استخدام پرستاران به امسال نرسید - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

استخدام پرستاران به امسال نرسید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

[ad_1]
به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر، نوشته افتنیروی انسانی در بالین، یکی از چالش‌های اساسی حوزه سلامت سرزمین است که تا این مدت راهکار اساسی برای آن تدبیر نشده است.

افتنیروی پرستاری در بیمارستان‌های دولتی، مدام با صدمه‌های بسیاری برای جامعه پرستاری، نظام سلامت و مردم همراه بوده است؛ به طوری که در این چنین شرایطی، پرستاران دچار فرسودگی شغلی شده و کیفیت مراقبت از بیماران، افت می یاید. تبعات این مشکل، فهمید نظام سلامت سرزمین است.

نوشته برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت در سال‌های تازه، یکی از راهکارهای برون رفت از معضل افتنیروی انسانی در بالین بوده است که متأسفانه آن طور که باید و احتمالا، وزارت بهداشت نتوانسته در برگزاری مناسب این آزمون موفق باشد.

در آخرین آزمون استخدامی وزارت بهداشت که بر می‌گردد به دولت سیزدهم، نزدیک به ۱۲ هزار نیروی پرستاری جذب وزارت بهداشت شدند. این در حالی است که افتپرستار در بالین، زیاد فراتر از این تعداد است که جذب خواهد شد.

وحید دبیری رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کرج، با اشاره به ترک کار پرستاران، او گفت: در برخی از بیمارستان‌های البرز نسبت پرستار به تخت به زیر هفت دهم رسیده است، در حالی که در برخی از بیمارستان‌ها همانند بیمارستان نظرآباد که چندان شلوغ نیست این نسبت ۱.۲ دهم به ازای هر تخت است، به این علت توزیع نامناسب نیروی پرستاری بر مشکلات دامن زده است.

استان البرز در مجاورت تهران قرار دارد و همین نزدیکی جغرافیایی دو استان، علتشده تا ناظر سفرهای درمانی از البرز به تهران باشیم. در همین حال، تهران از دیگر استان‌های سرزمین نیز پذیرای بیماران بسیاری است. همین حالت، علتافزایش مراقبت‌های پرستاری می‌شود که با دقت به تعداد نیروهای پرستاری که در بیمارستان‌های تهران کار می‌کنند، جوابگو نبوده و در نتیجه آن، ناظر اضافه کاری‌های اجباری پرستاران هستیم.

در همین حال، احمد نجاتیان رئیس کل سازمان نظام پرستاری، با اشاره به وعده رئیس جمهور برای استخدام ۱۰ هزار پرستار که در روز پرستار نقل شده می بود، او گفت: پنج ماه است آن را جستوجو می‌کنیم، اما اتفاقی نیفتاده است.

او همین طور گفت: از سال‌های قبل پیش‌بینی می‌شد با افتپرستار روبه رو شویم. هم خروج پرستار داشتیم و هم روال مهاجرت پرستاران به کشورهای پیشرفته سپس از کرونا زیاد شد. همزمان افزایش تعداد دانشجویان پرستاری را داشتیم و امروز نزدیک به ۱۵ هزار پرستار در سال فارغ‌التحصیل خواهد شد، اما همزمان با آن مجوزهای ملزوم برای جذب نیرو داده نشد.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری او گفت: قسمت‌های بسیاری از بیمارستان‌ها با وجودی که تجهیزات مدرن دارند، به علت نداشتن پرستار تعطیل شده‌اند و مردم نمی توانند خدمات دریافت کنند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

در همین حال، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، با گفتن این نوشته که صدور مجوز استخدام نیروی انسانی برای نظام سلامت سرزمین ۶ دی ۱۴۰۳ با وجود وزیر بهداشت و رئیس سازمان اداری و استخدامی سرزمین نهایی شد، او گفت: بر پایه مجوز صادره، نزدیک به ۲۴ هزار نفر در نظام بهداشتی سرزمین جذب خواهد شد و سهم گروه‌های پرستاری، اتاق‌عمل (هوش‌بری) و فوریت‌های پزشکی نزدیک به ۵۰ درصد است. بر پایه برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۹۸۰۰ پرستار، ۵۷۰ نفر از هوش‌بری و نزدیک به ۱۷۰۰ نفر از گروه فوریت‌های پزشکی که نزدیک به ۱۲ هزار نفر خواهد شد از طریق آزمون استخدامی جذب خواهد شد.

وی با گفتن این که سالانه نزدیک به ۳ هزار تا ۴ هزار پرستار بنا به دلایل گوناگون از چرخه خدمت خارج شده‌اند و به عبارت دیگر، نزدیک به ۱۲ هزار پرستار طی ۳ سال قبل از چرخه خدمت خارج شده‌اند، افزود: نزدیک به ۳ هزار نفر از ۱۲ هزار استخدام گروه‌های گروه‌های پرستاری، اتاق‌عمل (هوش‌بری) و فوریت‌های پزشکی برای افرادی است که از چرخه خدمت به علت بازنشستگی یا ترک خدمت خارج شده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه گفت: حالت نسبت پرستار به تخت در سرزمین مناسب نیست و از نرم جهانی پایین‌تر است. این چنین به علت این که مجوزهای استخدامی سال‌های تازه برای تخت‌های تازه تأسیس بوده، نسبت پرستار به تخت در سرزمین تحول نکرده است.

عبادی درمورد زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت، او گفت: این گمان وجود دارد که این آزمون استخدامی در اغاز سال آینده برگزار شود.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]