خوش آمدید

هوش مصنوعی جمینای ظاهراً بدون اجازه فایل‌های کاربران را اسکن می‌کند

هوش مصنوعی جمینای انگارً بدون اجازه فایل‌های کاربران را اسکن می‌کند_تاشکن


به گزارش تاشکن

در گزارش جدیدی حرف های‌شده که هوش مصنوعی گوگل جمینای امکان پذیر بدون اجازه کاربران، فایل‌های آن‌ها را اسکن کند و همین امر علتایجاد نگرانی درمورد حریم خصوصی کاربران شده است.

همانطور که Tom’s Hardware در گزارش خود توضیح می‌دهد، «کوین بنکستون»، مشاور و مدرس هوش مصنوعی با ارسال پستی در ایکس به این نوشته اشاره کرده است. او ادعا می‌کند که بعد از بازکردن فایل PDF یک اظهارنامه مالیاتی در Google Docs، جمینای یک دفعه ظاهر‌شده و خلاصه‌ای از مالیات او اراعه کرده است.

دسترسی هوش مصنوعی جمینای به فایل‌های PDF

هوش مصنوعی جمینای انگارً بدون اجازه فایل‌های کاربران را اسکن می‌کند_تاشکن ۱۴

او در ادامه توضیح می‌دهد که انگارً این مشکل فقط برای فایل‌های PDF وجود دارد. درمورد علت این مشکل بنکستون گمان می‌زند که به وقتی مربوط می‌شود که یک فایل PDF را باز کرده و روی دکمه Gemini کلیک‌کرده تا ببیند چه کارهای می‌توان انجام داد. به حرف های او، با این کار به جمینای حرف های‌شده که می‌تواند به‌محض باز‌شدن یک فایل PDF ظاهر شود و توضیحاتی اراعه کند.

ادامه مطلب
گوگل یک رویکرد یادگیری تازه را برای مدل‌های هوش مصنوعی معارفه کرد

این چنین کوین از هوش مصنوعی گوگل جمینای سوال کرده که چطور می‌توان این ویژگی را غیرفعال کرد، اما جواب اراعه‌شده چندان کمکی نکرده است. سپس کوین مکان واقعی تنظیم مربوط به غیرفعال‌کردن جمینای در Google Docs را اشکار کرده، اما این گزینه نیز از قبل غیرفعال بوده است.

پست کوین با بازخوردهای متغیری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است. تعداد بسیاری از کاربران از این نوشته ابزار تاسف کردند که گوگل به گمان زیادً از سرویس‌های منفعت‌وری خود به‌گفتن مرکزی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی منفعت گیری می‌کند و امکان پذیر به‌طور مخفیانه به برخی داده‌های کاربران دسترسی داشته باشد.

ادامه مطلب
برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

در نهایت باید اشاره کرد که همانند دیگر گزارش‌هایی که بر پایه ادعای کاربران در شبکه‌های اجتماعی انتشار شده است، ادعاهای کوین را نیز نمی‌توان به‌طورقطعی تایید کرد. احتمالا گوگل طی روزهای آینده در این رابطه بیانیه‌ای انتشار کند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی