شیائومی SU7 اولترا، تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر را به چالش میکشد_تاشکن
[ad_1]
به گزارش تاشکن
شیائومی تصمیم گرفته نسخه فوق قوی SU7 را داخل خط تشکیل کند. این ماشین با نام شیائومی SU7 اولترا شناخته میشود. مدیران شرکت چینی وعده دادهاند این خودروی تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر را به چالش بکشد.
شیائومی SU7 اولترا چند ماه پیش، زمان رکوردشکنی در پیست نوربرگرینگ، مشهور شد. این ماشین موفق شد دور این پیست را در ۶ دقیقه و ۴۶ ثانیه طی کند. شتاب صفرتاصد این ماشین فقط ۱.۹۸ ثانیه است. از آن زمان افراد تعداد بسیاری شیائومی را تحت سختی گذاشتند تا نسخه تجاری این ماشین را نیز تشکیل کند. این فشارها نتیجه داد و شیائومی SU7 Ultra در ۱۰ دقیقه اول بعد از اراعه، ۳ هزار ۶۰۰ رزرو را توانایی کرد.
«لی جون»، مدیرعامل شیائومی، وعده داده نسخه تشکیل زیاد شیائومی SU7 Ultra عملکردی همانند نسخه مسابقهای آن در پیست نوربرگرینگ داشته باشد. یقیناً تا این مدت اشکار نیست چه مقدار از لوازم نصبشده روی نسخه اسپرت، در نسخه تشکیل زیاد حذف یا جانشین شدهاند. این چنین این ماشین تا این مدت به مرحله تحویل به خبرنگاران و تستکردن آنها نرسیده است؛ به این علت نمیتوان درمورد کارکرد آن با مطمعن سخن او گفت. یقیناً میدانیم نسخه تجاری شیائومی SU7 اولترا همانند نسخه اسپرت آن ۳ موتور الکتریکی دارد.
مشخصات فنی شیائومی SU7 اولترا
۳ موتور الکتریکی شیائومی SU7 اولترا درمجموع ۱۵۲۶ اسببخار قوت تشکیل میکنند که رقم قابلتوجهی است. این پیشرانهها از ترکیب ۲ موتور پرچمدار شیائومی با نام V8s و یک موتور V6s راه اندازی شدهاند. این ماشین در ۵.۸۶ ثانیه به شدت ۲۰۰ کیلومتربرساعت خواهد رسید و حداکثر شدت آن نیز ۳۵۰ کیلومتربرساعت اظهار شده است. این اعداد و رقم های علتبرتری شیائومی SU7 Ultra نسبت به تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر خواهند شد.

شیائومی در نسخه قوی SU7 از باتریهای CATL Qilin 2.0 منفعت گیری میکند. این باتریها بر پایه چرخه CLTC، با یک بار شارژ برد ۶۳۰ کیلومتری را برای ماشین فراهم میکنند. کارکرد کمپرسور، پمپ آب، فن خنککننده و رادیاتور در نسخه SU7 اولترا بهبود یافتهاند. بر پایه گزارش شیائومی، سدان SU7 اولترا میتواند ۲ بار نوربرگرینگ را بدون گرم شدن بیشتر از حد پکیج باتریها طی کند.

خریداران شیائومی SU7 اولترا میتوانند بهصورت انتخابی، پشتیبانی فنر کویلور بیلشتاین Evo T1 را برای اتومبیل خود خواست دهند. این پشتیبانی فنر ۱۰ سطح فشردهسازی و برگشت را در اختیار رانندهاش قرار میدهد. بردار گشتاور نیز میتواند قوت موتورها را تا ۵۰۰ بار در ثانیه تنظیم کند. اسپلیتر تازه، دیفیوزر عقب فعال و ورودیهای هوای بزرگتر، از جمله تمایزهای SU7 اولترا با نسخه استاندارد آن می باشند. اپلیکیشنی با نام Racetrack Master نیز به ماشین اضافه شده است این برنامه کاربری به رانندگان اجازه میدهد دورهای خود را در پیست ضبط کنند و پارامترهای کارکرد کلیدی را زمان حرکت مشاهده کنند.

موعد تحویل نخستین دستگاه شیائومی SU7 اولترا به مشتریان، مارس ۲۰۲۵ خواهد می بود. قیمت پایه این ماشین ۱۱۴ هزار دلار (۷.۵ میلیارد تومان) است. همان گونه که گفتیم، در ۱۰ دقیقه اول اراعه این سدان برقی سریع ۳ هزار و ۶۸۰ خواست برای آن ثبت شد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]