خوش آمدید

"ریشه خوانی" و داستان مهاجرت معکوس

“ریشه خوانی” و داستان مهاجرت معکوس


به نقل از ، «ریشه خوانی» با به‌تصویرکشیدن جغرافیای زیبای ایران و اثرات مهاجرت معکوس در روستاهای دورافتاده، مشخص می کند که این روستاها هم چنان جای مناسبی برای زندگی می باشند و می‌توانند سودآوری داشته باشند.

دقت به فنون بومی ایرانیان که در شکل‌های گوناگون در سرزمین ما وجود دارد همانند قنات و منفعت گیری از داشته‌های بومی سرزمین نیز در این مستند موردتوجه قرار گرفته است.

بازآفرینی فرهنگ روستانشینی ضمن تشکیل هماهنگی فرهنگی و تاریخی به جذب گردشگر در سطوح ملی و بین‌المللی پشتیبانی کرده و روستاهای خالی از سکنه را احیا خواهد کرد. نخستین نتیجه مثبت این اتفاقات تشکیل محصولات کشاورزی، صنایع‌دستی و رونق گردشگری برای ساکنین محلی و تشکیل اشتغال گوناگون است و به شکل کلی قدمی مهم برای بیابان‌زدایی و آبادانی به‌حساب می‌آید.

این مستند تلاش می‌کند با پشتیبانی شخصیت‌های فیلم و نوع روایت اول‌شخص، نوشته و قصه فیلم را به گروه بزرگی از مخاطبین تلویزیون انتقال دهد. هر تکه از این مجموعه روایت مستقلی دارد و شخصیت مهم راوی آن خواهد می بود.

ادامه مطلب
نسل تازه آیپدها و مک‌های اپل به گمان زیادً طی چند روز آینده معارفه خواهد شد
آخرین مطالب

«ریشه خوانی» از امشب (دوشنبه، ۱۴ اسفند) در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته و دوشنبه‌ها ساعت ۲۱ پخش می‌شود، تکرارش هم روز سپس ساعت ۹ خواهد می بود.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها