همکاری علمی بین ایران و زیمبابوه باعث تقویت روابط دو کشور می شود

همکاری علمی بین ایران و زیمبابوه علتتقویت روابط دو سرزمین می شود_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری برنا، جواد محمدی رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در نشستی با پرفسور دسموند مانتاسا دانشمند برتر، دکستر ساوادیه مدیر سازمان ملی بیوتکنولوژی این سرزمین، کریستوفر موساکا مشاور وزیر علوم وفناوری زیمبابوه دیدار کردند. 

در اغاز این دیدار، جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ضمن ابراز خرسندی از وجود هیات بلند پایه علمی سرزمین زیمبابوه در پژوهشگاه ژنتیک او گفت: ما در راستای ماموریت های ذاتی و سازمانی که دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دیپلماسی و تعامل علمی بین المللی بر مسئولیت دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز علمی گذاشته از تعامل و همکاری های علمی با همه کشورها  استقبال می کنیم

او گفت: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نقطه کانونی و مرکز هدایت ICGEB سازمان ملل متحد است  و عضویت زیمبابوه نیز در سازمان مذکور علتتعریف پروژه های مشترک علمی تعداد بسیاری خواهد شد.

ادامه مطلب
مدیرعامل پرسپولیس دیگر اختیار ندارد_تاشکن

محمدی این چنین اظهار کرد:همکاران ما جزو نخبگان این رشته می باشند که توضیحی درمورد پاندمی هایی همانند ابولا و … خواهند داد و ابزار عکس العمل با آنها را می توانیم با هم طراحی کنیم و اصرار می کنم همکاری علمی بین ایران و زیمبابوه علتتقویت روابط این دوکشور خواهد شد.

در ادامه این نشست، توسط معاونین و پژوهشگران پژوهشگاه ژنتیک در رابطه مطرح ها و فناوری های گوناگون از جمله طراحی و کشت چغندر قند مقاوم به ویروس رازومونیا، تحقیقات و پژوهش درمورد شناسایی و درمان سرطان،  آزمایشگاه تشکیل و تیمار حیوانات مدل بیماری و تکنولوژی ای وی اف دامهای سنگین از جمله ازدیاد بوفالو و تعیین جنسیت جنین برای مقاصد اقتصادی و غذایی بابت گوشت و شیر برای واحدهای دامداری بزرگ و رشته های تحصیلی حاضر در پژوهشگاه ژنتیک توضیحاتی به عمل آمد.

ادامه مطلب
مستندی از تلویزیون راهی جشنواره هند شد_تاشکن

سپس، دکستر ساوادیه مدیر سازمان ملی بیوتکنولوژی زیمباوه، ضمن ابراز خرسندی از وجود در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری علاقه مندی خود را در خصوص همکاری علمی با جمهوری اسلامی ایران و پژوهشگاه ژنتیک در قالب همکاری های علمی بویژه در شاخه ژنتیک و زیست فناوری در طراحی واکسنHPV، مطالعات زیتون و … ابراز داشت.

آخر قسمت این دیدار، بازدید هیات علمی زیمبابوه ای از بخشهای گوناگون پژوهشگاه و برخی شرکت های پردیس علم و فناوری می بود.

انتظار می رود که در پی این بازدید، تفاهم نامه ای برای همکاری های مشترک منعقد شود.

 انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

ادامه مطلب
اساطیر یونان؛ سرزمین خدایانی رنگارنگ

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع