ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک

ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، چندی پیش که یک بدقولی کنداکتوری درمورد برنامه «هفت» رقم خورد و علتشد این برنامه تلویزیونی با یک هفته تأخیر روی آنتن برود به این معضل پرداخته شد. 

عوامل و دست‌اندرکاران «هفت» در توضیح پخش نشدنِ این برنامه تلویزیونی، مشکل فنی را عامل پخش نشدن اظهار کردند. چرا که مدیریت کنداکتور تلویزیون مقوله‌ای است که از هر جهت اهمیت دارد، روزی برای چینش ترکیب پخش سریال‌ها و برنامه‌ها این مدیریت الزام دارد و روزی هم برای جلوگیری از بدقولی کنداکتوری، این مدیریت ملزوم است، یقیناً این بدقولی‌ها مسبوق به سابقه بوده که چندین دفعه سریال بدقولی‌های تلویزیون را برای پخش سریال و برنامه حتی وجود مجری‌ای خاص اتفاق افتاده است.

اکنون این معضل گریبان یک سریال تلویزیونی را گرفته است.  در سطح گسترده‌ای اظهار شد سریال «رخنه» تازه ترین مجموعه تلویزیونی به کارگردانی علی غفاری از شنبه ۱۵ اردیبهشت‌‌ماه روی آنتن می‌رود اما در عینِ اسایش و بدون هیچ عذرخواهی از مخاطبان، با بهانه پخش دو تکه پشت صحنه «نون‌خ» در ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت‌ماه پخش سریال به سه‌شنبه ۱۸ فروردین‌ماه موکول شد. این انتقاد وجود دارد که مدیران و دست‌اندرکاران امر پخش در تعداد بسیاری از موارد چه حال و قبل این بی‌تفاوتی به مخاطب را داشته‌اند.

ادامه مطلب
منوچهر والی زاده تحت مراقبت در بیمارستان

به طورمثال واقعاً مدیران امر در شبکه یک نمی‌دانستند قرار است دو تکه پشت صحنه سریال «نون‌خ» پخش کنند و این سریال در روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه پخش خود را اغاز می‌کند که این تاریخ را در تبلیغات خودشان به مخاطبان اظهار کنند نه روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه!

اگر به قبل هم برگردیم این حرکت تلویزیون مسبوق به سابقه است؛ روزی سریالی به‌نام «دودکش۲» که علی‌رغم پخش گسترده اخبار رسانه‌ای‌اش در همین شبکه یک سیما، روی آنتن نرفت و او گفت و گو مرحله های پست پروداکشن را گفتن کردند، یا چندین دفعه سریال‌هایی که از شبکه سه سیما پخش می‌شد عوامل آن به پخش نامنظم تکه‌هایشان اشاره می‌کردند که آخرین آن به سریال «بیست‌کویید» برمی‌گردد، یا وقتی که مجموعه کلبه عموپورنگ پخش می‌شد این اعتراضات را نسبت به پخش نامنظم این مجموعه نمایشی داشتند. 

ادامه مطلب
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تا چه وقتی می خواهد منفعل عمل کند

یا «رعد و برق» بهروز افخمی که از شبکه پنج سیما به شبکه یک آمد؛ چند سال پیش در ماه رمضان تکه اول آن روی آنتن رفت و بقیه را به‌علت مشکلات تدوین و مرحله های فنی سریال به وقتی دیگر موکول کردند. این سریال بالأخره با همه نقاط ضعف خودش روی آنتن رفت اما تبدیل به مصداقی بارز برای بدقولی کنداکتور تلویزیون شد.

به‌نظر می‌رسد تلویزیون کنار مدیریت درست کنداکتوری برای چینش سریال‌ها و برنامه‌ها به رسیدن به یک کنداکتور منظم و جلوگیری از بدقولی در پخش نیاز مبرم دارد. علی‌رغم این که احتمالا این مسئله را هم بتوان درنظر گرفت که مشکلات فنی علتشده باشد یک برنامه و یا سریالی در موعد مقرر اظهار‌شده روی آنتن نرود اما دقت به زمان مخاطب از هر مسئله‌ و توجیه قابل‌قبولی هم مهمتر است.

ادامه مطلب
تیم ملی گلبال ایران به فینال مسابقات آسیا پاسفیک رفت

گفتنی است،  سریال «رخنه» اولین همکاری مشترک وزارت دفاع- سازمان حفاظت اطلاعات با سازمان صدا و سیما  برگرفته از خنثی سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در سازمان هوافضای وزارت دفاع و صنایع دفاعی و موشکی این وزارتخانه است. این سریال در ۳۰ تکه تشکیل شده مربوط به یکی از دانشمندان کشورمان است که بر روی موشک‌های ماهواره‌بر و فضایی تحقیق می‌کند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان رو به رو می‌شود. یقیناً آن‌طور که دست‌اندرکاران سریال حرف های‌اند داستان سریال از تنوع گونه‌های (ژانرهای) متنوع برخوردار است و حوزه‌های امنیتی، علمی و خانوادگی را دربرمی‌گیرد.

این سریال علاوه بر پرداختن به ظرفیت های حاضر در مراکز علمی و فناوری سرزمین در حوزه دفاعی به اختصاصی در صنعت هوافضا و تلاش دانشمندان و نخبگان کشورمان در حوزه پدافندی و دفاعی جمهوری اسلامی، مخاطرات و تهدیداتی را که این افراد در این مسیر با آن روبه رو می باشند به عکس درآورده است. در این سریال بازیگرانی همچون نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ادامه مطلب
تیم ملی ایران برابر بلغارستان با یک گل به برتری رسید

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کارگردانی سریال «رخنه» را در ابتدا علی غفاری برعهده داشته است و بعد از وی، حمیدرضا لوافی کار این مجموعه را ادامه داده است.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع