ماندگاری بالای سموم روی توت فرنگی/ روش شُستن توت فرنگی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ماندگاری بالای سموم روی توت فرنگی/ روش شُستن توت فرنگی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم امینی، با اشاره به این که محیط گرم و مرطوب گلخانه شرایط مناسبی برای رشد آفت‌ها و حشرات فراهم می‌کند، اظهار کرد: از طرفی توت فرنگی میوه حساسی است که زیاد سریع توسط آفت‌ها صدمه می‌بیند.

او گفت: کشاورزان مجبورند برای افت صدمه به بافت میوه از آفت‌کش‌ها و حشره‌کش‌ها منفعت گیری کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با گفتن این که توت فرنگی دوره رشد کوتاهی دارد، خاطرنشان کرد: میوه توت فرنگی سپس از رسیدن قابلیت ماندگاری بسیاری روی بوته ندارد به این علت در اکثر اوقات حداقل زمان زمان ملزوم برای تجزیه سم هم مراعات نمی‌شود.

مدیر گروه ترجمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با گفتن این که اشکار کردن بهترین روش تمیز کردن و شستن توت فرنگی زیاد مهم است، او گفت: ظهور بیماری‌های ویروسی و عفونی جهت شده تا راه حلهای شستن انواع توت زیاد تر از همیشه اهمیت اشکار کند ضمن این که پوست توت‌فرنگی صاف نیست و به علت منافذ بسیاری که دارد، سموم ماندگاری بالایی روی پوست دارند.

ادامه مطلب
برگشت شاهمرادی به اداره کل تجهیزات پزشکی - تاشکن
آخرین مطالب

امینی با اشاره به این که طی تحقیقاتی که در سال ۲۰۲۳ انجام شد، غوطه‌ور کردن توت‌فرنگی در محلول آب حاوی سه درصد سرکه و سپس آبکشی کردن آن با آب ۴۸ درصد سموم آن را کم می‌کند، اضافه کرد: اگر توت‌فرنگی‌ها را در محلول آب حاوی سه درصد نمک غوطه‌ور کنیم و آبکشی کنیم نیز تا ۴۵ درصد سموم آن کم خواهد شد و نهایتاً غوطه‌ور کردن توت‌فرنگی‌ها در آب خالی و سپس آبکشی کردن آن تنها ۲۵ درصد یا یک چهارم این سموم رو کم خواهند کرد.

ادامه مطلب
نقشه راه برنامه‌های آینده اینتل، AMD و کوالکام فاش شد

عضو هیئت علی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پیشنهاد کرد: به طور کلی ابتدا با آب آلودگی‌های توت فرنگی را از بین ببرید سپس داخل محلول آب و سرکه (چهار تکه آب و یک تکه سرکه سفید) یا جوش شیرین نزدیک به یک ربع برای سرکه و ۲۰ دقیقه برای جوش شیرین غوطه ورکرده و سپس بشویید.

او همین طور گفت: برای خارج کردن کرم داخل توت فرنگی نیز پیشنهاد می‌شود میوه را داخل آب نمک چند دقیقه نگه دارید تا حشرات و کرم از آن خارج شده، برای تهیه آب نمک، نزدیک به یک قاشق غذاخوری نمک را به یک کاسه متوسط آب گرم اضافه کنید و بگذارید حل شود، سپس توت فرنگی‌ها را در آب نمک بریزید و بگذارید نزدیک به پنج دقیقه خیس بخورد و در انتها توت‌ها را با آب تمیز بشویید.

ادامه مطلب
نام سعید عزت‌ اللهی در بین نامزدهای جایزه بهترین هافبک لیگ دانمارک

امینی اضافه کرد: چنانچه تصمیم دارید برای شست و شوی توت فرنگی از جوش شیرین منفعت گیری کنید، یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با چهار لیوان آب مخلوط کنید و هم بزنید تا حل شود، سپس توت فرنگی‌ها را به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید توت فرنگی‌ها به زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در مخلوط خیس بخورند سپس میوه را تمیز بشویید.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع