۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در همایش پویش ملی سلامت دهان و دندان، او گفت: تعداد بسیاری از بیماری‌ها از جمله فراموشی و سرطان بر تاثییر عدم مراعات بهداشت دهان و دندان است.

او گفت: باید به سبک زندگی سالم برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیر در عرصه بیماری‌های دهان و دندان دقت شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت او گفت: نباید فقط به شناسایی بیماری‌های غیر واگیر و درمان آن اکتفا کرد بلکه باید از ابتلای دیگر هم‌وطنان به این بیماری‌ها از جمله بیماری‌های دهان و دندان پیشگیری کرد.

فرشیدی افزود: باید همانند غربالگری سختی خون و دیابت که پارسال در سرزمین انجام شد بیماری‌های دهان و دندان نیز در شبکه نظام سلامت غربالگری شود تا دقت مردم به این بیماری و راه حلهای پیشگیری از آن جلب شود.

ادامه مطلب
دو برنامه انتخاباتی تازه در راه
آخرین مطالب

وی او گفت: هزینه درمان بیماری‌های دهان و دندان بالاست چون در طول سال‌ها این بیماری‌ها تشکیل شده و درمان نشده باقی مانده است، از این رو باید به خود مراقبتی و دقت به سلامت دهان و دندان در برنامه سلامت خانواده دقت شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه گفت: وزارت بهداشت در فراهم تجهیزات و حمایتاز ترقی سلامت خانواده و افزایش سلامت دهان و دندان با مقصد پیشگیری از ابتلاء به این نوع بیماری‌ها آماده همکاری است.

فرشیدی افزود: منفعت گیری از هوش مصنوعی به اختصاصی برای تشخیص عکس‌های پزشکی در ترقی سلامت دهان و دندان سرزمین سودمند خواهد می بود.

ادامه مطلب
ترکیب استقلال روبه رو آبی‌های خوزستان اشکار شد

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع