خوش آمدید

افزایش شهرهای مجری برنامه ملی سلامت خانواده - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سید معملی افزود: سلامت دهان و دندان به نوعی سر منشأ سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند در روابط اجتماعی افراد را تحکیم یا در آن اختلال تشکیل کند.

او همین طور گفت: امسال تمرکز ما این است که از همه حوزه‌ها و رده‌های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم منفعت گیری کنیم. از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در همه مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه پشتیبانی کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با گفتن این که عواملی که می‌توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری تشکیل کنند می‌توانند در بقیه تکه‌های بدن نیز تشکیل بیماری کنند، اظهار کرد: به گفتن مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت ربط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار می باشند. این چنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ربط وجود دارد.

ادامه مطلب
طلوع خورشیدگرفتگی حلقه‌ آتش + ویدیو

سیدمعلمی یادآور شد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی تشکیل کند. به این علت سلامت دهان و دندان به سلامت دیگر تکه‌های بدن پشتیبانی شایانی می‌کند.

او گفت: به این علت نقش مشترک همه افراد دچار بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این قضیه تنها ماموریت بهداشت کاران دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در ادامه گفت: یکی از اهداف اشکار ما در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی دقت به عواملی که هم بیماری‌های دهان را تشکیل می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به قضیه بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

ادامه مطلب
در باب Alan Wake 2 – جنونی به نام هنر

وی خاطرنشان کرد: یقیناً در این راستا نقش اختصاصی فهمید بهداشت کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندانپزشکانی است که در قسمت‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اظهار این که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با مقصد افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح سرزمین برگزار می‌شود، او گفت: در این سه روز برنامه‌های مختلفی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار می کنیم که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله با اهمیت ترین برنامه‌های این پویش خواهد می بود.

سیدمعلمی، دندانپزشکان قسمت خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ترقی سلامت دهان و دندان مردم دعوت کرد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
اگر ویتامین دی را اشتباه مصرف کنید، چه می شود؟

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع