نامیرا به بحرانی برگشت و لطیفی یک سریال 30 قسمتی می‌سازد

نامیرا به بحرانی برگشت و لطیفی یک سریال ۳۰ قسمتی می سازد_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، محمدحسین لطیفی کارگردان شناخته شده‌ای است که او را با «وفا» و «صاحبدلان» به یاد می‌آوریم و یقیناً در سال‌های تازه داخل عرصه بازیگری هم شده است. آخرین کارِ او در این عرصه به سریال «ترور» که درمورد حاج قاسم سلیمانی ساخته شد، برمی‌گردد.

اما «سنجرخان» بعد از سال‌ها بلاتکلیفی و مشکلات متعدد مالی به کارگردانی او به تلویزیون آمد. درمورد ساخت سریالی درمورد خرمشهر و حتی کارگردانی فیلم «نامیرا» هم نامِ او به بین آمد. محمدحسین لطیفی ابتدا درمورد سریال «حشاشین» و مجموعه‌های نمایشی که توسط کمپانی‌های خارجی چند ماهه ساخته می‌شود با منفعت گیری از تکنولوژی‌های تازه و نه به سبکِ‌ لوکیشن‌سازی‌ها و چند ساله ساخته شدن سریال‌های ایرانی با خبرنگار تسنیم او گفت‌وگویی انجام داد.

به مدرسه سریال‌سازی نیاز داریم

او پافشاری کرد: من بالغ بر ۵ سال پیش تا بحال دائماً حرف های‌ام ما نیاز به مدرسه سریال‌سازی داریم. ما از شدتِ بالای پیشرفت در حوزه سریال‌سازی عقب ماندیم و به نظر بنده اصلاً قواعد این حوزه را نمی‌دانیم. آن چیزی که سنتی بوده واقعاً همه شده است. اگر دوستان ما در آن سویِ دنیا، سریال‌های ۴۰۰ قسمتی می‌سازند؛ اراده می‌کنند حداقل یکساله ۴۰ تکه سریالِ بیگ پروداکشن انتشار می‌کنند به همین خاطر است که قواعد و تکنیک‌های روزِ سریال‌سازی را می‌دانند.

ادامه مطلب
فقر به گمان زیادً شدت پیرشدن مغز شما را افزایش می‌دهد_تاشکن
آخرین مطالب

جستوجو ساخت یک سریال ۳۰ قسمتی هستم

لطیفی خاطرنشان کرد: من این روزها در حال فراهم کردن مقدمات ساخت یک سریال ۳۰ قسمتی هستم با آن روشای که فکر می‌کنم درست است تا در طی ۴ ماهه با دو یا سه گروه به سرانجام برسد. این اتفاق باید بیفتد و زیاد از پروژه‌های نمایشیِ مهم با دو یا سه کارگردان اصطلاحاً تحت هدایت و مدیریت یک کارگردان مستِر پیش برود. نسبت به تکنیک‌های تازه ساخت سریال اشراف اشکار کنیم، ویژوآل را بشناسیم و کارهای تاریخیِ مهم را ما بسازیم.

ادامه مطلب
امیدواریم فولاد را ببریم

ویژوآل و فضای ساخت سریال با فناوری‌های تازه را بشناسیم

او گفت: اشاره کردم باید این فضا را بشناسیم؛ به این علت که نه بسیاری به ویژوآل و فناوری‌های تازه ساخت سریال بپردازیم که صحنه‌ها به همانند کارتون انیمیشن شود و از طرف دیگر اصلاً نپردازیم که سریال‌ها با دکورهای سنگین و بودجه آنچنانی پیش برود در چند سال یک سریالِ تاریخی مهم نتوانیم بسازیم. در واقع همه تخم‌مرغ‌ها را در یک شانه بگذاریم و در یک یا دو سریال محدود شویم. ان‌شاءالله به زودی به این باور برسیم که ما نیاز به مدرسه سریال‌سازی داریم که شاگردانش امثال محمدحسین لطیفی باشد.

عکس العمل به ساخت سریال‌های استراتژیک و ادامه چند فصله‌های تلویزیون

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
«ترور» اول راه سینما و تلویزیون برای ورود به زندگی «حاج قاسم»

این کارگردان سینما و تلویزیون در جواب به این سوال که مسئولین فرهنگ و هنر سرزمین چندین دفعه درمورد ساخت سریال و فیلم‌های استراتژیک خصوصاً درمورد اسرائیل و حقایق جنگ چند ساله با فلسطین و جنایات‌شان در دنیا وعده داده‌اند حتی از «بازمانده ۲» حرف های‌اند اما خبری نشده است، به این مسئله اشاره کرد: مدیران فرهنگی‌مان که قول خواهند داد بایستی به قول‌شان عمل کنند. سریال‌های استراتژیک همیشه مهم بوده و هست و می‌توانند در عرصه فرهنگ و هنر جریان‌ساز باشند. تا جایی که من می‌دانم آقای اصغری کاری را در این راستا در دست گرفتند که ان‌شاءالله به زودی به سرانجام برسد.

لطیفی درمورد احیای نهضت ساخت سریال‌های چند فصله تلویزیون که سیمافیلم در دستور کار قرار داده، او گفت: ادامه ساخت سریال‌هایی که مردم آنها را دوست دارند اتفاق ارزشمندی است اما اگر حس می‌کنیم از یک جایی به سپس به زیاده‌گویی افتاده‌ایم آن کار را ادامه ندهیم بهتر است.

ادامه مطلب
ضربه روانی در کودکی گمان ابتلا به درد مزمن در بزرگسالی را ۴۵ درصد افزایش می‌دهد

نامیرا مجدد به شهریار بحرانی برگشت

وی در آخر به واگذاری کارگردانی «نامیرا» از سمتِ شهریار بحرانی که در فضای‌ رسانه‌ای با حواشی همراه می بود این‌گونه عکس العمل نشان داد: آن کار را قرار شد خود آقای بحرانی ادامه دهند.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع