خوش آمدید

۵ سرطان شایع در کشور/ غربالگری سرطان های معده و ریه - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

۵ سرطان شایع در سرزمین/ غربالگری سرطان های معده و ریه – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، لیلا مؤدب شعار, در همایش علمی کشوری برنامه ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان و روده بزرگ که به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با گفتن این که این همایش برای نخستین بار در سرزمین با وجود مشترک مدیران حوزه سرطان معاونت بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سرزمین انجام می‌بشود، خطاب به حاضرین اظهار داشت: نقش شما و همکاری‌های بین بخشی در تشخیص زودهنگام سرطان زیاد مهم است و نجات جان یک فرد و خانواده به آن بستگی دارد.

او گفت: غربالگری سرطان پستان و روده بزرگ که از سال‌های قبل در سرزمین در حال انجام است گسترش می‌یابد و به زودی غربالگری سرطان ریه و معده در برخی استان‌ها که آمار مبتلایان در آن استان‌ها زیاد تر است برای اولین بار انجام خواهد شد.

ادامه مطلب
بانوان ایران می‌توانند در سبد کسب مدال المپیک ۲۰۲۴ سهم داشته باشند_تاشکن

مؤدب شعار در ادامه از بازنگری دستورالعمل تشخیص سرطان‌های دهانه رحم, روده بزرگ و پستان در کمیته‌های تخصصی و علمی خبر داد و او گفت: این دستورالعمل به زودی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سرزمین ابلاغ خواهد شد.

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت این چنین تصریح کرد: اکنون سرطان‌های پستان, روده بزرگ, ریه, پروستات و معده از جمله سرطان‌های شایع در سرزمین می باشند که برنامه ریزی هایی برای تشخیص زودهنگام آنها انجام شده است.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها