ظفرقندی: آموزش پزشکی باید با نظم، استاندارد و نیاز سرزمین پیش برود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن
[ad_1]
به گزارش تاشکن
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا ظفرقندی در یکصد و سومین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد با پافشاری بر اهمیت آموزش در نجات جان مردم، اظهار کرد: آموزش پزشکی برای ما زیاد حیاتی است و ملزوم است با استحکام، نظم و ارامش پیش برود. لغو یا تأخیر آزمونها و برنامههای آموزشی تحت تأثیر فضاسازی و با دلایل غیر منطقی، به سیستم آموزش صدمه میزند و اجرای برنامههای علمی را دچار اختلال میکند.
وی در ادامه افزود: باید دو اصل مهم، استانداردها و دقت به نیازهای واقعی سرزمین در نظام آموزشی مراعات شود. تعیین شاخصها و دستورالعملها بدون دقت به ظرفیتهای حاضر در استانها کارآمد نیست، به این علت تدوین چارچوبی اشکار برای واگذاری بخشی از اختیارات به دانشگاههای علوم پزشکی استانها الزامی است تا بتوانند در چهارچوب سیاستهای کلی، بر پایه شرایط بومی خود تصمیمگیری کنند.
ظفرقندی این چنین با اشاره به کارکرد حوزه سلامت در روزهای جنگ ۱۲ روزه تازه، از سازماندهی سریع و مؤثر تیمهای درمانی و حمایتدر سراسر سرزمین سپاس کرد و افزود: خدا را شاکریم که توانستیم این مرحله دشوار را با پیروزی و افتخار پشت سر بگذاریم. مدیریت لجستیک، فراهم دارو و تجهیزات و سازماندهی بیمارستانها در این شرایط به بهترین شکل انجام شد و این نتیجه کوششهای بیوقفه همه همکاران حوزه سلامت می بود.
وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت نگه داری آمادگی نظام سلامت در شرایط بحران، خاطرنشان کرد: این جنگ به ما آموخت که باید آمادگی خود را بیشتر از پیش تحکیم کنیم و نقاط ضعف و قوت را شناسایی و اصلاح کنیم تا بتوانیم در برابر هر تهدیدی آماده باشیم.
ظفر قندی این چنین درمورد اجرای مطرح نظام ارجاع و پزشکی خانواده نیز فرمود: برنامه نظام ارجاع باید به طور آهسته، مستمر و اصولی در سراسر سرزمین اجرا شود. در نظر داریم که نزدیک به ۱۰ درصد از جمعیت هر استان بهگفتن جامعه مقصد انتخاب شود و اجرای این پایلوت را بر پایه شاخصهای اشکار جستوجو و برسی کنیم.
دسته بندی مطالب
[ad_2]