واردات دارو با ۱۳ درصد کاهش به ۲.۳ میلیارد دلار رسید+ جزییات - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

واردات دارو با ۱۳ درصد افت به ۲.۳ میلیارد دلار رسید+ جزییات – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، برای اولین بار گزارش واردات و صادرات با بازدید ۳۷۳ شرکت تولیدی دارو، مکمل، مواد اولیه و واردکننده دارو از سوی گمرک ایران انتشار شد.

بر این مبنا، مقدار واردات ۳۷۳ شرکت (صنعت دارو) در سال ۱۴۰۲ به مقدار ۲.۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افت ۱۳.۶ درصدی داشته است. این چنین سهم واردات دارو از کل واردات سرزمین در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۳.۶ درصد می بود.

در سال ۱۴۰۲ از ۳۷۳ شرکت مورد بازدید. ۹۸ شرکت صادرات داشته‌اند که مقدار صادرات صنعت دارو در سال ۱۴۰۲ به مقدار ۱۷۰ میلیون دلار می بود که ۱۱ درصد افت را مشخص می کند.

۵ شرکت اول واردکننده در سال ۱۴۰۲ شامل بهستان دارو، کوبل دارو، اکتوور کو، نووونور دیسک پارس، روژین پلاسما بوده‌اند که ۲۵ درصد از قیمت کل واردات در سال ۱۴۰۲ توسط این ۵ سرزمین انجام شد.

ادامه مطلب
یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش_تاشکن
آخرین مطالب

۵ شرکت اول صادرکننده در سال ۱۴۰۲ شامل درمان آرا، آریوژن فارمد، صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز، بهستان پلاسما و تحقیقاتی سیناژن بوده است، که ۵۰ درصد از صادرات را دارا بودند.

۳۷۳ شرکت مورد بازدید در عرصه واردات و صادرات از بین ۲۳۱ سندیکای تولیدکنندگان داروهای انسانی، ۳۱۹ سندیکای تولیدکنندگان داروهای مکمل، ۶۶ سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه و ۵۶ اتحادیه واردکنندگان بوده است.

برای مشاهده متن کامل گزارش صادرات و واردات دارو اینجا را کلیک کنید.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
ترکیب پرسپولیس روبه رو تراکتور تبریز هفته هفدهم لیگ بیست و سوم اشکار شد

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع