خوش آمدید

آمادگی بیمه سلامت برای حمایت از مبتلایان به سرطان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

آمادگی بیمه سلامت برای حمایتاز مبتلایان به سرطان – تاشکن

به نقل از خبرنگار مهر، مهدی رضایی، در نشست با مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان، او گفت: اجرای طرحی همانند مدیریت بهینه و جامع مبتلایان سرطان آرزوی دیرینه بنده به گفتن کارشناس سلامت است که بیشتر از ۲۰ سال در این حوزه سابقه فعالیت دارم.

وی درمورد مزیت‌های مطرح مکسا، افزود: با اهمیت ترین ویژگی مدل اراعه شده برای مدیریت بهینه و جامع بیماری سرطان، این است که توسط یک سازمان مردم نهاد برای بیماری سرطان و در بستری الکترونیک طراحی شده که خوشبختانه با پیروزی در مرحله آزمایشی اجرا شده است. اجرای این مطرح باید بنا به نیازهای حاضر، فراتر از یک محدوده جغرافیایی اشکار باشد و الزامی است به کل سرزمین تعمیم یابد.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران او گفت: برای اجرای این پروژه باید سهم هر دستگاه و نظام پرداختی اشکار بشود و سهم بیمه سلامت نیز به گفتن یکی از سازمان‌های بیمه گر اشکار باشد، چون معتقدیم اجرای این مطرح برای نظام سلامت سرزمین سودمند است.

ادامه مطلب
قطع ربط کنترل کننده‌های زمینی با سوهو_تاشکن

در ادامه این نشست، محمد جهانگیری مدیرعامل مکسا خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت تمایل جدی برای ورود به عرصه حمایتاز بیماران مبتلا به سرطان و اراعه خدمات حمایتی و تسکینی به آنان دارد.

وی با اشاره به این که تا کنون بیشترین رایزنی‌های مکسا با سازمان بیمه سلامت درمورد حمایتاز پرونده الکترونیک بوده است، یادآور شد: این کار خواسته خیرین حوزه سلامت، وزارت بهداشت، بیمه‌ها و معاونت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی است و حاصل دو دهه فعالیت است.

مشاور عالی و اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و رئیس کمیته مدیریت جامع سرطان استان قم، مقصد نهایی این مطرح را افت بار بیماری سرطان، افت بار اقتصادی سرطان و افت فقر ناشی از ابتلاء به سرطان برشمرد و او گفت: در سال ۲۰۲۲ بازار مالی سرطان پستان در دنیا ۲۸ میلیارد دلار بوده است که طی ۱۰ سال آینده و تا سال ۲۰۳۲ به بیشتر از ۳۷ میلیارد دلار می‌رسد.

ادامه مطلب
آوای ماندگار زندگی شهدا در «روایت فتح» رونمایی شد / رادیویی ها کتاب های «نیمه نهان ماه» را صوتی کردند

جهانگیری با گفتن این که شدت ابتلاء به سرطان بالا رفته و باید هوشمندسازی در سیستم‌ها اغاز بشود، اظهار داشت: تا سال ۲۰۲۷ قسمت عمده تعامل های بین بیمار و کادر مراقبتی مجازی و مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد شد.

وی او گفت: در اجرای مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان، تعداد بسیاری از سازمان‌ها همانند معاونت بهداشت، معاونت درمان وزرات بهداشت، وزرات دفاع و بیمه‌ها نقش دارند و تصمیم مکسا راه اندازی یک اکوسیستم مراقبتی در سطح ملی است.

گفتنی است، مطرح مدیریت بهینه و جامع مبتلایان سرطان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم از بهمن ۱۴۰۱ آزمایشی در شهر قم به اجرا در آمده است. تا بحال ۱۵۰۰ شهروند قمی غربالگری سرطان پستان و کلورکتال شده‌اند که ۹۵ درصد از این تعداد هیچ مشکلی نداشته‌اند و تعداد مقداری که نیاز به پیگیری داشته‌اند، در سیستم سازمان یافته در حال پیگیری می باشند.

ادامه مطلب
مراسم بزرگداشت رییس جمهور شهید و شهدای خدمت در قم برگزار شد_تاشکن

الگوی اولیه مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان در ۲۶ قدم اساسی علمی، عملی و عملیاتی طراحی و تدوین شده است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها