استقلال با پدرم خیلی بد کرد/ من را بازی دادند/ پیراهن این تیم برای خیلی‌ها گشاد است

استقلال با پدرم زیاد بد کرد/ من را بازی دادند/ پیراهن این تیم برای زیاد‌ها گشاد است_تاشکن

[ad_1]
به گزارش تاشکن

آتیلا حجازی در او گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، در خصوص تغییرات مدیریتی در استقلال او گفت: هیچ تیمی در سال‌های تازه تا این اندازه تغییرات مدیریتی نداشته است. درچند سال تازه چند مدیرعامل تحول کرده است؟ نبوده است ارامش مدیریت در استقلال یک مشکل بزرگ و یک عامل بزرگ برای ناکامی است. این اصلا حرفه‌ای نیست و از نظر من مشکل عمده ناکامی‌ در سالیان تازه همین است. 

او گفت: تاجرنیا به تازگی به باشگاه امده و زمان نیاز دارد. فوتبال اینگونه نیست که با اولین ناکامی تحول تشکیل کنید. هنگامی یک مدیرعامل انتخاب می‌شود باید ۵ سال بالای سر یک تیم باشد وبعد از آن عملکردش بازدید می‌شود اما در استقلال هر ۶ ماه یک بار مدیر عوض می‌شود. این مشخص می کند فوتبال ما اسم حرفه‌ای را یدک می‌کشد. استقلال امسال را از دست داده و فقط یک جام حذفی باقی مانده است. در نتیجه باید به فکر آینده می بود.

پیشکسوت باشگاه استفلال در خصوص تغییرات در کادر فنی اظهار کرد: با عقلی که اکنون داریم و فصل را تحلیل می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که حتی بهتر می بود نکونام در استقلال می‌ماند چون نتایجی که می‌گرفت از این بدتر نمی‌شد. هر هوادار و هر فردی بالای سر تیم می بود یا حتی من اگر سرمربی بودم همین نتایج را می‌گرفتیم و بدتر نمی‌شد.

 
حجازی در خصوص مشکل مهم استقلال بابت جایگاه بد این تیم در جدول گفت: نقش اول و اساسی در کسب رتبه دهم را بازیکنان می‌دانم و این مساله را چندین دفعه حرف های‌ام. بازیکنان امسال کیفیت ملزوم را ندارم. توقع ما از بازیکنان باید به اندازه توانمندیهای‌شان باشد و توانمندیهای بازیکنان استقلال همین است. در مقطعی مشکلی روحی روانی یا هر مشکل برای بایکنان بوجود می‌آید و کسب رتبه سپس طبیعی است اما این که ناکامی از ابتدا بوده و تا امروز ادامه اشکار کرده شگفت است.

او همین طور گفت: امکان پذیر یک تیم کم شدن مقطعی داشته باشد. در استقلال اما از ابتدای فصل تا امروز همین بوده است. هم تغییرات مدیریت، هم مشکلات کادر فنی و هم کیفیت بازیکنان در رقم زده شدن این نتیجه دخیل‌اند. نمی‌توانیم یک عامل را تقصیر کار مهم بدانیم اما می توانم ۵۰ درصد مشکلات را کارکرد بد بازیکنان بدانم.

پیشکسوت استقلال در رابطه مدتی که قرار می بود سرپرست استقلال شود اما این اتفاق نیفتاد تصریح کرد: سرپرست یک تیم وظایفی مهم دارد هرچند که وظایفش در فوتبال ما زیاد اشکار نیست. آیا ماموریت سرپرست تنها هماهنگی‌های تکراری پیش از بازی است و هماهنگی با ناظر بازی؟ اگر ماموریت سرپرست این باشد که اصلا اهمیتی ندارد. هماهنگی بین مدیرعامل  مربی می‌تواند یک ماموریت مهم و مهم باشد. او می تواند رابط بین بازیکنان و کادر باشد و یک تکیه گاه برای مربی. حتما وجود یک سرپرست خوب می تواند تاثیرگذار باشد.

حجازی در ادامه گفت: من شبانه به تیم اضافه شدم. ۴ ماه من را سر کار گذاشتند و در نهایت سخن بگویید از عدم وجود من در تیم کردند. حس کردم من را بازی دادند. خدا را شکر که امسال من در این تیم نیستم. اگر من در این تیم بودم من هم سیبل می‌شدم در صورتی که سرپرست در نتیجه گیری فنی اثری ندارد. خوشبحتانه خوب است که نیستم و کاسه‌ کوسه‌ها سر من خالی نمی‌شود.

وی در جواب به سوالی مبنی براینکه آیا استقلال از نبوده است یک چهره بزرگتر رنج می‌برد او گفت: صد در صد موافقم که استقلال از نبوده است یک بزرگتر رنج می‌برد؛ یک چهره کاریزماتیک که واقعا در تیم تاثیرگذار باشد. پدر من در زمان مربیگری یک سال و نیم اواسط دهه هفتاد و کمتر از یک نیم فصل در سال ۸۶ در استقلال می بود. در کل به اندازه ۳ فصل هم در استقلال نبوده است اما استقلال با پدر من زیاد بد کرد و دوست دارم این مساله را اظهار کنم. حق پدر من زیاد زیاد تر از این‌ها می بود اما هیچ‌زمان در این عرصه سخن نزد.

فرزند ناصر حجازی در رابطه بی‌مهره‌ها با پدرش گفت: پدرم سال‌ها بازیکن این تیم می بود و مردم او را دوست داشتند اما مدیریت هیچ‌زمان با او خوب نبوده است. هنگامی تیم را قهرمان لیگ و نایب قهرمان آسیا کرد اخراجش کردند. در دوره دوم از هفته دوم او را اذیت کردند و استقلال هیچ کار خاصی در روبه رو او نکرد. پدرم جوانی اش را برای استقلال گذاشت اما قدرش را ندانستند. هرچند که مردم همیشه کنار ما می باشند و ما عزت و اعتباری که از پدرم به دست آمده را حس می‌کنیم و ارج می‌نهیم.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

حجازی در رابطه راهکار درست برای برون رفت از حالت جاری اظهار داشت: استقلال حتما باید ارامش مدیریت داشته باشد. نمی‌شود مجدد فصل سپس در هفته چهارم یا پنجم عوض شود. ۳ تا ۵ سال باید همین نفرات جاری بالای سر استقلال باشند. استقلال امسال چیزی جز جام حذفی ندارد و کسب جام علتمی‌شود تنها با یک مرهم سال را همه کنیم. برنامه‌ریزی‌ها باید برای فصل آینده نباشد. نباید دستپاچه تصمیم‌گیری شود. نباید به صرف سختی هوادار تصمیم بگیریم. هواداران امسال شدیدا سختی کشیدند اما امیدوارم دست هیات مدیره را باز بگذارند تا با تفکر بهتری تصمیم گرفته شود. با جذب یک مربی همین اکنون معجزه نمی‌شود. باید اجازه دهند انتخاب با صبر و بازدید انخاب شود.

وی در آخر او گفت: استقلال بابت کادرفنی‌اش زیان مالی متحمل شد و در نتیجه امیدوارم برای آینده تصمیم جوگیرانه‌ای اتحاذ نشود. نباید یک قربانی انتخاب کنند. سهراب یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران بوده است. او توانایی بسیاری احتمالا نداشته باشد اما حقیقت این است که سهراب را نابود کردیم. هر مربی فرد دیگر هم می‌آمد همین می‌شد. ما دیواری مختصر‌تر از سهراب اشکار نکردیم اما حقیقت این است که پیراهن استقلال  برای ۷۰ درصد این بازیکنان گشاد است.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع