عکس العمل سازمان نظام پزشکی به اتفاق بیمارستان آپادانا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن
[ad_1]
به گزارش تاشکن
به گزارش خبرنگار مهر، در بازدید سرزده سرپرست دادسرای امور پزشکی تهران از یک بیمارستان خصوصی، مشاهده میشود دو بیمار در اتاق عمل بستری بوده اند، اما به جای این که پزشکان جراح آنها را عمل کنند؛ تکنسینها به جای آنها مشغول عمل جراحی بوده اند.
علی سلحشور مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی سرزمین، در عکس العمل به ابراز این چنین تخلفی در یک بیمارستان خصوصی، به خبرنگار مهر او گفت: در رابطه پلمب اتاق عمل، باید دقت داشت که مسئولیت نظارت و عمل های اجرایی از جمله پلمپ کردن، بر مسئولیت معاونت درمان وزارت بهداشت و به تبع آن معاونتهای درمان دانشگاههای علوم پزشکی است.
او گفت: سازمان نظام پزشکی در این مورد خاص، نمایندهای در تیم نظارتی که به بیمارستان مراجعه کرده است، نداشته و از جزئیات کامل این نوشته بیخبر است.
سلحشور در ادامه گفت: با این حال، سازمان نظام پزشکی مدام حمایتکننده عمل های قانونی برای مقابله با فعالیتهای غیرقانونی در حوزه درمان بوده و این موضوعات را با جدیت جستوجو میکند.
وی با گفتن این نوشته که مسئولیت رصد و نظارت بر بیمارستانها بر مسئولیت معاونت درمان وزارت بهداشت است، اصرار کرد: نگه داری سلامت مردم و مراعات استانداردهای درمانی، از برتریهای مهم سازمان نظام پزشکی است.
بنا بر اظهار وزارت بهداشت، در بازدید ۱۹ بهمن ۱۴۰۳، از اتاق عمل بیمارستان آپادانا، اشکار شد اعمال جراحی توسط تکنیسین بدون وجود جراحان در حال انجام می بود که بنا به دستور سرپرست دادسرای جرایم پزشکی سه اتاق عمل این بیمارستان تا خبر ثانوی پلمب و ۷ تکنیسینی که رابطه استخدامی با بیمارستان نداشته و فقطً تکنیسین جراحان مُهرزن بودند به همراه دو جراح عمومی مُهرزن، متخصص بیهوشی و مسئول اتاق عمل به کلانتری منتقل شدند.
این بازدید به طور نامحسوس به دستور و با وجود سرپرست دادسرای جرایم پزشکی، بازرس دفتر بازرسی وزارت بهداشت، نیروهای پلیس امنیت و پلیس فتا انجام شد.
بیماران این جراحان، برای اعمال جراحی زیبایی (رینوپلاستی، ابدومینوپلاستی و…) از طریق تبلیغات صفحه رزلین و صفحههای وابسته به آن مراجعه کرده بودند که مسدودی این صفحات مجازی به دستور پلیس فتا در حال پیگیری است.
دسته بندی مطالب
[ad_2]