پیشگیری با آموزش تواناییهای بهداشتی در مدارس اغاز میشود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن
[ad_1]
به گزارش تاشکن
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در افتتاحیه هفدهمین کنگره دانش اعتیاد در مرکز همایشهای بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به حالت نامناسب در حوزه پیشگیری از اعتیاد و نیاز به تلاش زیاد تر در این عرصه، او گفت: ظرفیت بزرگی یعنی ۳۵ هزار خانه، مرکز بهداشت و یا پایگاه سلامت در سرزمین داریم که میتواند در این عرصه، نقش مؤثری ایفا کند.
وی با اشاره به چند وجهی بودن مساله اعتیاد، در ادامه گفت: انتخاب درست گروه مقصد برای پیشگیری نوشته مهمی است. به گفتن مثال فرزندی که در خانوادهای زندگی میکند که پدر یا مادر معتاد می باشند باید در برتری باشد.
معاون وزیر بهداشت با گفتن این که منبع های برای پیشگیری محدود است، بعد باید حتماً مدلهای جدیدتری برای اثربخشی زیاد تر از سوی اندیشمندان اراعه شود، اصرار کرد: خلاصه ازمایش ها چندین ساله من مشخص می کند که اگر همه معاونت بهداشت را تعطیل و آن را به معاونت دانش آموزان تبدیل کنیم. کار غلطی نیست.
به حرف های رئیسی پیشگیری در هر حوزه بهداشتی باید از سنین پایین اغاز شود؛ کودکان باید تواناییها را یاد بگیرند تا در بزرگسالی دچار مشکل نشوند. در رابطه اعتیاد هم همینطور است.
وی از راه اندازی مراکز منتخب با رویکرد افت صدمهها و پیشگیری از اعتیاد خبر داد و او گفت: همکاران بسیاری در مراکز خصوصی ترک اعتیاد فعال می باشند اما باید در حوزه پیشگیری هم عمل شود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در آخر با اصرار بر این که برای حل هر مشکل باید اول آن را شناخت، دوم پذیرفت و برای درمان آن فکر کرد، یادآور شد: نباید مصرف الکل در سرزمین را منکر شد. این چنین از فناوری تازه به اختصاصی هوش مصنوعی باید در عرصه کنترل اعتیاد منفعت گیری کرد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]