خوش آمدید

گروه Midnight Blizzard

هکرهای روسی مایکروسافت انگارً به آژانس‌های فدرال نیز دعوا کرده‌اند_تاشکن


به گزارش تاشکن

مایکروسافت انگارً به وزارت امور قدیمی‌سربازان ایالات متحده آمریکا (VA) اظهار‌کرده که در جریان دعوا سایبری گروه هکر روسی موسوم به «Midnight Blizzard» که قادر به سرقت بخشی از کد منبع غول فناوری شده می بود، تحت تأثیر این نقض امنیتی قرار گرفته است. هکرهای روسی که پیش از این نیز به شرکت نرم‌افزاری SolarWinds دعوا کرده بودند، به جاسوسی از ایمیل تیم رهبری مایکروسافت و تلاش برای منفعت گیری از اسرار به‌دست‌آمده برای تشکیل نقض‌های امنیتی زیاد تر متهم شده است.

بر پایه گزارش بلومبرگ، دپارتمان VA اظهار کرده که در ژانویه گروه Midnight Blizzard با پشتیبانی اطلاعات سرقت‌شده به محیط آزمایشی Microsoft Cloud دسترسی یافته است. یقیناً مقامات این وزارت‌خانه به بلومبرگ می‌گویند که هکرها فقط برای یک ثانیه به این حساب دسترسی اشکار کرده‌اند و به گمان زیادً فقط در حال آزمایش اعتبارنامه سرقت‌شده خود بوده‌اند.

ادامه مطلب
اندوخته‌گذاری 2.9 میلیارد دلاری مایکروسافت در ژاپن برای گسترش هوش مصنوعی_تاشکن

دیگر سازمان‌هایی که تحت تاثییر دعوا مایکروسافت قرار گرفته‌اند

هکرهای روسی مایکروسافت انگارً به آژانس‌های فدرال نیز دعوا کرده‌اند_تاشکن ۱۹

بلومبرگ این چنین می‌گوید که مایکروسافت به سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده (BBG) نیز اظهار کرده که امکان پذیر برخی از داده‌های آن سرقت شده باشد. با این حال، به‌نظر نمی‌رسد که داده‌های امنیتی و اطلاعات حساس و شخصی که توسط آژانس نگهداری می‌شود، به‌خطر افتاده باشد.

سازمان دولتی «سپاه صلح» نیز دیگر نهادی است که انگارً تحت‌تاثییر دعوا گروه روسی Midnight Blizzard قرلر گرفته است، هرچند به بلومبرگ اظهار کرده که تاثییر آن را افت داده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
چرا تلویزیون برای برنامه سحر مجری زن انتخاب کرد؟_تاشکن
هک مایکروسافت
هکرهای روسی مایکروسافت انگارً به آژانس‌های فدرال نیز دعوا کرده‌اند_تاشکن ۲۰

«جف جونز»، سخنگوی مایکروسافت به The Verge می‌گوید:

«در حالی که تحقیقات ما هم چنان ادامه دارد، به مشتریانی که با حساب ایمیل‌های سرقت‌شده مایکروسافت در تماس بوده‌اند خبر رسانی می‌کنیم. ما به هماهنگی، حمایتو پشتیبانی به مشتریان خود ادامه خواهیم داد.»

دعوا گروه سایبری روسی Midnight Blizzard به مایکروسافت از جمله بزرگ‌ترین رخنه‌های امنیتی چند سال قبل بوده که نگرانی‌های بسیاری را به همراه داشته است. همین نوشته علتشد تا «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت چند ماه قبل در یادداشتی به کارمندان این شرکت اظهار کند که اکنون امنیت «برتری مهم» آن‌ها محسوب می‌شود.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

ادامه مطلب
کال آو دیوتی، آخرین سنگر ایکس باکس و گیم‌بعد!_تاشکن

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی