رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری سودمند است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به حرف های محققان، خطر ابتلاء به آمفیزم در افرادی که سابقه سیگار کشیدن داشتند و رژیم غذایی گیاهی داشتند، در قیاس با افرادی که گوشت بیشتری مصرف می‌کردند، ۵۶ درصد کمتر می بود.

علاوه بر این، هر چه افراد سبزیجات و میوه‌های بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشند، خطر ابتلاء به آمفیزم در آنها افت می‌یابد.

«ماریا جکسون»، محقق ارشد و متخصص تغذیه و استادیار دانشگاه پزشکی نبراسکا، او گفت: «شناسایی این عوامل قابل تحول، همانند رژیم غذایی، برای پشتیبانی به افت خطر ابتلاء به بیماری مزمن ریوی در افرادی که سابقه سیگار کشیدن دارند، حیاتی است.»

جکسون افزود: «این یافته‌ها با مطالعات قبلی که ربط بین انتخاب‌های رژیم غذایی افراد و سلامت ریه‌ها، از جمله افت خس‌خس سینه در کودکان و افت ابراز آسم در کودکان و بزرگسالان را نشان خواهند داد همخوانی دارد.»

ادامه مطلب
50 سال با قصه های رادیویی مادربزرگ_تاشکن
آخرین مطالب

برای این مطالعه، محققان بیشتر از ۱۷۰۰ شرکت‌کننده را در یک مطالعه طویل‌زمان سلامت قلب جستوجو کردند که همه آنها بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن داشتند و به زمان سه دهه تحت نظر بودند.

همه آنها تا سال ۲۰ مطالعه سیگاری جاری یا اسبق بودند و پرسشنامه‌هایی را برای پیگیری تاریخچه رژیم غذایی و کیفیت آنها پر کرده بودند.

بیشتر از ۱۳۰۰ نفر از این شرکت کنندگان در سال ۲۵ مطالعه سی تی اسکن کردند تا ببینند که آیا آمفیزم در آنها تشکیل شده است یا خیر.

ادامه مطلب
سامسونگ پرظرفیت‌ترین تراشه حافظه تاریخ را معارفه کرد + عکس

آمفیزم، نوعی انسداد مزمن ریوی است، که به علت صدمه غیرقابل برگشت به کیسه‌های هوایی در ریه‌ها رخ می‌دهد و مقدار اکسیژنی را که این کیسه‌ها می‌توانند به جریان خون منتقل کنند، محدود می‌کند. افراد مبتلا به این عارضه همیشه حس تنگی نفس می‌کنند.

نتایج مشخص می کند که خطر آمفیزم به ازای هر یک واحد افزایش امتیاز رژیم غذایی گیاهی شرکت کنندگان، ۳۴ درصد افت می‌یابد. به عبارت دیگر، با مصرف زیاد تر غذاهای گیاهی، خطر افت یافت.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

جکسون او گفت: «یافته‌ها مشخص می کند که یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به سیگاری‌ها، حتی افرادی که برای ترک سیگار تلاش می‌کنند، پشتیبانی کند.»

ادامه مطلب
علی شیرآقایی و الهه منصوریان سرمربیان تیم های ملی ووشو شدند

جکسون در ادامه افزود: «ما می‌دانیم که ترک سیگار طویل‌زمان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و به درمان‌های مکمل همانند رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و گیاه محور نیاز دارد تا به نگه داری سلامت ریه پشتیبانی کند.»

او گفت: «تحقیقات بیشتری در رابطه این که چه وقتی انتخاب‌های غذایی بیشترین تأثیر را بر سلامت ریه دارند، مورد نیاز است».

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع