شهری با ۲میلیون کاربر؛ داستان رشد یک لندتک نوپا در کمتر از دوسال_تاشکن
[ad_1]
به گزارش تاشکن
دیجیشهر یک پلتفرم نوپای ایرانی در حوزه لندتک است که به پشتوانه حمایتبانک شهر، در مدتی کمتر از ۲ سال توانسته دستاوردهایی دیدنی به دست بیاورد و با اراعه انواع تسهیلات خرید کالا به بیشتر از ۲ میلیون کاربر نام خود را بهگفتن یکی از بازیگران مهم این صنعت نقل کند. این پیروزی دیدنی حکایت از تحولی شگرف و عمیق در صنعت مالی ایران دارد و مشخص می کند چطور فناوری میتواند به بهبود دسترسی مردم به خدمات مالی پشتیبانی کند.
رشد پرشتاب صنعت لندتک در ایران
در سالهای تازه، روش خرید اقساطی در ایران بهدلایل مختلفی محبوبیت بسیاری اشکار کرده است. برخی از با اهمیت ترین دلایل این محبوبیت عبارتاند از:
افزایش قیمتها و تورم: با افزایش مداوم قیمتها و تورم، افراد بسیاری توان خرید نقدی کالاهای موردنیازشان را از دست دادهاند. خرید اقساطی این امکان را به آنها میدهد تا با پرداخت مبالغ کمتر در هر ماه، کالای موردنظرشان را تهیه کنند.
افت قوت خرید: افت قوت خرید مردم بهعلت مشکلات اقتصادی، علتشده تعداد بسیاری از افراد بهجستوجو راه حلهای جانشین خرید کالا باشند. خرید اقساطی یکی از این راه حلها است که به آنها امکان میدهد با برنامهریزی بهتر، هزینههایشان =را مدیریت کنند.
تنوع محصولات قابلخرید بهصورت اقساطی: امروزه تعداد بسیاری از کالاها ازجمله ماشین، لوازمخانگی، مبلمان و حتی کالاهای لوکس را میتوان اقساطی خرید. این تنوع علتشده طیف گستردهای از مردم به خرید اقساطی رو بیاورند.
تسهیلات بانکی و شرکتهای لندتکی: افزایش تسهیلات بانکی و فعالیت شرکتهای لندتک در عرصه فروش اقساطی، علتشده دسترسی مردم به این نوع خرید آسانتر شود.
گسترش تجارت الکترونیک: رشد تجارت الکترونیک و تشکیل سیستمهای اعتبارسنجی آنلاین و دیگر ابزارهای فناوریمحور صنعت بانکی، همانند امضای الکترونیک، سفته الکترونیک و… علتشده خرید اقساطی برای مردم راحتتر و سریع تر شود.
به مناسبت عبور تعداد کاربران دیجیشهر از ۲ میلیون نفر، در او گفتوگویی پای سخن بگوییدهای ۴ نفر از مدیران ارشد تیم دیجیشهر نشستیم تا از ازمایش ها آنها در مسیری که این شرکت طی ۲ سال پیموده، چالشهای صنعت لندتک و چشماندازشان برای آینده بگوییم.
قوانین رگولاتوری بزرگترین چالش حوزه لندتک
پوریا فیروزنژاد، مدیر مارکتینگ دیجیشهر، در جواب به نقش تیم مارکتینگ در رسیدن به این مقصد، ضمن اشاره به اهمیت انتخاب استراتژیهای مناسب بازاریابی و کانالهای اثربخش ارتباطی با جامعه مخاطبان، داشتن نگاهی دادهمحور در همه عرصهها را عاملی تعیینکننده در رشد سریع این پلتفرم معارفه کرد.
او در جواب به سوال فرد دیگر درمورد چالشهایی که با آن روبه رواند، رویههایی را که رگولاتوری پیش گرفته، نقد کرد و قانونگذاری سلیقهای و یکسویه بانک مرکزی و دیگر نهادهای ناظر را بزرگترین چالش شرکتهای حوزه لندتک دانست وی در ادامه افزود:«خوشحالیم تنها بعد از یک سال و نیم از اغاز فعالیت مجموعه توانستهایم به این جایگاه برسیم و امیدواریم با نگاه مثبت رگولانور و نهادهای تصمیمگیرنده فضای مناسبی برای ادامه رشد روزافزون این پلتفرم و اراعه خدمات مطلوب به کاربران تشکیل شود.»
آینده لندتک روشن است
در قسمت فرد دیگر از این او مباحثه علی ناظمی، مدیر تیم امور مشتریان دیجیشهر، با اشاره به نقش همه تیمها در کسب این دستاورد، او گفت: «ماموریت تیم امور مشتریان افزایش رضایت کاربران و رفعکردن هر مشکل احتمالی در فرایند دریافت اعتبار، خرید کالا و دریافت آن است. در طی این زمان افزایش تصاعدی خواستها و تنوع تسهیلات درخواستی، از مهمترین چالشهایی می بود که در تیم حمایتبا آن روبه رو بودیم اما خوشحالیم با همکاری دلسوزانه همتیمیهایم از بعد این مسئولیت برآمدیم. من باتوجهبه رشد فرهنگ خرید اعتباری، آینده روشنی پیش روی دیجیشهر میبینم.»
کاربر بهجستوجو تنوع و حق انتخاب است
در مدل کسبوکار دیجیشهر، علاوهبر فراهم اعتبار، فراهم کالاهایی متنوع برای دادن حق انتخاب زیاد تر به کاربر نیز مزیتی کلیدی در تشکیل توانایی کاربری هرچهبهتر کاربران به حساب میآید.
محمدرضا قدیری، مدیر بازرگانی دیجیشهر، در قسمت فرد دیگر از این او مباحثه گسترش تنوع و دستهبندی محصولات بهمنظور افزایش حق انتخاب کاربر و بهبود توانایی منفعت گیری از خدمات دیجیشهر را با اهمیت ترین برتری تیم بازرگانی خواند و درمورد تأثیر نوسان مستمر بازار ارز بر این حوزه او گفت: «سخت شدن کنترل قیمتها روی تصمیم و توانایی خرید کاربران تأثیر مستقیم دارد و این بزرگترین چالشی است که بهصورت مداوم با آن مواجه هستیم. با همه اینها بنده پیشبینی میکنم بهواسطه همدلی و انگیزهای که بین همه بچههای تیم میبینم و مقصدگذاریهایی که داریم، تا کمتر از ۲ سال آینده بتوانیم گستره و کیفیت خدماتمان را گسترش دهیم تا رقابتی جدیتر با بازیگران کلیدی و شاخص این حوزه داشته باشیم.»
محصول خوب نادیدنی است
امیر تقیآبادی، مدیرمحصول قسمت فروشگاه دیجیشهر، واحد خود را اینگونه شرح میدهد:«محصول خوب محصولی است که نادیدنی باشد، یعنی خود آن بهقدری روان و خوب باشد که مسیر رسیدن کاربر به هدفش را مختصرتر سازد نه این که کاربر را در پروسه رسیدن به مقصد سردرگم کند.»
او با اشاره به حجم خواست کاربران و بهجستوجو آن افزایش نیازهای تیمها، او گفت:«ما همه خواستها و نیازهای کاربران و تیمهای داخلی را باتوجهبه حجم جامعه ذینفعان و نقش تأثیری که روی افراد میگذارد، برتریبندی میکنیم تا به فرایند رشد مجموعه شتاب سریعتری بدهیم. درنهایت ما برای روبه رو با سناریوی احتمالی و رخدادی آمادهایم و برای مواجه شدن با ریسکهای ممکن برنامهریزی کردهایم.»

راز پیروزی دیجیشهر
* فناوریمحور بودن: دیجیشهر با منفعتگیری از آخرین فناوریهای روز دنیا، توانسته است فرایندهای مالی را سادهسازی کرده و توانایی کاربری زیاد مساعد برای کاربران خود تشکیل کند.
* کاربری آسان: رابطکاربری ساده و روان دیجیشهر امکان منفعت گیری از خدمات این پلتفرم را برای همه افراد، صرفنظر از سطح سواد دیجیتالی آنها، فراهم کرده است.
* امنیت بالا: دیجیشهر با منفعت گیری از سیستمهای امنیتی پیشرفته، امنیت اطلاعات کاربران خود را ضمانت کرده است.
* دقت به نیازهای مشتری: دیجیشهر با درنظرگرفتن نیازهای خاص کاربران ایرانی، محصولاتی طراحی کرده است که با فرهنگ و سبک زندگی ایرانیان سازگار باشد.
* حمایتاز کسبوکارهای کوچک: دیجیشهر با اراعه تسهیلات مالی به کسبوکارهای کوچک و متوسط، به رشد و گسترش این قسمت از اقتصاد پشتیبانی کرده است.
تأثیر دیجیشهر بر صنعت لندتک ایران
پیروزی دیجیشهر نشان از پتانسیل بالای صنعت لندتک در ایران دارد. این پلتفرم با تشکیل مدل کسبوکاری موفق، الگویی برای دیگر شرکتهای فعال در این حوزه شده است. این چنین دیجیشهر با افزایش رقابت در این صنعت، به افت هزینههای خدمات مالی و بهبود کیفیت آنها پشتیبانی کرده است.
آینده دیجیشهر
دیجیشهر با برنامههای بلندمدتش تصمیم دارد به گسترش خدمات خود در سراسر ایران ادامه دهد و به یکی از بزرگترین پلتفرمهای مالی در منطقه تبدیل شود. این شرکت با تمرکز بر نوآوری و گسترش محصولات تازه، تصمیم دارد به نیازهای روبهرشد مشتریان خود جواب دهد.
سخن پایانی
پیروزی دیجیشهر نشان از تحولی بزرگ در صنعت مالی ایران دارد. این پلتفرم با نشاندادن این که چطور فناوری میتواند به بهبود دسترسی مردم به خدمات مالی پشتیبانی کند، الگویی برای دیگر شرکتهای فعال در این حوزه شده است. باتوجهبه پتانسیل بالای بازار ایران، میتوان انتظار داشت که در آینده ناظر رشد و گسترش زیاد تر صنعت لندتک در این سرزمین باشیم.
دسته بندی مطالب
[ad_2]