ترمیم حقوق کارکنان نظام سلامت نباید باعث چند دستگی شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ترمیم حقوق کارکنان نظام سلامت نباید علتچند دستگی شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن اطلاعیه روابط عمومی سازمان نظام پرستاری آمده است: همکاران، همان طور که در جریان هستید از سال قبل نوشته برقراری فوق العاده خاص برای پرستاران و دیگر کارکنان سلامت یکی از پیگیری‌های جدی سازمان نظام پرستاری بوده و چندین مکاتبه در این عرصه از طرف سازمان نظام پرستاری با مجلس، دولت و وزارت بهداشت در همین عرصه انجام شده است.

در زمان اراعه لایحه بودجه چندین جلسه با مسئولان وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و کمیسیون تلفیق برگزار و در نهایت به مصوبه مجلس منجر ولی با عیب شورای نگهبان روبه رو شد.

با پیگیری‌های انجام شده سپس از چند بار اصلاح متن مصوبه این نوشته با گفتن ترمیم حقوق کارکنان نظام سلامت با تعلق ۱۰ هزار میلیارد تومان از منبع های عمومی و اختصاصی وزارت بهداشت ابلاغ شد. در این راه پیگیری‌های فعالان صنفی و حرفه‌ای گروه‌های گوناگون نظام سلامت نیز زیاد مؤثر می بود.

ادامه مطلب
۵ کیلومتر از شبکه دو مداره انتقال برق به عظیمیه قزوین تکمیل شد_تاشکن

از زمان ابلاغ این قانون پیگیری‌های جدی سازمان نظام پرستاری برای اراعه دستورالعملی مشابه با زحمات گروه‌های گوناگون نظام سلامت به اختصاصی پرستاران انجام شد و فرمول‌های مختلفی از جمله پرداخت یک مبلغ مساوی به همه کارکنان نقل شد که برای سازمان قابل قبول نبوده است.

ارسال چند نامه و وجود در برخی جلسات کارشناسی از جمله فعالیت‌های سازمان نظام پرستاری در این مرحله می بود. تا سرانجام به مرحله آئین نامه ابلاغی رسید. در رابطه با آئین نامه ابلاغی نیز موارد ذیل قابل دقت است:

ادامه مطلب
ملی پوشان ایران عازم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان شدند

۱. با دقت به این که در قانون، شمول این ترمیم به همه کارکنان نظام سلامت است عملاً امکان حذف هیچ یک از گروه‌ها ممکن نبوده است.

۲. در آئین نامه ابلاغی تلاش شده تفاوت بین کارکنان صف و ستاد دیده شود، هر چند این تفاوت زیاد دیدنی نیست اما سازمان نظام پرستاری معتقد است باید شرایط کار بالین که با سختی‌ها و کمبودهای زیاد روبه رو است؛ زیاد تر دیده می‌شد.

۳. نحوه فراهم مالی فوق العاده خاص که از محل بودجه‌های هزینه‌ای و درآمد اختصاصی است، زیاد دلواپس کننده و ناپایدار است. در این راه امیدواریم که مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی فراهم و پرداخت این مبالغ را در برتری کاری خود قرار دهند.

۴. ابلاغ همزمان افزایش اضافه کار که همه مرحله های کارشناسی آن همه شده است، می‌تواند در کنار این ترمیم حقوق بخشی از دغدغه‌ها را از بین بردن کند و امیدواریم تا زمان باقیمانده از دولت سیزدهم توسط وزارت بهداشت ابلاغ شود.

ادامه مطلب
عیدانه تلویزیون در روز ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع)- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

۵. درج شدن این افزایش در احکام حقوقی یکی از خواست‌های سازمان نظام پرستاری و جامعه نظام سلامت است که در دولت تازه پیگیری خواهد شد.

۶. سازمان نظام پرستاری به شأن و جایگاه همه کارکنان و همکاران نظام سلامت احترام می‌گذارد و معتقد است این قبیل موضوعات نباید جهت اختلاف و چند دستگی در بین افراد تیم سلامت شود. پیگیری مطالبات به طور همه جانبه فقط با حمایتو وحدت همه گروه‌ها امکانپذیر است.

۷. در نهایت امیدواریم با تحقق شعارهای دولت چهاردهم در حوزه کنترل تورم عمومی جامعه، شرایط زندگی و رفاه بیشتری برای همه ایرانیان و به اختصاصی کارکنان نظام سلامت و جامعه پرستاری فراهم بیاید.

ادامه مطلب
۱۰ اپلیکیشن برای زنان در زمینه‌های مختلف

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی