خوش آمدید

سنا برنامه‌ای 32 میلیارد دلاری را پیشنهاد کرد

سنا برنامه‌ای ۳۲ میلیارد دلاری را نظر کرد_تاشکن


به گزارش تاشکن

گروهی متشکل از چهار سناتور آمریکایی به کنگره نظر کرده است که حداقل ۳۲ میلیارد دلار در طول سه سال آینده برای گسترش هوش مصنوعی و تشکیل تدبیرها حفاظتی حوالی آن اندوخته‌گذاری کند.

بر پایه گزارش تک‌کرانچ، برنامه اراعه‌شده توسط سناتورها، تازه ترین تلاش دولت ایالات متحده برای تنظیم و ترقی گسترش هوش‌مصنوعی محسوب می‌شود. در گزارش نهایی منتشرشده توسط دفتر سناتور «چاک شومر»، این گروه با اهمیت ترین عرصه‌های اندوخته‌گذاری بالقوه برای نگه داری رقابت در عرصه هوش مصنوعی را اشکار کرده‌اند.

برنامه‌های اراعه‌شده برای پیشرفت هوش مصنوعی

سنا برنامه‌ای ۳۲ میلیارد دلاری را نظر کرد_تاشکن ۱۴

آن‌ها در گزارش خود به‌نوعی «تلاش بین دولتی در عرصه تحقیق و گسترش روی هوش‌مصنوعی» اشاره کرده‌اند که این چنین شامل «زیرساخت‌های وابسته» نیز می‌شود. با این وجود، سازمان‌هایی از جمله بنیاد ملی علوم (NSF)، ناسا و مؤسسه ملی فناوری و استانداردها (NIST) و نیمی از آژانس‌ها و قسمت‌های دیگر متعهد خواهند شد تا داده‌های خود را به روشی سازگار با هوش مصنوعی به اشتراک بگذارند.

ادامه مطلب
گسترش تکنیک چاپ سه بعدی سریع با فلز مایع توسط پژوهشگران MIT

این چنین در این نظر به حمایتمالی از حوزه‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار هوش مصنوعی (در عرصه‌های نیمه‌هادی و معماری) در آمریکا پافشاری شده است.

سناتورها این چنین در نظر خود خواستار اجرای «قوانین حاضر برای هوش‌مصنوعی» شده‌اند، از جمله رسیدگی به هرگونه شکاف یا سوگیری زیان اور ناخواسته، برتری دادن به گسترش استانداردهایی برای فهمیدن صدمه‌های احتمالی هوش‌مصنوعی و گسترش الزامات خاص برای شفافیت و توضیح هوش‌مصنوعی.

هرچند این برنامه شامل هیچ لایحه یا قانون مشخصی نمی‌شود، اما دامنه و ابعاد دقت قانونگذاران و احزاب وابسته به قوانین آتی هوش‌مصنوعی را مشخص می کند و عرصه را برای اجرای سیاست‌های جامع و دقیق‌تر در آینده فراهم می‌کند.

ادامه مطلب
بحران داروخانه‌ها در اغاز سال تازه/ گمان قطع همکاری با بیمه‌ها - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

اکنون، صنعت هوش مصنوعی سریع تر از دیگر قسمت‌های فناوری در حال پیشرفت است و به‌همین علت قانونگذاران دقت بسیاری به خطرات ناشی از آن دارند. اگرچه برتری‌های ذکر‌شده در این گزارش عمدتاً محتاطانه می باشند، اما باید دید که کنگره و کاخ سفید در نهایت با چند مورد از آن‌ها موافقت خواهد کرد.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع