افت ۳۰ درصدی مقدار عبور کشتیهای تجاری و باری از دریای سرخ
به نقل از گروه بینالملل خبرگزاری برنا، «جیهاد آزور»، مدیر اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی در صندوق بینالمللی پول او گفت: «عبور کشتیهای کانتینری نزدیک به ۳۰ درصد کم شدن کرده است.»
این مقام صندوق بینالمللی بینالمللی پول خاطرنشان کرده این روال کاهشی از اغاز سال جاری میلادی تسریع شده است.
روز سهشنبه وزارت دفاع آمریکا او گفت که یمنیها از روز ۱۹ نوامبر که حملاتشان در دریای سرخ را اغاز کردهاند بیشتر از ۳۰ دعوا به کشتیها انجام دادهاند.
انصارالله یمن میگوید این حملات را در حمایتاز مردم فلسطین انجام میدهد. یقیناً یمنیها حرف هایاند که تنها علیه کشتیهایی که تحت مالکیت اسرائیل یا عازم فلسطین اشغالی می باشند عملیات میکنند.
ارتش اسرائیل از روز ۷ اکتبر در جواب به عملیات «طوفانالاقصی» جنگی را علیه غزه اغاز کرده که به شهادت بیشتر از ۲۶ هزار فلسطینی منجر شده است.
رئیس شرکت کشتیرانی آلمانی «هاپاگ-لویدز» که پنجمین شرکت بزرگ حملونقل کانتینری است امروز به خبرنگاران حرف های می بود حملات به کشتیها در دریای سرخ دور از انتظار است به این زودی همه بشود. او تصریح کرد این روال شرکتهای کشتیرانی را وادار به عدم منفعت گیری از کانال سوئز کرده است.
آمریکا از چند ماه پیش ائتلافی را با مقصد عادیسازی حالت دریای سرخ و مقابله با عمل های یمنیها راهاندازی کرده و علاوه بر آن، با همراهی انگلیس این چنین چندین دور دعوا در خاک یمن انجام داده اما این حملات نیز اثری در توقف حملات یمنیها به کشتیهای تحت مالکیت اسرائیل یا عازم فلسطین اشغالی نداشته است.
روز قبل (سهشنبه) «محمد ناصر العاطفی»، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن او گفت: « فراهم امنیت دریای سرخ از نظر حقوقی، سیاسی و نظامی بر مسئولیت دولتها و کشورهای حاشیه دریای سرخ به اختصاصی یمن است.»
وزیر دفاع یمن با اشاره به این که دولت آمریکا، ارزشهای بینالمللی را بنا بر تمایلات سیاسی و جنگهای خود علیه دیگر ملتها به بازی میگیرد، خاطر نشان کرد: این که مواضع ملت یمن در حمایتاز غزه، از سوی رژیم آمریکا، تروریستی خوانده بشود، قضیه مضحکی است.
انتهای مطلب/