مردم روز ۲۲ بهمن چند واحد خون اهدا کردند؟ – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن
[ad_1]
به گزارش تاشکن
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، شهرام میرزایی اظهار داشت: روز قبل در تیم سیار مستقر در همگام ماشین، ۱۸۱ واحد خون اهدا شد یقیناً بیشتر از ۲۰۰ نفر مراجعه کننده داشتیم که بعد از مشاوره و ویزیت، ۱۸۱ واحد خون اهدا شد.
او گفت: این چنین در کل استان تهران شامل تیم سیار و پایگاههای انتقال خون وصال، شهرری، روز قبل در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، ۶۰۸ واحد خون اهدا شد یقیناً زمان راهپیمایی، مختصر اما استقبال مردم، زیاد مناسب می بود. زیاد از افرادی که دیروز مراجعه کرده بودند، میانها گفتند ما نذر داریم که هر سال ۲۲ بهمن، خون اهدا کنیم و ۱۸ تخت تیم سیار همگام ماشین، مداوم مورد منفعت گیری قرار میگرفت.
معاون سازمان انتقال خون ایران با اشاره به فرا رسیدن هفته جوان از ۲۲ تا ۲۸ بهمن ماه، او گفت: با همکاری وزارت ورزش و جوانان، روزهای ۲۴ و ۲۸ بهمن ماه جوانان و ورزشکاران در پویش اهدای خون هفته جوان شراکت میکنند.
میرزایی در ادامه گفت: از ۲۶ بهمن تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۴ همزمان با نیمه شعبان تا عید سعید فطر، نیز پویش «از بذر تا شکوفه» اجرایی میشود چون طبق معمولً در ماههای پایانی سال، اهدای خون در سرزمین کمتر میشود و امسال نیز اسفندماه با ماه مبارک رمضان تقارن دارد به این علت این پویشها برای افزایش شراکت اجرایی میشود.
وی با اصرار بر لزوم آشنایی جوانان با اهدای خون، حالت ذخایر خون را مطلوب دانست و او گفت: خوشبختانه حالت ذخایر خون، نسبتاً مطلوب است و جای نگرانی نیست که بخواهیم فراخوان اظهار کنیم اما از مردم برای اهدای خون دعوت میکنیم تا مدیریت ذخایر خونی به خوبی انجام شود.
دسته بندی مطالب
[ad_2]