خوش آمدید

تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس با پشتیبانی از هوش مصنوعی رونمایی شد

تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس با حمایتاز هوش مصنوعی رونمایی شد_تاشکن


به گزارش تاشکن

مدیاتک تراشه تازه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس را معارفه کرد. این تراشه برای گوشی‌‌ها و تبلت‌های پرچمدار طراحی شده است و اگرچه نسبت به مدل دایمنسیتی ۹۳۰۰ ترقی مختصری دارد، اما در پردازش آفلاین هوش مصنوعی و حمایتوسیع‌تر از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) بهبود داشته. این تراشه با مدل‌های هوش مصنوعی گوناگون ازجمله جمینای نانو گوگل، Llama 2 و Llama 3 متا سازگار است.

بر پایه گزارش گیزموچاینا، این تراشه با مدل‌های زبانی بزرگ گوناگون سازگار است. مدیاتک ادعا می‌کند که این سازگاری گسترده با LLMها، همراه با فناوری LoRA Fusion روی دستگاه، اکوسیستم اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی مولد را تحکیم می‌کند.

به ادعای مدیاتک، دایمنسیتی ۹۳۰۰+ اولین تراشه‌ای است که به کارکرد با شدت بالا در برخی LLM‌های خاص دست یافته؛ به‌عبارت دقیق‌تر، مدیاتک با این تراشه شدت اجرای ۲۲ توکن‌درثانیه را در مدل هفت میلیارد پارامتری Llama 2 متا ثبت کرده است.

ادامه مطلب
زمان و مکان مراسم ترحیم ناصر طهماسب اظهار شد

مشخصات تراشه تازه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس

تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس با حمایتاز هوش مصنوعی رونمایی شد_تاشکن ۱۴

دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس که برپایه نسل سوم فرایند ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است، یک CPU هشت‌هسته‌ای دارد؛ پردازنده این تراشه از یک هسته کورتکس آرم X4 با فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز، سه هسته کورتکس X4 با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A720 با فراکانس ۲.۰ گیگاهرتز راه اندازی شده است.

این تراشه دارای ۱۸ مگابایت حافظه کش است و کنترلر آن از حافظه‌های LPDDR5X و LPDDR5T با حداکثر شدت ۹۶۰۰ مگابیت‌برثانیه حمایتمی‌کند. پردازشگر گرافیکی آن نیز Arm Immortalis-G720 با حمایتاز رهگیری پرتو (Raytracing) است. این چیپست این چنین به فناوری Imagiq 990 برای بهبود قابلیت‌های دوربین و MiraVision 990 برای بهبود پردازش محتوای بصری تجهیزاست.

ادامه مطلب
ایران خط دعوا زیاد قدرتمندی دارد/ تا آخرین لحظه در این تورنمنت می‌جنگیم

دایمنسیتی +۹۳۰۰ از فناوری MAGT مدیاتک منفعت می‌برد تا زمان بازی‌کردن با گوشی، منفعت‌وری انرژی را افزایش دهد؛ این فناوری به افزایش عمر باتری و خنک نگه‌داشتن دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند. از نظر ویژگی‌های ارتباطی نیز این تراشه دارای یک مودم ۵G R16، وای‌فای نسل ۷ و بلوتوث ۵.۴ است.

تراشه تازه مدیاتک به گمان زیادً در گوشی‌ و تبلت‌های ردمی، ویووو و iQOO تعبیه خواهد شد.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع