پرداخت ۵۰ درصدی هزینه‌های درمان از جیب مردم/ روند افزایشی دیابت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

خدمات حوزه سلامت باید ارزان شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

[ad_1]
به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی، روز پنج شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۳، در پنجمین کنگره همگرایی در علوم غدد و متابولیسم که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ها کنگره، اظهار داشت: بیماری‌های غدد، پیچیدگی‌های زیاد خاصی دارند و نیاز به منفعت گیری از دیگر علوم در علم پزشکی، زیاد زیادتر شده است.

وی با گفتن این نوشته که دوران کرونا درس‌های بسیاری داشت، افزود: اولین درس پاندمی کرونا، واکسنی می بود که به شدت برای این ویروس تهیه شد. چون هیچ واکسنی در کمتر از ۱۵ سال به نتیجه نمی‌رسد.

رئیسی با اصرار بر این نوشته که علوم باید در کنار هم قرار بگیرند تا حالت علم زیاد گسترش یافتهتر شود، تصریح کرد: در دوران کرونا، اگر اساتید دانشگاه صنعتی شریف کنار ما قرار نمی‌گرفتند، زیاد مشکل اشکار می‌کردیم.

وی با گفتن این نوشته که سخن بگویید از هوش مصنوعی دیگر مربوط به سال‌های آینده نیست و اگر دیر بجنبیم، زیاد عقب می‌افتیم، در ادامه گفت: هر دانشجوی پزشکی، پرستاری، مامایی و…، باید با هوش مصنوعی آشنا شود و آموزش ببیند.

رئیسی او گفت: در او گفت و گو علوم غدد نیز هوش مصنوعی زیاد می‌تواند کاربرد داشته باشد.

او گفت: در آینده نزدیک باید خانه‌های بهداشت و مراکز سلامت الکترونیک بسازیم و به سمت هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های تازه برویم.

معاون وزیر بهداشت با گفتن این نوشته که تا این مدت همه بیماران دیابتی را در سرزمین شناسایی نکرده ایم، افزود: از آن تعداد که شناسایی و ثبت شده اند، فقط ۵۰ درصد درمان مؤثر می‌گیرند.

رئیسی اظهار داشت: سال آینده قول می‌دهم همه بیماران دیابتی را در سرزمین ثبت کنیم.

وی با ابراز تأسف از این که دچار یک نابسامانی در حوزه سلامت هستیم، در ادامه گفت: یکی از مشکلات حوزه سلامت سرزمین که سال به سال بدتر می‌شود، گران بودن خدمات است که باید ارزان شود. چون، زیاد از خدمات تشخیصی و درمانی توسط پزشکان فوق تخصص صورت می‌گیرد که تبدیل گران شدن خدمت می‌شود، در حالی که نیاز نیست این چنین رویه‌ای صورت بگیرد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

رئیسی او گفت: ما می‌توانیم از راه دور زیاد از کارهای تشخیصی و درمانی را انجام دهیم و نیاز نباشد بیمار از دورترین نقطه سرزمین برای دریافت خدمت، کیلومترها طی مسیر کند.

وی با گفتن این نوشته که ما باید از علم دنیا منفعت گیری کنیم، اظهار داشت: در سه سال قبل هیچ اطلاعاتی از حوزه سلامت سرزمین به مجامع بین‌المللی داده نشده و این تأسف بار است.

در ادامه، سیدرضا رئیس کرمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، او گفت: خروجی این قبیل کنگره‌ها و همایش‌های علمی، از اهمیت بسیاری در پیشبرد برنامه‌های حوزه سلامت برخوردار است.

او گفت: تغییرات سبک زندگی و رشد بیماری‌های متابولیک، ما را مجاب می‌کند، زیاد تر با این قبیل بیماری‌ها برخورد کنیم.

رئیس کرمی در ادامه گفت: ما باید به سمت غربالگری بیماری‌های متابولیک در سرزمین برویم و او گفت و گو‌های تحقیقاتی را در حوزه هوش مصنوعی گسترش دهیم. این چنین، می‌بایست برنامه پزشکی از راه دور، در مناطق دورافتاده و محروم سرزمین اجرایی شود تا بتوانیم سلامت مردم را ارتقا دهیم.

به این علت گزارش، باقر لاریجانی رئیس کنگره نیز او گفت: در پنج سال قبل در کنترل دیابت وضع ما بدتر از سال‌های قبل از آن است.

او گفت: مراقبت‌های بهداشتی زیاد پیچیده است و نباید در این خصوص ساده انگاری کنیم.

لاریجانی با گفتن این نوشته که ما باید خودمان را برای آینده تازه حوزه پزشکی آماده کنیم، در ادامه گفت: تقسیم بندی دیابت در حال دگرگونی است و هر فردی باید درمان مناسب خودش را بگیرد.

او گفت: تکنولوژی آنچنان پیشرفت کرده که نمی‌توانیم از راه حلهای درمانی غافل شویم.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]