خوش آمدید

تریفید

عکس روز ناسا: سحابی زیبای تریفید_تاشکن


به گزارش تاشکن

سحابی زیبای تریفید یک گزینه خوب برای مطالعه کیهانی در تضادها است. این سحابی این چنین به‌گفتن M20 شناخته می‌شود و در فاصله ۵۰۰۰ سال نوری از ما به سمت صورت فلکی غنی از سحابی قوس قرار دارد.

در عکس روز ناسا چه می‌بینیم؟

تریفید، منطقه‌ای درحال شکل‌گیری ستاره در صفحه کهکشان ما، سه نوع گوناگون از سحابی‌های نجومی را مشخص می کند. سحابی‌های انتشاری قرمز، تحت سلطه نور اتم‌های هیدروژن، سحابی‌های انعکاسی آبی که توسط غبار منعکس‌کننده نور ستاره‌ها تشکیل خواهد شد و سحابی‌های تیره که در آن ابرهای غباری متراکم ظاهر خواهد شد.

اما منطقه انتشار کردن قرمز، که تقریباً توسط خطوط گرد و غبار نهان به سه تکه تقسیم شده‌ است، همان چیزی است که نام محبوب تریفید را به آن داده‌ است.

ستون‌ها و جت‌هایی که توسط ستاره‌های تازه متولدشده‌ مجسمه‌سازی شده‌اند، در بالا و سمت راست مرکز سحابی گسیلی، در تصاویر نزدیک تلسکوپ فضایی هابل از منطقه دیده‌ خواهد شد.

ادامه مطلب
کهکشان‌های سه‌گانه درنا و یک دنباله‌دار
آخرین مطالب

سحابی تریفید نزدیک به ۴۰ سال نوری وسعت دارد، اما آنقدر ضعیف است که با چشم غیرمسلح دیده‌ نمی‌شود. وسعت آن تقریباً مساحت یک ماه کامل را در آسمان سیاره زمین می‌پوشاند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی