خوش آمدید

سیاست را در بالاترین سطح خود با ورزش عجین کردند

سیاست را در بیشترین سطح خود با ورزش عجین کردند_تاشکن


به گزارش تاشکن

او او گفت: جامعه ورزش، قدردان این مهربانی و وجود است و باید اصرار کنم که این سطح از حمایتو همراهیِ عالی‌ترین مقام اجرایی سرزمین با این قشرِ اثرگذار، هیچ زمان در تاریخ ورزش سرزمین سابقه نداشته است.

هاشمی افزود: در این لحظه اجازه می‌خواهم مراتب سپاس و سپاس خود را به محضر سپاهیان غیور ایران اسلامی تقدیم کنیم که با هماهنگی میدان و دیپلماسی کاری کردند کارستان که موجبات تبلور غرور ایرانیان و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سراسر گیتی توأما فراهم کرد. آن‌جا که پای غرور و غیرت ایرانی و دفاع از مظلوم در بین باشد، با یک حرکت، هِیمَنه پوشالی دشمن منحوس صهیونیستی را در هم شکسته و آن ها را در صفحه شطرنج خودشان مات می‌کنند.

وزیر ورزش در ادامه گفت: غرور و غیرتی که برای‌مان آشناست، چه دلنشین است طنین سرود و اهتراز پرچم پر افتخار کشورمان در قله‌های بلند ورزش جهان که در سال ۱۴۰۲ با کسب ۱۰۰۵ مدال رنگارنگ در ۷۹ رشته ورزشی به ثمر نشست.

هاشمی خاطرنشان کرد: این قهرمانان، شیرزنان و شیرمردانی از جنس شجاعت و پایمردی‌اند که با وجود  کمبودها و مشکلات، لحظه ای از تلاش برای افتخارآفرینی و شاد کردن دل مردم دست نکشیدند و هیچ زمان دست نخواهند کشید. تلاش آن‌ها مجاهدتی است که به فرموده امام راحل (ره) اجرش کم‌تر از اجر رزمندگان نیست. امروز این مراسم مورد قیمت در حالی برگزار می شود که سازمان‌های بین المللی ورزش جهان، هم چنان در روبه رو جنایات رژیم کودکش صهیونیستی در غزه سکوت اختیار کرده و سر در لاک خاموشی فرو برده‌اند. آیا شهادت بیشتر از ۱۴۰۰۰ کودک غزه که مصداق حقیقی نسل‌کشی محسوب می‌شود، برای عکس العمل سازمان‌های بین‌المللی ورزش کافی نیست؟ آیا مشاهده خیزش جهانی دانشجویان در دفاع از مردم مظلوم غزه که امروز تبلور گسترده آن را در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا مشاهده می‌کنیم، برایشان کافی نیست؟

ادامه مطلب
ایران در کشتی پهلوانی قهرمان شد
آخرین مطالب

او همین طور گفت: اگر بگویند که ورزش از سیاست جداست، باید ده‌ها حرکتِ متناقض خودشان را به آنان یادآور شد که هر جا منافع‌شان ایجاب کرد، سیاست را در بیشترین سطح خود با ورزش عجین کردند و امروز که پای ملت مظلوم فلسطین در بین است، خود را به خواب زده‌اند. در همین جهت بنده به نمایندگی از جامعه بزرگ ورزش پافشاری می‌کنم ما هم چنان به کوششهای دیپلماتیک و اِعمال سختی بر نهادهای بین‌المللی ورزش مبنی بر خارج کردن این نهادها از انفعال پایبندیم و برای تحقق این مهم با همه توان، تلاش می کنیم.

او خطاب به رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: پشتیبانی‌های مستمر و بی‌کوتاه دولت مردمی و به‌اختصاصی حضرتعالی، قدم‌های بلندی در جهت حل مشکلات قهرمانان و مدال آوران در سال قبل برداشته شد.

وزیر ورزش افزود: تسویه بدهی چندین ساله دولت به قهرمانان و مربیان تا آخر سال ۱۴۰۲، فراهم شدن مقدمات احداث شهرک مدال با مقصد از بین بردن دغدغه مسکن قهرمانان و مربیان ملی،  اصلاح آیین‌نامه تشکر از قهرمانان با محوریت منفعت‌مندی هر چه بیش‌تر ورزشکاران از پشتیبانی‌های مالی دولت مردمی، برقراری و افزایش مستمری مدال آورانی که در فهرست انتظار بودند،‌ همسان‌سازی پاداش مالی قهرمانان آسیایی و پاراآسیایی و هم‌این چنین اصلاحات قانون سرباز قهرمان و آیین‌نامه اجرایی آن که عرصه افت دغدغه اشتغال و سربازی قهرمانان و افزایش دامنه شمول آن را فراهم کرده است از جمله حمایتهای دولت از ورزش است.

ادامه مطلب
اظهار جوایز نقدی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴_تاشکن

وی او گفت: در کنار این موارد، به منظور تحقق دستور حضرتعالی مبنی بر انجام دیدارهای نزدیک و چهره به چهره با قهرمانان و نخبگان، به استحضار می‌رسانم طی همین زمان مختصر، تلاش شد با نزدیک به ۵۰۰۰ ورزشکار، مربی، نخبه علمی و پیشکسوت، نشست‌های خصوصی و عمومی مؤثری برگزار شود تا ضمن استماع دغدغه‌ها و مشکلات این عزیزان، نسبت به پیگیری اختصاصی و از بین بردن اثربخش چالش‌ها با راه اندازی کارگروه‌ها و اتاق‌های اندیشه‌ورز عمل شود که این کارگروه‌ها به نتایج ارزشمندی نیز دست یافته‌اند.

هاشمی افزود: وجود مورد قیمت ریاست جمهور در دومین جلسه شورای‌عالی ورزش و پرورش بدنی سرزمین که بعد از زمان‌ها وقفه و رکود برگزار شد، تصمیم‌های ارزشمندی اتخاذ شد که از با اهمیت ترین نتایجِ این تصمیم‌ها می‌توان به تعیین تکلیف ۳۴۲۸ پروژه نیمه همه ورزشی سرزمین بعد از ده‌ها سال و هم‌این چنین تصویب و ابلاغ برنامه ملی پیشـرفت ورزش و پرورش بدنی کشـور اشاره کرد که این برنامه بعد از چندین تلاش ناموفق در سنوات قبل، اکنون در مسیر هماهنگ‌سازی و هم‌افزایی نهادهای ورزشی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ورزش قرار گرفته و قطعاً به آثار ارزشمندی در جهت تحول و پیشرفت متوازن ورزش سرزمین منجر خواهد شد. در همین جهت؛ ناظر اغاز فرآیند تدوین سند ملی آمایش سرزمینی ورزش هستیم که برای اولین‌بار در تاریخ، با همکاری و همراهی کارشناسان پرتلاشِ وزارت ورزش و جوانان در سراسر سرزمین به ثبت دقیق بیشتر از ۹۳۰۰۰ مکان ورزشی در سامانه اطلاعات جغرافیایی منجر شده و فرآیند تدوین اسناد آن نیز در حال انجام است و در صورت تصویب نهایی در شورای عالی آمایش سرزمینی و ابلاغ آن از سوی رئیس‌جمهور قطعاً به ریل‌گذاری نوین و هدفمندی در ورزش منجر خواهد شد که خروجی نهایی آن؛ توزیع عالمانه و عادلانه منبع های و زیرساخت‌های حوزه ورزش در سراسر سرزمین با محوریت اِعمال برتری برای مناطق محروم و کم برخوردار و هم‌این چنین آغازی بر آخر مدیریت سلیقه‌ای، جزیرای و غیرهدفمند در ورزش ایران خواهد می بود، به نحوی که با تصویب این مطرح، کلنگ زنی و ساخت هر پروژه تازه ورزشی خارج از چارچوب سیاست‌های آمایش ممنوع بوده و هزینه کرد بودجه‌های عمرانی ورزش سرزمین فقطً در مسیر برنامه و چارچوب مصوب، امکان پذیر خواهد می بود.

ادامه مطلب
یکی از سیاست‌های دولت گسترش زیرساخت‌های ورزشی در مناطق محروم است

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

او همین طور گفت: به استحضار جامعه بزرگ ورزش می‌رسانم؛ تنها در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۲۰ پروژه نیمه همه ورزشی، افتتاح و به منفعت‌برداری رسید و کوششها برای تکمیل هر چه بیش‌تر این پروژه‌ها ادامه دارد. اما تحقق این مهم، نیازمند اصلاح و بهبود حالت حکمرانی ورزش سرزمین است که این نوشته نیز در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است.

هاشمی تصریح کرد: هم افزایی و هماهنگی بین ارکان مهم و مؤثر در ورزش سرزمین، نظیر کمیته‌های ملی المپیک، پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی، ساماندهی و افت سرپرستان فدراسیون‌های ورزشی از ۱۶ فدراسیون به ۷ فدراسیون، اغازِ فراهم تجهیزات و امکانات مورد نیاز فدراسیون‌های ورزشی سپس از قریب ۱۵ سال و رکود در این عرصه، برگزاری منظم و قاعده‌مند مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی با رویکرد شراکت حداکثری، تمرکززدایی از پایتخت با اعطای میزبانی رویدادهای مهم ملی و بین‌المللی به استان‌های گوناگون سرزمین، پرداخت ۱۰۰ درصدی اعتبار تخصیصی به فدراسیون های ورزشی، استقرارِ سامانه سوت زنی در راستای شفاف سازی و مقابله به زمان با فساد، فراهم کردن جذب و استخدامِ نخبگان جوان علمی در وزارت ورزش و جوانان و در نهایت افزایش تعداد مدیران بانو در عرصه مدیریت ورزش سرزمین، با این توضیح که هم اکنون در ستاد وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی قریب به ۸۵۰ مدیر و مسئول زن مشغول فعالیت و خدمت می باشند  که این کار نشانگر جایگاه مهم ورزش در جلب شراکت آحاد گوناگون جامعه بویژه زنان و مادران خلاق، مدیر و مسئولیت پذیر است.

ادامه مطلب
جامعه ورزش می‌تواند علتپرشورتر شدن انتخابات بشود

او در ادامه گفت: در حوزه ورزش بانوان هم حرکت‌ها و دستاوردها امیدبخش است؛ به طوری که با همه محدودیت‌های بین‌المللی از ۱۵۱۷ نفری که امروز تشکر خواهد شد، ۳۱ درصد آن سهم بانوان است و روال پیشرفت و پیروزی آن‌ها در میدان ها بزرگ بین‌المللی دیدنی و با لیاقت‌ی تقدیر است.

وزیر ورزش در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از با اهمیت ترین راهبردهای وزارت ورزش و جوانان در دوره تازه، پشتیبانی به رونق اقتصادی سرزمین با محوریت تحقق شعار سال است که در همین جهت با تعیین برخی مشوق‌ها و از بین بردن چالش‌های حوزه باشگاه‌داری، ناظر افزایش تأسیس باشگاه‌های ورزشی با اندوخته مردمی و قسمت خصوصی و رسیدن آن به تعداد ۳۴۰۰۰ باشگاه ورزشی با قیمت تقریبی ۴۳ همت هستیم که با تدبیرها پیش بینی شده، تعداد آنها با شتاب هر چه بیشتری افزایش خواهد یافت. امری که به رونق هر چه زیاد تر ورزش سلامت محور و افزایش سهم آن در افت بیماری‌های غیرواگیر پشتیبانی خواهد کرد. آنچه امید جامعه ورزش را دو چندان کرده، افزایش ۹۴ درصدی اعتبارات حوزه ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۳ نسبت به بودجه سال ۱۴۰۲، واگذاری باشگاه‌های مردمی و بزرگ استقلال و پرسپولیس به قسمت خصوصی و خروج وزارت ورزش و جوانان از باشگاه‌داری و این چنین پیگیری وعده رئیس جمهور در مراسم قبل تشکر از قهرمانان مبنی بر احداث ورزشگاه بزرگ تهران با حمایتاختصاصی ارکان گوناگون دولت است؛ مساله‌ای که عرصه میزبانی سرزمین از رویدادهای بزرگ بین المللی را فراهم کرده و سرانه ورزشی شهر تهران را نیز به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد داد.

ادامه مطلب
اتفاقاتی که کرامت بانوان را خدشه دار کرده است را به شدت بازدید کنید_تاشکن

وی خاطرنشان کرد: احیای کمیسیون فرهنگی ورزش شورای عالی انقلاب فرهنگی، راه اندازی مجمع سفیران فرهنگی ورزش سرزمین با وجود قهرمانان و المپین ها، وجود مؤثر قهرمانان و فدراسیون‌های ورزشی در ایفای مسئولیت اجتماعی و پشتیبانی به مناطق سیل زده و محروم از با اهمیت ترین دستاوردهای فرهنگی ورزش سرزمین طی یک سال قبل بوده است.

وزیر پافشاری کرد: به شما جامعه بزرگ ورزش مطمعن می دهم که ورزش امروز ایران اسلامی به لطف خداوند متعال و پشتیبانی‌های بی کوتاه رئیس جمهور مردمی بعد از سال‌ها بر مدار پیشرفت و برنامه قرار گرفته که تحقق کامل و دستیابی به اهداف نهایی آن که همانا تحقق «ورزشی قوی برای ایرانی قوی» است، نیازمند همدلی همه ارکان ورزش سرزمین و شراکت مردم است که اکنون این همراهی و همدلی در بیشترین سطح ممکن تشکیل شده که در این جا بر خود ملزوم می دانم از همراهی و تلاش مورد قیمت همه ارکان ورزش سرزمین به اختصاصی رؤسا و اعضای هیأت اجرایی کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک و این چنین رؤسا و اعضای هیأت رئیسه همه فدراسیون‌های ورزشی، مدیران ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان و این چنین کارشناسان پرتلاش این وزارتخانه که متعهدانه برای اعتلای سرزمین تلاش می کنند، صمیمانه سپاس و سپاس می‌کنم و پافشاری می‌کنم که اسایش امروز ورزش سرزمین مرهون یک کار تیمی و تلاش جمعی است که برکات آن در سال‌های آینده نمایان خواهد شد.

وی تصریح کرد: دعای خیر شما بدرقه راه قهرمانان در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد و با تدابیری که برای آماده‌سازی کاروان‌های اعزامی از سوی کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک پیش بینی شده، استمرار پیروزی‌ها که با اهمیت ترین دستاوردش امیدآفرینی و شاد کردن دل مردم ایران اسلامی است صورت می‌پذیرد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع