خوش آمدید

مذاکره با کوبایی‌ها برای اجرای برنامه سلامت خانواده - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تأثیر تغییرات جوی در افزایش بیماری‌ها – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در پیامی به اولین کنگره ملی تحول اقلیم و سلامت، با اشاره به اهمیت تأثیر تغییرات آب و هوایی بر حوزه سلامت، گرم شدن زمین و رویدادهای شدید آب و هوایی را در افزایش بیماری‌های واگیر و غیر واگیر مرتبط با تغییرات اقلیم، مؤثر گفت.

متن مطلب وزیر بهداشت

تلاقی مسائل مرتبط با تغییرات آب و هوایی و حوزه سلامت و محیط زیست زیاد با اهمیت است. تغییرات اقلیمی بر سلامت زیستمندان تأثیر بسزایی دارد، گرم شدن زمین و رویدادهای شدید آب و هوایی می‌توانند بیماری‌های واگیر و غیر واگیر مرتبط با تغییرات اقلیم را افزایش دهد.

این چنین، افزایش بلایا و حوادثی همچون سیل و خشکسالی نیز علتصدمات جدی به سلامتی و زیرساخت‌های حیاتی شده است. افزایش هزینه‌های اقتصادی نیز قابل دقت است و همکاری جهانی برای افت اثرات این تغییرات الزامی است. تشکیل تاب آوری و گسترش سیاست‌های مبتنی بر علم می‌تواند در این عرصه پشتیبانی کننده باشد.

ادامه مطلب
پرسپولیس یک تیم روی نیمکت و یک تیم در زمین دارد

در همین جهت، عمل با لیاقت مرکز تحقیقات تحول اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی دزفول، در برپایی اولین کنگره ملی تغییرات اقلیم و سلامت، به گفتن یک دانشگاه پیشتاز رسالتی حیاتی در راستای نقل کردن دغدغه‌ها و چالش‌های مهم مرتبط با این مهم ایفا می‌کند.

با عنایت به این که این نوشته یک چالش جهانی است، انتظار می‌رود دانشگاهیان، اندیشمندان، مدیران و فعالان این حوزه دست در دست یکدیگر، هم در حوزه تحقیقات و پژوهش و هم در حوزه اجرا، قدم‌های هماهنگ و عملیاتی، در مقیاس منطقه‌ای بردارند.

ادامه مطلب
تکریم مودیان مالیاتی را سرلوحه کار خود قرار می دهیم



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها