خوش آمدید

هوش مصنوعی ایکس

هوش مصنوعی گروک از این بعد خلاصه اخبار را در ایکس اراعه می‌کند_تاشکن


به گزارش تاشکن

ایکس قابلیت جدیدی را برای کاربران پریمیوم خود معارفه کرده است. اکنون با پشتیبانی هوش مصنوعی Grok، کاربران پریمیوم این شبکه اجتماعی می‌توانند مطالب ترند مربوط به یک نوشته اشکار را خلاصه کنند. این قابلیت فعلاً فقط برای نسخه وب و iOS ایکس اراعه شده است.

ظهور قابلیت‌های تازه در ایکس به‌لطف هوش مصنوعی Grok

مطابق بیانیه و تصاویر رسمی که توسط تیم مهندسی ایکس انتشار شده‌است، کاربران پریمیوم این پلتفرم اکنون می‌توانند نسخه شخصی‌سازی‌شده‌ای از پست‌های ترند ایکس را از طریق تب For You در قسمت اکسپلور در اختیار داشته‌باشند که با خلاصه آنها همراه خواهد می بود. تب حرف های‌شده در قبل محلی برای قرارگیری عناوین اخبار و مطالب مهم می بود و طبق معمولً تکه محبوبی برای افرادی است که علاقه‌مند به‌جستوجو کردن اتفاقات روز می باشند.

ادامه مطلب
۱۰ تاثییر برتر که دارای بیشترین جایزه بهترین بازی سال هستند_تاشکن

افزوده شدن قابلیت خلاصه‌سازی اخبار به ایکس جهت می‌شود تا کاربران در زمان زمان نسبتاً مختصر‌تری بتوانند از سرخط خبرها و اتفاقات آگاهی اشکار کنند و دیگر نیازی به خواندن کل متن و خروج از پلتفرم نداشته‌باشند. شخصی‌سازی و خلاصه‌سازی محتوا توسط چت‌بات گروک انجام می‌گیرد که قادر است محتوای اراعه شده را بر پایه دایره ارتباطی و موقعیت کاربر، تنظیم نماید. یقیناً ایکس هشدار می‌دهد که امکان ابراز اشتباه در زمان خلاصه‌سازی وجود دارد و کاربران باید نسبت به این نوشته از پیش آگاه باشند.

هوش مصنوعی گروک از این بعد خلاصه اخبار را در ایکس اراعه می‌کند_تاشکن ۱۹

ناگفته نماند که ایده خلاصه‌سازی اخبار و اتفاقات مهم چندان تازه نیست و در قبل نیز ناظر اجرای آن در توییتر بوده‌ایم؛ اما اراعه محتوا به این شکل، رویکرد جدیدی محسوب‌می‌شود که در قبل سابقه نداشته‌است. توییتر در سال ۲۰۲۰ برای اولین‌بار عمل به افزودن توضیحات به ترندهای خود کرد، اگرچه در آن زمان خبری از بکارگیری هوش مصنوعی برای نگارش خلاصه نبوده است و خود توییتر برخی از تیترهای مهم را انتخاب و توضیحات ملزوم را به آنها اضافه می‌کرد. همین نوشته علتمی‌شد تا برخی از اخبار نادیده گرفته شوند و جزئیاتی از آنها در صفحه ترندها در اختیار قرار نداشته‌باشد.

ادامه مطلب
سیاوش یزدانی استقلال را محکوم کرد_تاشکن
آخرین مطالب

 اکنون به لطف وجود هوش مصنوعی گروک در ایکس، همه اخبار نمایش داده شده در تکه For You دارای خلاصه اختصاصی به خود خواهند می بود؛ اما متاسفانه کاربران عادی قادر به منفعت‌گیری از این قابلیت نیستند. دسترسی به هوش مصنوعی و چت‌بات اختصاصی ایکس، یکی از رویکرهای مهم برای جذب کاربران به خرید اشتراک در این پلتفرم به‌شمار می‌رود و به نظر نمی‌رسد که فعلاً گمان تحول این رویه وجود داشته‌باشد. یکی از مزیت‌های گروک در قیاس با رقبای مهم خود همانند ChatGPT، دسترسی اختصاصی و همزمان به داده‌های حاضر روی پلتفرم ایکس است که از برخی جنبه‌ها، اهمیت بالایی دارد.

ادامه مطلب
دایرکت ایکس کجاست؟ | آموزش کامل ارسال مطلب خصوصی در ایکس_تاشکن
هوش مصنوعی توییتر
هوش مصنوعی گروک از این بعد خلاصه اخبار را در ایکس اراعه می‌کند_تاشکن ۲۰

یک ژورنالیست حوزه فناوری در پستی که داخل ایکس بر پایه ایمیل ایلان ماسک انتشار کرده است، خبر از نحوه کارکرد هوش مصنوعی برای خلاصه‌سازی اخبار می‌دهد. او اشاره دارد که گروک به‌شکل مستقیم به سراغ متن اخبار جهت خلاصه‌سازی نمی‌رود و در عوض، از گفتگوهای کاربران حوالی اخبار در این پلتفرم برای اراعه عکس کلی منفعت گیری می‌کند. اگرچه این چنین رویه‌ای نسبتاً متفاوت و حتی جسورانه محسوب‌می‌شود، اما نگرانی‌هایی هم درمورد دقت و صحت اطلاعات اراعه شده توسط هوش مصنوعی را نقل می‌سازد؛ چون امکان پذیر این داده‌ها برمبنای نظرات شخصی و جانب‌دارانه کاربران شکل گرفته باشند. به‌ نظر می‌رسد که این چنین تصمیمی برای جلوگیری از مطرح شکایت توسط خبرگزاری‌ها و نشریات صورت گرفته است تا نسبت به نقض حق مالکیت معنوی محتوای خود توسط هوش مصنوعی، اعتراضی نداشته‌باشند.

ادامه مطلب
بودجه پرسپولیس سال آینده اشکار می‌شود

خلاصه‌سازی اخبار به یکی از حوزه‌های داغ دنیای خبر‌رسانی تبدیل شده‌است، به‌طوری که مرورگر آرک هم که به‌تازگی برای ویندوز انتشار شده‌است، از قابلیت شبیه منفعت می‌برد. این چنین چندین مهندس اسبق توییتر درحال کار روی سرویس Particle با تمرکز روی اراعه خلاصه اخبار می باشند. تا این مدت اشکار نیست که تاثییر طویل مدت این چنین ابزارهایی چیست؛ اما آشکار است که به گمان زیادً جهت افت ترافیک ورودی برخی از سایت‌های خبری خواهند شد.


دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع