فروش خودروهای برقی

چطور فروش خودروهای برقی به مصرف‌کنندگان ایرانی را افزایش دهیم؟_تاشکن

[ad_1]
به گزارش تاشکن

خودروهای برقی در سال ۱۴۰۲ با سروصدای زیاد داخل بازار شدند اما تنها مدتی سپس، همه شوق اولیه ورود این خودروها از بین رفت. فروش خودروهای برقی در ایران به هیچ گفتن مطلوب نیست و یقیناً دلایل تعداد بسیاری برای این عدم فروش مطلوب وجود دارد. زیرساخت منفعت گیری از خودروهای برقی در ایران فراهم نیست، قیمت این خودروها گران است و مشوق چندانی نیز برای خرید آن‌ها اراعه نمی‌شود.

فروش خودروهای برقی در ایران مطابق برنامه پیش نرفت

همه موارد فوق در کنار یکدیگر علتشده‌اند تا خودروهای الکتریکی در ایران بدون مشتری باقی بمانند. حتی رانندگان تاکسی نیز علاقه چندانی به خرید این خودروها نشان نداده‌اند و بعد از مقاومت آن‌ها، جک J4 به‌گفتن اتومبیل تازه ناوگان تاکسیرانی انتخاب شد. اکنون نیز قیمت خودروهای برقی در بازار آزاد در حالت نزولی قرار دارد و به نظر می‌رسد فروش این خودروها برای مالکان آن‌ها چندان ساده نباشد.

امکان پذیر فکر کنیم که شرکت‌های خودروسازی تنها در عرصه قیمت‌گذاری و اراعه شرایط فروش منعطف می‌توانند سودمند ظاهر شوند اما حقیقت چیز فرد دیگر است. به‌گفتن مثال نمایندگی‌های نیسان در بریتانیا به مالکان نیسان لیف، امکان شارژ رایگان در نمایندگی‌ها را اعطا می‌کردند. به این علت اگر مالکان خودرویی همچون KMC EJ7 شانس منفعت گیری از شارژر سریع و مقرون‌به‌صرفه را در نمایندگی‌ها داشته باشند، تمایل بیشتری به خرید این ماشین نشان خواهند داد.

شرایط فروش مطلوب، چیزی که مشتریان می‌خواهند

بااین‌حال بزرگ‌ترین مانع در افزایش فروش خودروهای برقی به مشتریان، قیمت و شرایط فروش آن‌ها است. دولت‌های اروپایی برای نزدیک به یک دهه، مشوق‌های مالی تعداد بسیاری را برای خرید خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی اراعه کردند تا فروش این خودروها افزایش یابد. به‌گفتن مثال اگر در انگلستان یک ماشین برقی خریداری می‌کردید، دولت ۵۰۰۰ پوند از قیمت آن را به شما بعد می‌داد. این رقم برای خودروهای پلاگین هیبریدی ۴۵۰۰ پوند می بود. یقیناً این مشوق‌ها اکنون آخر یافته‌اند که در نتیجه آن، فروش خودروهای برقی روزبه‌روز درحال افت است.

اجاره، راهکاری برای افزایش فروش خودروهای برقی

خودروسازان برای آن‌که مشتریان هم چنان به خرید خودروهای برقی علاقه‌مند باشند، راهکارهای فرد دیگر اندیشیده‌اند. راهکار مشترک همه آن‌ها، اجاره ماشین به زمان چند سال است. در ادامه نگاهی به برخی خودروهای برقی ارزان‌قیمت در بازار آمریکا خواهیم داشت:

فیات 500e

قیمت ماشین: ۳۴۰۰۰ دلار

پیش پرداخت: حداقل ۲۹۹۹

اقساط ماهانه: ۳۶ قسط ماهانه ۱۹۹ دلار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

مجموع قیمت اجاره سه ساله: ۱۰۱۶۳ دلار (۳۰% قیمت ماشین)

هیوندای آیونیک ۵

قیمت ماشین: ۴۳۰۰۰ دلار

پیش‌پرداخت: ۳۹۹۹ دلار

اقساط ماهانه: ۲۴ قسط ماهانه ۱۹۹ دلار

مجموع قیمت اجاره دو ساله: ۸۷۷۵ دلار (۲۰.۵% قیمت ماشین)

کیا EV6

قیمت ماشین: ۴۲۶۰۰ دلار

پیش‌پرداخت: ۳۹۹۹ دلار

اقساط ماهانه: ۲۴ قسط ماهانه ۱۷۹ دلار

مجموع قیمت اجاره دو ساله: ۸۲۹۵ دلار (۲۰% قیمت ماشین)

مطابق آن‌چه در بالا می‌بینید، خودروسازان می‌توانند اتومبیل‌های برقی خود را با دریافت ۲۰ یا ۳۰ درصد قیمت آن‌ها، به زمان دو یا سه سال اجاره دهند. شبیه نرخ اجاره خودروهای برقی بازار آمریکا را برای یک ماشین برقی مونتاژ داخل یعنی KMC EJ7 همانند‌سازی می‌کنیم:

قیمت ماشین: ۱.۳۲۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

پیش‌پرداخت: ۱۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

اقساط ماهانه: ۶.۶۲۵.۰۰۰ تومان به زمان ۲۴ ماه

مجموع قیمت اجاره دو ساله: ۲۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۲۲% قیمت ماشین)

کلام پایانی

باید به این نوشته اشاره کنیم که اجاره به شرط تملیک راهکار جدیدی در بازار ماشین ایران نیست و حتی سایپا در دوره‌ای با این روش پراید می‌فروخت. اجاره ماشین به زمان ۲ الی ۳ سال راهکاری سودآور هم برای مشتریان و هم برای خودروساز است.

KMC EJ7

خودروساز از خودروهایی که انبار دپو شده‌اند و به سختی فروش می‌روال، کسب سود می‌کند. در سوی روبه رو افرادی که با قیمت‌های امروز قادر به خرید ماشین نیستند، یک ماشین برقی را برای مدتی اجاره می‌کنند. این قضیه حتی مورد استقبال مالکان ماشین نیز قرار خواهد گرفت، چرا که آن‌ها می‌توانند از یک اتومبیل برقی اجاره‌ای برای مدتی منفعت گیری کنند، بدون آن‌که دلواپس دردسرهای نگرانی طویل زمان یا فروش آن باشند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]