ادعای استقراض ۹۰ همتی بانکی تأمین‌اجتماعی از اساس کذب است

ادعای استقراض ۹۰ همتی بانکی فراهم‌اجتماعی از مبنا کذب است_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری برنا، مرتضی حسینی افزود: صورت‌های مالی و تسهیلات دریافتی سازمان فراهم‌اجتماعی با حسابرسی سازمان حسابرسی کل سرزمین در دسترس همگان قرار داشته و در سال‌های قبل و از سال‌های ۱۳۹۴ تا پیش از سال ۱۴۰۱، به علت استقراض بی‌رویه از نظام بانکی، سازمان فراهم‌اجتماعی بالغ بر ۱۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشته تا جایی که در برخی رسانه‌ها از این سازمان به گفتن اَبَربدهکار نظام بانکی یاد شده می بود.

او همین طور گفت: با تدبیرها دوره مدیریتی تازه در دولت مردمی سیزدهم و تأدیه بدهی تاریخی دولت به این سازمان، ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از این بدهی انباشته به‌گفتن بزرگ‌ترین تسویه بدهی تاریخ نظام بانکی تسویه شد تا تنها نزدیک به ۸ هزار میلیارد از این بدهی ایجادی مربوط به دوران قبل باقی بماند. لاجرم این بدهی باقیمانده ناشی از استقراض بی‌رویه قبلی به‌صورت روتین سه ماهه تمدید شده تا مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته همین قسمت اندک نیز با ریل‌گذاری که در تشکیل درآمد پایدار برای سازمان تشکیل شده، تسویه شود.

ادامه مطلب
ایران با یک طلا و دو برنز به رده چهلم جدول مدالی المپیک صعود کرد_تاشکن

معاون مالی فراهم‌اجتماعی افزود: در طول دو سال قبل نیز همان گونه که مدیرعامل سازمان اظهار کرده می بود؛ فقطً یک خط اعتباری موقت به مقدار ۱۰همت به‌منظور از بین بردن مشکلات نظام سلامت سرزمین و پرداخت مطالبات قسمت درمان دریافت شده است؛ لذا رقم های اعلامی در ادعای مذکور کاملاً کذب، غیرکارشناسی و غیرواقعی بوده و به نظر می‌رسد.

وی او گفت: نویسندگان این نوشته و بازنشردهندگان آن از جمله یکی از کانون‌های به ظاهر صنفی که در غرض‌ورزی سیاسی و نادیده انگاشتن کوششهای بیشتر از ۷۰ هزار نفر از همکاران این سازمان سابقه مشخصی دارد؛ عجولانه و با اغراض سیاسی تلاش داشتند تا گزارش‌های فصلی یا ماهانه بانک مرکزی را تجمیع کرده و با اظهار رقم های شگفت و غیرواقعی به‌گفتن بدهی این سازمان به نظام بانکی، با قلب حقیقت، دستاورد‌های دولت شهید جمهور آیت‌الله رییسی را تخریب کنند.

ادامه مطلب
ظرفیت باتری اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 افشا شد
آخرین مطالب

حسینی افزود: با تلاش همه همکاران در دوره مدیریت سه سال تازه، سیاست آینده‌سوزی و دریافت بی‌رویه تسهیلات بانکی که در قبل برای پرداخت حقوق بازنشستگان به‌صورت ماهانه صورت می‌گرفت از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ متوقف شده و از سال ۱۴۰۲ نیز نه‌تن‌ها هیچ‌گونه تسهیلاتی به این منظور دریافت نشد؛ بلکه با تسویه بیشتر از ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های مربوط به دوران قبل و فراهم منبع های پایدار تلاش شده تا رویکرد آینده‌سوزی قبل با رویکرد آینده‌سازی در صندوق جانشین شده و ان‌شاءالله این مسیر تداوم خواهد داشت.

ادامه مطلب
2025 میلادی؛ سال ارتباطات فرهنگی ایران و ترکیه

وی اصرار کرد: فلذا این جنس غرض‌ورزی‌های سیاسی و تشکیل شبهات آماری که به طور کذب و غیرحرفه‌ای انجام شده به حقیقت تحولی تسویه بدهی بی‌نظیر این سازمان و جلوگیری از استقراض در این سازمان لطمه‌ای داخل نخواهد کرد و تلاش کم‌نظیر همکاران این سازمان در جبران کسری نقدینگی و توقف روال استقراض بی‌رویه به‌گفتن کاری تاریخی ثبت خواهد شد.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع