خوش آمدید

طوطی‌های در قفس ظاهراً از تماس تصویری با دیگر طوطی‌ها لذت می‌برند

طوطی‌های در قفس انگارً از تماس تصویری با دیگر طوطی‌ها لذت می‌برند_تاشکن


به گزارش تاشکن

طوطی‌ها ذاتاً موجوداتی اجتماعی می باشند. هنگامی این پرندگان در قفس باشند، طبق معمولً دیگر مجالی برای ربط‌ با دیگر پرندگان نمی‌یابند و این کار می‌تواند برای شادبودن و سلامت آن‌ها زیان اور باشد. اکنون به‌نظر می‌رسد راهکار این قضیه در برقراری تماس تصویری با طوطی‌های دیگر باشد. محققان دانشگاه گلاسکو اسکاتلند و دانشگاه نورث ایسترن آمریکا دریافتند که طوطی‌ها ترجیح خواهند داد به‌جای تماشای ویدیوهای ازپیش‌ ضبط‌شده، با دیگر پرندگان تماس تصویری زنده داشته باشند.

بر پایه پژوهش تازه و گزارش دانشگاه گلاسکو، محققان به ۹ نفر که صاحب طوطی بودند تبلت‌هایی مناسب این پرندگان دادند و سپس طی یک دوره شش‌ماهه حرکت طوطی‌ها را بازدید کردند. در طی این زمان، طوطی‌هایی که از طریق چت ویدیویی با یکدیگر تماس داشتند، توانستند در کل در ۱۲ تماس گوناگون دیگر تا سه ساعت با یکدیگر ربط برقرار کنند. این چنین در این زمان، محققان ویدیوهای از پیش ضبط‌شده را نیز به طوطی‌ها نشان دادند.

ادامه مطلب
فرمانده کل سپاه موفقیت ورزشکاران پاراآسیایی را تبریک گفت

تماس تصویری طوطی‌ها با یکدیگر

طوطی‌های در قفس انگارً از تماس تصویری با دیگر طوطی‌ها لذت می‌برند_تاشکن ۱۴

صاحبان این طوطی‌ها گزارش دادند که طوطی‌ها در طول تماس‌های زنده، انگارً زیاد تر لذت می‌بردند. سپس محققان تعداد تماس‌ها را افزایش دادند تا عکس العمل طوطی‌ها را بسنجند. در هر جلسه آزمایش، طوطی‌ها اجازه داشتند تا دو تماس برقرار کنند و محققان دریافتند که طوطی‌هایی که تماس‌های زنده داشتند، ۴۶ درصد زیاد تر مایل بودند که از زمان دوم برای برقراری تماس منفعت گیری کنند. اما مواقعی که ویدیوهای از پیش‌ ضبط‌شده تماشا کرده بودند، تمایلی کمتری برای توانایی دوم داشتند.

در کل، طوطی‌ها ۵۶۱ دقیقه به تماس ویدیویی زنده پرداختند، درحالی که فقط ۱۴۲ دقیقه را برای تماشای ویدیوهای از پیش ضبط‌شده صرف کردند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
با کم شدن فروش اپل در چین، قیمت شیائومی 20 میلیارد دلار افزایش یافته است

محققان می‌گویند که انگارً این تماس‌های ویدیویی زنده، زندگی واقعی را برای این پرندگان تداعی می‌کند. درواقع حرکت این طوطی‌ها در زمان تعامل با یک پرنده زنده دیگر، زیاد تر منعکس‌کننده رفتارهایی است که آن‌ها با طوطی‌های دیگر در طبیعت انجام می‌دادند.

اگرچه این مطالعه مقیاس بزرگی ندارد، اما محققان می‌گویند که انجام این چنین پژوهش‌هایی می‌تواند به پایه‌گذاری نوعی اینترنت برای حیوانات خانگی پشتیبانی کند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع