افت زمان رسیدن بر بالین بیمار با تجهیز «اورژانس دونده» در تهران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن
[ad_1]
به گزارش تاشکن
به گزارش خبرنگار مهر، محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران در یک او گفتوگوی تلویزیونی با اشاره به تشکیل اورژانس دونده در تهران او گفت: ما برای این که بتوانیم خدمات را به طور هرچه مطلوبتر به مردم اراعه دهیم، بسته به موقعیت جغرافیایی و تراکم جمعیت ناچاریم که نوآوریهای جدیدی داشته باشیم.
او گفت: اورژانس دونده چیزی همانند به اورژانس موتورلانس است و کاری برای افت زمان رسیدن بر بالین بیمار بوده که در دو قسمت اجرایی خواهد شد. قسمت اول برای در مکانهای پرازدحام و پرجمعیت همانند بازار بزرگ تهران، مکانهایی که تجمعات مردمی داریم و امکان تردد وسایل نقلیه به سختی و سختی است. برای مثالً در بازار بزرگ تهران در سال قبل زمان رسیدن به بالیم بیمار ۳۰ تا ۳۵ دقیقه به علت ازدحام جمعیت طول میکشید. اما امسال با این کار زمان رسیدن بر بالین به ۱۳ دقیقه افت یافته است.
توکلی در تشریح این مطرح فرمود: در واقع همان افراد و کارشناسان، با همان دانش و توانایی و همان تجهیزات در محل وجود خواهند یافت. فقط زحمت بسیاری به همکاران خودمان دادهایم که دیگر وسیله نقلیه ندارند. اما وسایل ارتباطی و سامانههای مورد نظر به طور سیار در اختیار همکاران قرار میگیرد و با تجهیزات و همه امکانات هست به طور پیاده و به عبارتی با دویدن تلاش میکنند کند که بر بالین بیماران حاضر شوند.
وی در ادامه فرمود: در قدم دوم بنا بر این است که در کلانشهر تهران از نیروهای درمانی که در شهر تهران مستقر می باشند، چه در بیمارستانها و چه در مراکز اورژانس خودمان شاغل می باشند در شیفتهای استراحت و وجود در منزل منفعت گیری کنیم. یعنی سامانههای خودمان را با مراعات نکات امنیتی و ایمنی در اختیار افرادی که تاییدیههای ملزوم را کسب کرده باشند قرار میدهیم. تا موقعی که مددجو تماس میگیرد و خواست اورژانس و آمبولانس میکند اگر فردی به آن موقعیت بر پایه لوکیشن و موقعیت جغرافیایی نزدیک است، مأموریت را به این عزیزان میدهیم و آنان در کمترین زمان ممکن بر بالین حاضر خواهد شد.
توکلی افزود: این مددجو امکان پذیر همسایه طبقه بالایشان باشد، یا در کوچه مقابلشان باشد و یا در خیابان همجوارشان باشد. ما بنا داریم که از همه امکانات و ظرفیتها منفعت گیری کنیم تا بتوانیم زمان رسیدن بر بالین را به نحو مساعد افت دهیم.
رئیس سازمان اورژانس استان تهران این چنین با اشاره به این که این مطرح بر پایه نیازها و پایشها صورت گرفته فرمود: ما هیچ کاری را بدون پشتوانه علمی انجام نخواهیم داد. تلاشمان این است که با انجام کارهای علمی بهترین خدمت را به مردم شریف اراعه دهیم. با این که افتمنابع تعداد بسیاری داریم یکی از راههایی که میشود بدون تزریق منبع های تازه این افتمنابع را جبران کرد منفعت گیری مازاد بر ظرفیت از منبع های حاضر با همیاری و پشتیبانی همکاران است.
روزانه ۷۰۰ تماس مزاحمت تلفنی با اورژانس تهران
وی در ادامه انتظارات اورژانس از مردم را نقل کرد و او گفت: ما دو انتظار از مردم داریم. متأسفانه تقریباً هم چنان روزانه نزدیک به ۷۰۰ تماس مزاحمت تلفنی داریم. تقاضا میکنم از مردم که افرادی که برای سرگرمی و تفریح تماس میگیرند فکر کنند که گرامی خودشان پشت خط و در انتظار پشتیبانی است. همکاران ما با آمبولانس، موتور یا همکاری با آن تجهیزات سنگین حرکت میکند و بر بالین حاضر میشود سپس میبیند که موردی نیست و یا چند جوان برای تفریح و خنده تماس میگیرند.
توکلی این چنین افزود: علاوه بر این برخی افراد برای علاقهای که به اورژانس دارند با لباس اورژانس، بدون تجهیزات، بدون لوازم اورژانس، بدون آمبولانس، موتور و کارت شناسایی در برخی از اماکن دیده شدهاند. از مردم خواهش میکنیم که فقطً از افراد و همکارانی که مورد قبول ما می باشند خدمات دریافت کنند و دوم این که از مزاحمتهای بیجا، مزاحمت تلفنیهایی که مانع اراعه خدمت میشود بپرهیزند. سوما خواهش میکنیم در موارد اورژانسی که واقعاً حس نیاز میکنند و تهدید جان هست با ما تماس بگیرند، قطعاً ما خدمت نوشته را اراعه می کنیم.
دسته بندی مطالب
[ad_2]