سریال , تلویزیون , صدا و سیما , سریال پایتخت ,

برگشت مهران مدیری با یک سریال و اغازِ پیش تشکیل «پایتخت»_تاشکن


به گزارش تاشکن

خبرگزاری تسنیم ـ مجتبی برزگر: چند صباحی است که در فضای رسانه‌ای خبر از ساخت سریال‌های کمدی و برگشت هنرمندانی همچون مهران غفوریان، سیدجواد رضویان و مهران مدیری به گوش می‌رسد،
حتی در صفحات مجازی از اغاز تشکیل «پایتخت۷» در مردادماه خبر دادند و خواست‌هایی که درمورد ادامه «نون‌خ» می‌آید و مطلب سعید آقاخانی که حکایت از آخر این سریال می‌دهد.

برنامه‌ریزی جدّی سیمافیلم در حوزه طنز حائز اهمیت است که احتمالا از مصادیق بارز آن احیای چندفصله‌هایی باشد که عمده آنها کمدی بوده‌اند؛ همان طنزهای خیابان‌خلوت‌کنی که احتمالا بتوان از موفق‌ترین‌هایش را «پایتخت»، «زیرخاکی» و «نون‌خ» دانست که فصل‌های تازه «زیرخاکی» و «نون‌خ» به ایام نوروز و رمضان رسیدند و «پایتخت» هم قرار است به‌زودی جلوی دوربین برود.

همه این سخن بگویید‌ها و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای گویای اتفاق مهمی در حوزه طنز است خصوصاً وقتی که اظهار شد مهران مدیری هم قرار است سپس از زمان‌ها سریالی را برای تلویزیون بسازد.

با مسعود کریمی خضرا مدیر گروه تولیدات طنز مرکز سیمافیلم درمورد همه این گمانه‌زنی‌ها و اتفاقاتی که قرار است در حوزه سریال‌سازی طنز تلویزیون رقم بخورد به او مباحثه پرداختیم که مشروح آن در ادامه آمده است:

آخرین مطالب
ادامه مطلب
یحیی گل محمدی دلخور از بی‌ تفاوتی مدیرعامل پرسپولیس

کار جدیدی را می‌خواهیم با سعید آقاخانی اغاز کنیم

* طنز همیشه مهم بوده و هست؛ خصوصاً این روزها که سریال‌های کمدیِ مخاطب‌پسند نشاط و نشاط را بیشتر از پیش در جامعه رونق بدهد. مردم برای تماشای طنز یا باید به سینماها بروند و یا در نمایش خانگی بعضاً با سریال‌هایی روبه رو شوند که یقیناً چندان توفیقی در این عرصه نداشته‌اند. پربازدید شدن سریال‌های طنزی که در دهه ۷۰ و ۸۰ ساخته شدند مشخص می کند مردم چه مقدار علاقه‌مند آن نوع سریال‌ها بودند و تا این مدت هم تلویزیون سریال طنز بسازد مخاطب پروپاقرص آن خواهند می بود، همان گونه که با «زیرخاکی» و «نون‌خ» تازه هم این اتفاق افتاد، در مدیریت گروه طنز مرکز سیمافیلم چه اقداماتی در حال انجام است؟

یک اراده‌ای در دوره تازه سازمان صداوسیما وجود دارد که احیای نمانام‌های طنز (برندها) سازمان صداوسیماست همچون «زیرخاکی» که واقعاً با اقبال روبه رو شد و «نون‌خ» و «پایتخت» هم خبرهایش هم در رسانه‌ها آمد که پیش می‌رود. ان‌شاءالله بنای‌مان بر این است با سعید آقاخانی سریالی تازه داشته باشیم.

سخن بگویید‌های مقدماتی انجام شده است که چالش دلنشین و متفاوت از «نون‌خ» ساخته شود، به این اتفاق امیدواریم و در حال مذاکره‌ایم. ژانر این سریال، کمدی اجتماعی است همان کارهایی که احتمالا بعضاً در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ به قاب تلویزیون آمدند، یقیناً تا این مدت به قطعیت نرسیده‌ایم اما به این مسیر امیدواریم.

ادامه مطلب
مستند «غیر رسمی6» جمعه پخش می بشود

با تهیه‌کنندگان آثار خیابان‌خلوت‌کن از جمله «خانه‌به‌دوش» و زیاد‌های دیگر در این عرصه همانند مهران مهام، ایرج محمدی؛ اتفاقاً دلنشین است بدانید کاری را با ایرج محمدی فارغ از مجموعه‌ای که او با پرویز شیخ‌طادی مشغول ساخت است در نگارش تحت تهیه‌کنندگی ایشان داریم که سپس از آخر آن کار این سریال طنز را پیش خواهند برد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

یک کاری را در نگارش داریم که مشاور آن یکی از تهیه‌کنندگان باسابقه و خوش‌نام کارهای پرمخاطب تلویزیون است.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , سریال پایتخت ,

خبری تازه از سریال «پایتخت»

* به سریال «پایتخت» اشاره کردید که زیاد گمانه‌زنی‌هایی آمد که مردادماه تشکیل آن رسماً اغاز خواهد شد، الآن به فیلمنامه رسیدید و امسال فصل هفتم این سریال خاطره‌انگیز کلید خواهد خورد یا خیر؟

نگارش و پیش‌تشکیل سریال «پایتخت» اغاز شده است و ان‌شاءالله مشکلی پیش نیاید امسال به تشکیل خواهد رسید، اما بقیه مرحله های چه انتخاب بازیگر و پخش و بقیه جزئیات متعاقباً از خود سیمافیلم اظهار خواهد شد، اما این نوید را برای مخاطبان داریم که اتفاقات خوبی در راه است.

ادامه مطلب
"علی صبوری" به زندان نمی رود/ منفعت گیری از پابند الکترونیک به جای حبس

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , سریال پایتخت ,

مذاکره با مهران مدیری برای ساخت سریال

 * درمورد تهیه‌کنندگان خیابان‌خلوت‌کن سخن بگویید کردید، از کارگردانان خیابان‌خلوت‌کن چه‌خبر؟ آیا با برای مثالً هنرمندانی همچون مهران غفوریان، جواد رضویان و مهران مدیری سخن بگویید داشته‌اید آنها هم سپس از زمان‌ها سریال بسازند؟

با آقای مهران مدیری سخن بگویید شده است و ان‌شاءالله این نوید را می‌دهم که با آقای مدیری همکاری خواهیم داشت، زمانش را الآن نمی‌توانم بگویم، برتری ما برای این همکاری ساخت سریال است. این نوید را می‌دهم ما با همه این عزیزان مشغول مذاکره هستیم و هرکدام ان‌شاءالله توفیق شود کوششمان این است که به پیش‌تشکیل، تشکیل و نمایش برسد.

همان گونه که آقای جبلی و رئیس سیمافیلم اشاره کردند بغل سازمان صداوسیما برای همه اندوخته‌های تلویزیون باز است. سخن بگویید با سعید آقاخانی و اغاز سریالی تازه با حال‌وهوایی متفاوت و «پایتخت» و چند هنرمند دیگر زیاد جدّی است و امسال ان‌شاءالله فصل تازه «پایتخت» تشکیل شود.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , سریال پایتخت ,

ساخت سری تازه «دودکش» در دستور کار

* قرار است چندفصله‌های فرد دیگر همچون «زیر آسمان شهر» و امثالهم را هم احیاء کنید و فصل تازه آنها ساخته شود، در این راستا رویکردتان چیست؟

بحمدالله با تصمیم ریاست سازمان صداوسیما در چند ماه قبل یک عزمی اتفاق افتاد برای احیای نام‌های محبوب؛ به این علت سیاست ما احیای کارهای چندفصله و پرطرفدار است که مردم علاقه‌مند به آنها می باشند، اما این مسئله هم وجود دارد برای مثالً در سریال «زیرخاکی» اگر برای کاراکتر مهم سریال، گرفتاری به‌وجود بیاید کارگردان و نویسنده هم وجود داشته باشند قاعدتاً نمی‌تواند کار پیش برود.

ادامه مطلب
ترکیب پرسپولیس روبه رو نفت و گاز گچساران در رقابت‌های جام حذفی اشکار شد

اما احتمالا دلنشین باشد که سریال «دودکش» را سخن بگویید کردیم و کوششمان بر این است با آقای نیک‌نژاد و دیگر دوستان سریال این نمانام (برند) شناخته‌شده تلویزیون احیاء شود، یقیناً همه این‌ها مرهون تلاش آقای نقویان و نقی‌ئی رئیس و قائم‌مقام سیمافیلم می باشند که با انگیزه ستودنی در این عرصه قدم برمی‌دارند، بالاخره سراغ این عزیزان رفتن یک افتادگی و تواضع می‌طلبد چون هرکدام‌شان شرایط خاصی دارند.

من فکر می‌کنم ان‌شاءالله به دوران پرشکوه سازمان صداوسیما نزدیکیم و از آن روزهای طلایی دور نیستیم، فکر می‌کنم مرجع سرگرمی صداوسیما در حال احیاء شدن است.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , سریال پایتخت ,

رضا عطاران هم به تلویزیون برمی‌گردد؟

* به نام مهران مدیری، مهران غفوریان و سیدجواد رضویان اشاره کردید، با رضا عطاران هم سخن بگویید کرده‌اید؟

آقای مهران مهام تهیه‌کننده خوب تلویزیون مصاحبه‌ای داشتند که در آن مصاحبه به این مسئله اشاره کردند که احتمالا تفاوت سلیقه‌ای برای رضا عطاران به وجود آمده است. من خبر دارم در سال‌های قبل رایزنی‌هایی شده است و خواست و اقبال از سوی صداوسیما بوده است و به‌دلایل بسیاری این امکان فراهم نشده است،
این اراده وجود داشته است هر موقع دوست داشتند تلویزیون خانه آنهاست، همان گونه که به نام آقای مدیری و آقای نیک‌نژاد و دیگران که موفق بوده و می باشند اشاره کردید.

ادامه مطلب
رئیس کمیته المپیک ایران از بیمارستانی در چین مرخص شد

سهم طنز در سریال‌های تازه سیمافیلم چه مقدار است؟

* به ۵۲ سریال در حال تشکیل سیمافیلم که مرحله های گوناگون از نگارش و پیش‌تشکیل تا تشکیل را در دستور کار دارند اشاره شد، سهم طنز در این تعداد سریال در حال تشکیل چه مقدار است؟

از دو ماه دیگر کوششمان این است دو کار در پیش‌تشکیل باشد. ترکیب جذابی خواهند می بود که از تنوع خوبِ موضوعی، نقش‌ها و افراد برخوردارند. یک کار در تشکیل داریم که بگذارید جزئیاتی از آن ندهیم، شگفتانه‌ای اتفاق خواهد افتاد، دو کار در پیش‌تشکیل و دو کار دیگر در نگارش؛ ان‌شاءالله از دو ماه دیگر دو کار تازه هم به جریان نگارش‌مان اضافه خواهد شد.

دلنشین است بدانید همین الآن با امیر برادران و مصطفی زندی نویسندگان فیلم «هتل» که یکی از آثار پرگیشه سینما می بود مشغولیم و خوشبختانه اتفاقات خوبی در راه است.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , سریال پایتخت ,

اغاز «بدل» از اواخر اردیبهشت

* سریال «بدل» تازه ترین مجموعه‌های طنز سیمافیلم به‌شمار می‌رود که سپس از سریال «هفت‌سر اژدها» روی آنتن خواهد آمد؟

بله. ان‌شاءالله سریال «بدل» به‌کارگردانی علی مشهدی گرامی از اواخر اردیبهشت‌ماه از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

انتهای مطلب/+

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع