تویوتا کرولا

تویوتا کرولا و معین‌ماشین، هم چنان صدرنشین واردات ماشین هستند_تاشکن

[ad_1]
به گزارش تاشکن

دور تازه واردات ماشین به سرزمین نسبت به سالیان قبل با تفاوت‌هایی اجرا می‌شود. در قبل نه‌چندان دور، خودروهای کره‌ای همچون محصولات هیوندای و کیا صدرنشین واردات ماشین بودند اما در دور تازه، تویوتا کرولا و نسخه دیگر آن، تویوتا لوین جایگاه نخست را در اختیار دارند. این ۲ ماشین را شرکت‌های متغیری همچون معین‌ماشین و برساوش به بازار ایران اراعه می‌کنند.

را بعد از تردد در شهرهای بزرگ ایران، می‌توان فهمید واردات زیاد تویوتا کرولا شد. تعداد بسیاری از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی، این خودروها را برای نگهداری و فروش خریداری کردند. بااین‌حال آن‌قدر تویوتا کرولا تازه به بازار ایران داخل شده که مالکان این ماشین، تصمیم گرفته‌اند از خودروهایشان منفعت گیری کنند! به همین علت، برخلاف دیگر خودروهای وارداتی تازه، ناظر تردد تویوتا کرولا در سطح شهرها هستیم.

بر پایه آمار گمرک ایران در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳، ۱۵ هزار و ۵۰۴ دستگاه ماشین سواری به قیمت ۳۱۷ میلیون و ۴۷۶ هزار دلار از گمرکات سرزمین ترخیص شده است؛ به این علت قیمت متوسط هر ماشین وارداتی نزدیک به ۲۰.۴۷۷ دلار خواهد می بود.

۴ واردکننده برتر ماشین به سرزمین در سال ۱۴۰۳

۴ شرکت در واردات ماشین از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا بحال پیشتاز می باشند. معین‌ماشین ایرانیان در رتبه نخست قرار دارد که ۴۵۱۸ دستگاه ماشین در این زمان به سرزمین آورده است. در رتبه دوم، سایپا با ۳۱۰۸ دستگاه قرار گرفته است. این شرکت محصولات چانگان نظیر چانگان CS35 پلاس و چانگان CS55‌ پلاس را به ایران می‌آورد. چانگان CS35 پلاس نخستین ماشین وارداتی بازار ایران در مرحله تازه می بود.

کرمان‌موتور رتبه سوم شرکت‌های واردکننده ماشین را از خود کرده است. این شرکت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا آخر مرداد، ۱۵۱۷ دستگاه ماشین داخل سرزمین کرده است. کرمان‌موتور از طریق زیرمجموعه خود موسوم به KTL، خودروهای هیوندای را به ایران می‌آورد. درنهایت گروه بهمن نیز با واردات ۱۳۵۰ دستگاه در پنج‌ماهه نخست ۱۴۰۳، رتبه چهارم را به دست آورد. سبد واردات بی‌ام کارز(زیرشاخه وارداتی گروه بهمن) زیاد متنوع است و شامل خودروهای چینی نظیر بستیون T77 و هونگچی H5 و خودروهای کره‌ای نظیر سانگ‌یانگ کوراندو می‌شود.

قیاس آمار واردات معین‌ماشین با شرکت‌هایی نظیر کرمان‌موتور و گروه‌ بهمن مشخص می کند چرا تعداد تویوتا کرولا وارداتی بازار ایران این‌قدر زیاد است. در واقع معین‌ماشین نزدیک به ۳.۵ برابر KTL‌ و گروه بهمن ماشین داخل سرزمین کرده است. یقیناً تویوتا کرولا و تویوتا لوین تنها گزینه‌های وارداتی معین‌ماشین نیستند و این شرکت هوندا وزل را نیز به بازار ایران اراعه خواهد کرد.

دلایل صدرنشینی تویوتا کرولا و تویوتا لوین در دور تازه واردات ماشین

علت مهم صدرنشینی تویوتا کرولا در دور تازه واردات ماشین را باید در سیاست‌های کلان این حوزه بازدید کنیم. دور تازه واردات ماشین با محدودیت‌های زیاد اغاز شد. یکی از این محدودیت‌ها سخت‌گیری بر اراعه خودروهای کره‌ای می بود. به همین علت است که ۲ شرکت کوشاخودرو و KTL‌ باوجود محبوبیت برندهای کیا و هیوندای، موفق نشده‌اند تعداد قابل‌توجهی از این خودروها را به بازار ایران بیاورند.

معین خودرو

یکی دیگر از دلایل اراعه قوی تویوتا کرولا و تویوتا لوین به ایران تشکیل این خودروها در چین است. تویوتا همکاری گسترده‌ای با شرکت‌های خودروسازی چینی دارد، به‌خصوص ۲ برند FAW و GAC، از همکاران نزدیک تویوتا در این سرزمین به حساب می‌آیند. طیف وسیعی از محصولات تویوتا در چین مونتاژ خواهد شد و ازآن‌جایی‌که چین به مبدأ مهم واردات ماشین در دور تازه تبدیل شده، واردات زیاد تویوتا منطقی به نظر می‌رسد. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که خودروسازان کره‌ای در قیاس با ژاپنی‌ها، همکاری‌های محدودتری با شرکای چینی خود دارند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]