خوش آمدید

نخستین شهرک صنعتی غیردولتی لرستان در آستانه صدور مجوز است

نخستین شهرک صنعتی غیردولتی لرستان در اغاز صدور مجوز است_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران،  در دیدار با «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان با اصرار بر تشکیل زیرساخت‌های ملزوم برای گسترش فعالیت‌های صنعتی در این استان اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی مورد توافق نوشته مجوز شهرک‌های صنعتی غیردولتی در لرستان بوده است.

او همین طور گفت: این شهرک‌ها اندوخته‌گذار خارجی دارند و نگه داری و نگهداشت آن در منطقه و لرستان می‌تواند تاثییر زیاد خوبی داشته باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اضافه کرد: به علت حالت توپوگرافی لرستان، تشکیل زیرساخت‌های صنعتی با محدودیت‌هایی روبه رو است، اما مجوز شهرک صنعتی غیردولتی لرستان به‌زودی برای فعالیت اندوخته گذاری دارای اهلیت صادر خواهد شد.

وی، این چنین با اشاره به بازدید از اراضی شهرک شماره چهار خرم‌آباد، در ادامه گفت: بخشی از اراضی آن توسط منبع های طبیعی تامین شده و قسمت دیگر را باید تملک کنیم که همکاران در لرستان تعامل های اولیه را تشکیل کردند، ولی برای تملک نیاز به منبع های مالی است که انتظار می‌رود بخشی از این منبع های از طریق سازمان و مابقی هم از طریق استانداری تامین شود.

ادامه مطلب
عکس روز ناسا: روبه‌روی NGC 6946_تاشکن
آخرین مطالب

مقیمی، خاطرنشان کرد: امیدواریم بر پایه تفاهم‌های صورت گرفته، بتوان با تملک اراضی مذکور زیرساخت ملزوم را برای گسترش فعالیت‌های صنعتی در لرستان جستوجو کرد.

در ادامه این نشست «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان نیز در این دیدار او گفت: مناطقی در استان شناسایی و معارفه شده است تا با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی نسبت به راه اندازی شهرک‌های خصوصی در آنها عمل شود.

وی با گفتن این که صنعت، یکی از ظرفیت مهم لرستان است، اظهار کرد: بخشی از واحد‌های صنعتی این استان فعال و برخی غیر فعال می باشند در حالیکه باید زیرساخت‌های صنعتی منطقه را گسترش داد.

ادامه مطلب
کاش این بازی را با کلین شیت همه می‌کردم

استاندار لرستان با اشاره به مشترکت استان در تشکیل شهرک‌های صنعتی در ادامه گفت: امید می‌رود بر پایه توافق صورت گرفته، در بروجرد و دیگر شهرستان‌های استان فضایی برای گسترش صنعت تشکیل شود.

وی، اضافه کرد: واحد‌هایی در راستای گسترش شهرک‌های خصوصی لرستان وجود دارد که این ظرفیت زیاد خوبی برای استان محسوب می‌شود و در این خصوص ۲ واحد معارفه شده است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

شفقت افزود: کشاورزی و صنایع تبدیلی تکمیلی از موقعیت‌های اساسی لرستان است و با دقت به گسترش زنجیره قیمت استان در این حوزه، سازمان صنایع کوچک می‌تواند در تجاری سازی محصولات کشاورزی و گسترش صنایع تبدیلی به ما پشتیبانی کند.

ادامه مطلب
امیدواریم فولاد را ببریم

اکنون از مجموع ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در لرستان، ۲۰ مورد شامل ۱۴ شهرک، چهار ناحیه صنعتی و ۲ منطقه اختصاصی با مجموع یک هزار و ۶۱۲ هکتار زمین به منفعت برداری رسیده که با حذف مشاعات، ۸۷۵ هکتار از این مقدار، زمین صنعتی و ۵۵۷ واحد در این سطح واگذار شده است.

۱۵ رسته در شهرک‌های صنعتی لرستان وجود دارد که بیشترین آنها مربوط به کانی غیرفلزی، صنایع پلاستیکی، پلی مری و صنایع غذایی و کمترین واحد‌ها نیز در حوزه برق و الکترونیک می باشند.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع