ژاپن مأموریت هایابوسا را به سیارک پرتاب کرد

ژاپن مأموریت هایابوسا را به سیارک پرتاب کرد_تاشکن


به گزارش تاشکن

در ۹ مه ۲۰۰۳، آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن اولین مأموریت برگشت نمونه سیارکی به نام هایابوسا را انجام داد.

این اولین مأموریتی می بود که روی یک سیارک فرود آمد‌. هایابوسا نزدیک به دو سال را صرف تعقیب یک سیارک نزدیک به زمین به نام ۲۵۱۴۳ Itokawa کرد. سپس روی سیارک فرود آمد، مثالهایی را جمع‌آوری کرد و در سال ۲۰۱۰ به زمین برگشت.

هایابوسا امکان پذیر مأموریت خود را انجام داده‌ باشد، اما دائماً با مشکلات فنی نیز روبه رو می بود. مشکلات شش ماه بعد از پرتاب اغاز شد؛ وقتی که یک شعله عظیم خورشیدی به آرایه‌های خورشیدی صدمه رساند.

این علتکاهش قدرتی شد که پنل‌های خورشیدی می‌توانستد به موتورهای یونی آن بدهند، به این علت سه ماه دیگر برای رسیدن‌ به سیارک صرف کرد.

ادامه مطلب
راه اندازی کمیته اختصاصی بازدید علت فوت متخصص طرحی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن
آخرین مطالب

هایابوسا بعد از رسیدن‌ به آنجا، تلاش کرد یک فرودگر رباتیک کوچک به نام MINERVA را رها کند، اما بدون این که حتی سیارک را لمس کند، به فضا رانده‌ شد.

خود هایابوسا دو تلاش جداگانه برای فرود انجام داد که هر دو با مشکلاتی روبه رو شدند که فضاپیما را در حالت ایمن قرار داد. اما هم چنان توانست مقداری غبار سیارکی را به زمین بازگرداند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
وسترن دیجیتال درایوهای 24 ترابایتی CMR و 28 ترابایتی SMR را معارفه کرد

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع