دانشگاهها بر روی زمانها و تهدیدهای گیلان پژوهش و تحقیق کنند_تاشکن
[ad_1]
به گزارش تاشکن
به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ اسدالله عباسی در نشست هماندیشی روسا و نمایندگان ولی فقیه دانشگاههای گیلان اظهار کرد: هم اینک زمانهای ارزشمندی همانند اقتصاد دریامحور در گیلان وجود دارد که با دقت به ظرفیتهای این قسمت میتوان در حوزه آبزیپروری، گردشگری، انرژی و دیگر موارد تحقیقات بسیاری انجام داد.
نماینده عالی دولت در گیلان افزود: این چنین در حوزه تهدیدها و چالشهای استان با مسائلی همچون پیری جمعیت و پسماند مواجهیم که آخر نامههای دانشجویان و مقاله های علمی اساتید می تواند در این خصوص و اراعه راهکارهای کارشناسی باشد.
وی گفت: در تعطیلات چند روز تازه ناظر بودیم با دقت به وجود گسترده مسافران، اراعه بنزین در برخی از جایگاههای سوخت با مشکل روبه رو شد که این خود بیانگر آن است که در شرایط اضطراری عمل های و راه حلهای سنتی پاسخگو نیست و باید ایده و مطرحهای نو و تازهای اراعه شود که دانشگاهها می توانند در این خصوص پیشگام شوند و راه حل های مناسبی اراعه دهند.
استاندار گیلان در ادامه با اشاره به بازگشایی دانشگاهها فرمود: از امروز دانشگاه آزاد فعال شده و دیگر دانشگاهها نیز بازگشایی خواهند شد که باید همه مقدمات در این عرصه آماده باشد تا دانشجویان بویژه ورودی های تازه تفاوت بین دانشگاه و مدارس را حس کنند.
عباسی اضافه کرد: باید به طوری برنامهریزی شود که دانشجویان در زمان انتخاب واحد بلاتکلیف نشوند ضمن آنکه محیط دانشگاه باید پویا و بانشاط باشد و از نظر دیگر دانشجویان هم انتظار دارند که مراکز آموزش عالی از نظر کیفیت شرایط مساعد داشته باشد.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: باید پیشبینیهای ملزوم را داشته باشیم و فضای مناسبی برای وجود دانشجویان فراهم کنیم و از نظر دیگر خوابگاههای دانشجویان نیز آماده و مرتب باشد و مسایل امنیتی، اجتماعی و فرهنگی مراعات شود.
استاندار گیلان در ادامه با اصرار بر الزام تعامل زیاد تر و گسترده تر دانشگاهها با هم اظهار کرد: باید چشم انداز آینده را اعم از تعداد استاد مورد نیاز و نیز ظرفیت دانشگاههای گیلان برای پذیرفتن دانشجوها طی چند سال آینده هم به طور مستند سنجیده شود و بر این مبنا برنامه ریزی و عمل شود.
در این نشست این چنین هریک از اعضا، روسا و نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه های استان به گفتن نقطه نظرات خود پرداختند.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع