خلاء قانونی در برخورد با پزشک و تکنسین متخلف بیمارستان آپادانا_تاشکن
[ad_1]
به گزارش تاشکن
۱۹ بهمن ماه سال جاری سرپرست دادسرای امور پزشکی به طور سرزده از بیمارستان آپادانا بازدید و در این بیماستان مشاهده کرد که در اتاق عمل به جای وجود دکتر، تکنسینها وجود دارند و مشغول به عمل می باشند، در این راستا اتاق عمل این بیمارستان پلمب شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، علی سلحشور مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی سرزمین، در عکس العمل به ابراز این چنین تخلفی در یک بیمارستان خصوصی، میگوید: در رابطه پلمب اتاق عمل، باید دقت داشت که مسئولیت نظارت و عمل های اجرایی از جمله پلمی کردن، بر مسئولیت معاونت درمان وزارت بهداشت و به تبع آن معاونتهای درمان دانشگاههای علوم پزشکی است.
او گفت: سازمان نظام پزشکی در این مورد خاص، نمایندهای در تیم نظارتی که به بیمارستان مراجعه کرده، نداشته و از جزئیات کامل این نوشته بیخبر است.
سلحشور در ادامه گفت: با این حال، سازمان نظام پزشکی مدام حمایتکننده عمل های قانونی برای مقابله با فعالیتهای غیرقانونی در حوزه درمان بوده و این موضوعات را با جدیت جستوجو میکند.
وی با گفتن این نوشته که مسئولیت رصد و نظارت بر بیمارستانها برعهده معاونت درمان وزارت بهداشت است، اصرار کرد: نگه داری سلامت مردم و مراعات استانداردهای درمانی، از برتریهای مهم سازمان نظام پزشکی است.
محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی در او گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درمورد پلمب اتاقهای عمل بیمارستان آپادانا اظهار کرد: این نوشته نتیجه عدم دقت به دغدغههای چند سال تازه سازمان نظام پزشکی است و این رخداد به جامعه پزشکی بازنمی گردد. مسئول این چنین اتفاقهایی که تنها در این بیمارستان انجام نگرفته برعهده افرادی است که اجرای قانون مبارزه با مداخلان غیر مجاز در حوزه سلامت را به صفر رساندهاند.
او گفت: این قانون در دوران پیش از انقلاب قانونی بازدارنده بوده و امروز این قانون به روباهی بی یال و دم تبدیل شده و هر تکنسینی به خودش این اجازه را میدهد که عمل بینی و لیپوساکشن انجام دهد. گناه نقص این قانون برعهده نماینده است که در سال ۱۳۷۴ این قانون را ابتر کرده و باید پاسخگو باشند.
رئیس سازمان نظام پزشکی با گفتن این که امروز قانون مبارزه با مداخلان غیرمجاز قانون غیربازدارندهای است و کک نهادهای نظارتی و اجرایی برای این نوشته نگزیده است، گفت: حتما باید با پزشک متخلف در این نوشته برخورد شود و در صورت راه اندازی پرونده هم وزارت بهداشت و هم سازمان نظام پزشکی شدیدترین برخوردها را با آنها خواهد داشت.
رئیس زاده با گفتن این که باید با ریشه این عمل رو از بین برد و با معلول برخورد کردن، جواب نیست، خاطرنشان کرد: ریشه این قصه این است که چطور یک تکنسین میتواند سایت راه اندازی و تبلیغ کند و سپس بیمار را بفرستد و با پزشک خرید وفروش کند.
او همین طور گفت: مردم میتوانند با مراجعه به سایت نظام پزشکی، پزشکی که مجاز به انجام عمل را انتخاب کنند و یقین شوند که پزشک توانایی دارد و این که هموطنان به سایتها مطمعن میکنند. اکثر این بیماران از طریق سایتهای تکنسینها جمع آوری شدهاند و امکان دارد که پزشکان تخصص ملزوم را هم نداشته باشند و مردم باید هوشیارتر عمل کنند.
رئیس سازمان نظام پزشکی ضمن عذرخواهی از مردم، گفت: در صورت ارجاع پرونده این پزشکان حتما باآنها برخورد می کنیم.
وی با اشاره به این که با پشتیبانی رسانه باید ریشه این مشکلات را حل کنیم، تصریح کرد: این قانون را از این وضعیتی که تکنسین به خود اجازه عمل میدهد، باید خارج کنیم. این چنین در نظام پزشکی قانون داریم که این پزشکان را برای زمان زمان ۳ ماه، ۶ ماه و یا دائم از طبابت محروم کنیم که این قانون بازدارنده است، اما تکلیف تکنسین چه می شود؟ هیچ در حالیکه تکنسینها مداخلان غیر مجاز می باشند و بیماران را جمع آوری و عمل میکنند و درصدی با پزشک خرید وفروش میکنند که این عمل خلاف شأن پزشک است و فلسفه طبابت این عمل نیست، اگر این پزشک به ما ارجاع شود، حتما برای او حکم محرومیت از مطب میزنیم.
رئیس زاده گفت: وزارت بهداشت مسئول نظارت بر دانشگاهها است، اما درصورت کشف این پزشکان و این عمل های از سوی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی آنها را به دادسرای جرائم پزشکی میفرستیم که دست این دادسرا در حوزه برخورد بازدارنده بسته است و تنها آنها را به مبلغ ۵ الی ۱۰ میلیون تومان جریمه میشود که مسخره وخنده دار است که باید اصلاح شود.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع