خوش آمدید

اضطراب

اضطراب ۲۰ سالگی، در ۴۰ سالگی کارکرد شناختی را افت می‌دهد_تاشکن


به گزارش تاشکن

مطالعه تازه در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو مشخص می کند که جوانانی که دارای سطوح بالاتر اضطرابی می باشند که با چاقی، عدم تحرک بدنی، بیماری مزمن، استرس و سیگار کشیدن مرتبط است، امکان پذیر دچار افت عملکردهای شناختی خود در میانسالی شوند.

محققان قبلاً اضطراب بالاتر در افراد مسن را با زوال عقل مرتبط می‌دانستند. اما این یکی از اولین مطالعاتی است که اضطراب در اغاز بزرگسالی را با توانمندیهای شناختی پایین‌تر در میانسالی مرتبط می‌کند.

«آمبر باهوریک»، نویسنده اول مقاله، از دپارتمان روانپزشکی و علوم رفتاری UCSF و مؤسسه علوم اعصاب ویل، او گفت: «ما از مطالعات طویل‌زمان می‌دانیم که تغییرات مغزی تبدیل بیماری آلزایمر و دیگر زوال عقل‌ها، امکان پذیر چندین دهه طول بکشد تا تشکیل شود. ما می‌خواستیم ببینیم که آیا عادات بهداشتی و سبک زندگی در اغاز بزرگسالی امکان پذیر نقشی در توانایی‌های شناختی در میانسالی داشته باشد یا خیر.»

اعداد و رقم های مطالعه

در مطالعه‌ای که در ۳ ژوئیه انتشار شد، محققان دریافتند که تنها ۱۰ درصد از افراد مبتلا به اضطراب کم، در آزمایش شدت پردازش و حافظه کارکرد ضعیفی داشتند. درمقابل ۲۱ درصد و ۱۹ درصد از افراد دارای سطوح متوسط یا بالاتر از اضطراب کارکرد ضعیفی از خود نشان دادند.

ادامه مطلب
بازدید گلکسی S24 Ultra؛ مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل
آخرین مطالب

هنگامی که محققان عواملی همانند سن، فعالیت بدنی و کلسترول کل را تنظیم کردند، تفاوت در شدت پردازش باقی ماند. محققان این چنین تفاوت‌هایی را در کارکرد اجرایی یافتند که شامل حافظه کاری، حل قضیه و کنترل تکانه می‌شود.

این مطالعه ۲۳۶۴ بزرگسال را جستوجو کرد. مقصد آن شناسایی عواملی در جوانی است که دو تا سه دهه سپس تبدیل بیماری قلبی عروقی می‌شود.

شرکت‌کنندگان در زمان ورود به مطالعه ۱۸ تا ۳۰ ساله بودند و چهار بار در یک دوره ۱۸ ساله برای نشانگر التهابی (CRP) مورد آزمایش قرار گرفتند. آنها آزمون‌های شناختی را پنج سال بعد از آخرین اندازه‌گیری CRP انجام دادند، که در آن زمان اکثر شرکت‌کنندگان در دهه چهل و پنجاه سالگی بودند.

ادامه مطلب
۱۵ مسئله که باید در رابطه بازی The First Descendant بدانید_تاشکن

اضطراب در جوانی قابل پیشگیری است

محققان این چنین سطوح بالاتر اضطراب را با عدم فعالیت بدنی، BMI بالاتر و سیگار کشیدن‌ مرتبط دانستند. کریستین یافه، نویسنده ارشد، استاد روانپزشکی و علوم رفتاری، نورولوژی، و اپیدمیولوژی و آمار زیستی در UCSF، او گفت: «اضطراب نقش مهمی در پیری بازی می‌کند و امکان پذیر در اغاز بزرگسالی اغاز به ابراز علائم کند. به گمان زیادً تاثییر مستقیم و غیرمستقیم التهاب بر شناخت وجود دارد.»

اضطراب

یافه یکی از اولین تیم متخصصانی است که تشخیص داد ۳۰ درصد از خطر زوال عقل قابل پیشگیری است. تحقیقات تازه او به ربط بین خواب نامنظم و کارکرد شناختی ضعیف در میانسالی پرداخته‌ است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
چرا کاربران تخفیف‌ها را قبول ندارند؟

یافه او گفت: «خوشبختانه، راه‌هایی برای افت التهاب وجود دارد. همانند افزایش فعالیت بدنی و ترک سیگار که امکان پذیر مسیرهای امیدوارکننده‌ای برای پیشگیری باشد.»

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی