خوش آمدید

قاضی دادگاه با دستور ممنوعیت توافقنامه های ضدرقابت FTC مخالفت کرد

قاضی دادگاه با دستور ممنوعیت توافقنامه های ضدرقابت FTC مخالفت کرد_تاشکن


به گزارش تاشکن

در سال جاری، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) به دستوری رأی مثبت داده می بود که به جهت آن، منفعت گیری از توافقنامه‌های عدم رقابت (Non-Compete) در قرارداد کارمندان توسط کارفرمایان ممنوع می‌شود. اکنون یک قاضی فدرال با این قانون مخالفت کرده و امکان پذیر به‌طور کلی مانع از اجرایی‌شدن ممنوعیت توافقنامه های ضدرقابت شود.

ممنوعیت FTC قرار می بود از ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) اجرا شود، اما قاضی «آدا براون»، دستور اولیه‌ای را صادر کرده که به جهت آن، ممنوعیت FTC دیگر از ۴ سپتامبر اجرایی نخواهد شد. قاضی این چنین تصمیم دارد که «پیش از ۳۰ آگوست ۲۰۲۴» (۹ شهریور) در رابطه این ممنوعیت تصمیم‌گیری کند و به‌طور بالقوه FTC را از تصویب ممنوعیت توافقنامه‌های عدم رقابت متوقف کند.

براون توضیح می‌دهد که به این علت حکم اولیه علیه FTC را صادر کرده که شاکیان «به‌گمان زیاد به علت اعتراض خود نسبت به قانون عدم رقابت FTC» پیروز خواهد شد.

ادامه مطلب
واکنش جالب هاشمی‌نسب هنگام گلزنی یامگا

مخالفان مهم قانون ممنوعیت توافقنامه ضدرقابت FTC

قاضی دادگاه با دستور ممنوعیت توافقنامه های ضدرقابت FTC مخالفت کرد_تاشکن ۱۴

شرکت مالیاتی Ryan LLC در همان روزی که گزارش‌های مربوط به این ممنوعیت اظهار شد، شکایتی را علیه FTC تنظیم کرد و او گفت که این ممنوعیت «یک تلاش غیرمجاز و غیرقانونی برای حذف یکی از ترتیبات اقتصادی خصوصی قدیمی است.» اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا نیز از جمله حامیان این شکایت است.

«داگلاس فارار»، سخنگوی FTC در بیانیه‌ای می‌گوید:

«FTC برای صدور این قانون با اقتدار آشکار خود که توسط قانون و سابقه حمایتمی‌شود، ایستاده است. ما به مبارزه برای رهایی آمریکای‌های سخت‌کوشی از توافقنامه‌های غیرقانونی‌ که نوآوری را افت می‌دهد، مانع رشد اقتصادی می‌شود، کارگران را به دام می‌اندازی و آزادی اقتصادی آمریکایی‌ها را تضعیف می‌کند، ادامه خواهیم داد.

FTC در زمان تصویب دستور خود استدلال کرده می بود که این ممنوعیت اجازه می‌دهد تا بیشتر از ۸۵۰۰ کسب‌و‌کار تازه در هر سال تشکیل شود. منفعت گیری از توافق‌نامه‌های عدم رقابت که با آن‌ها تلاش می‌شود از فعالیت یا حرکت کارمندان به سمت کسب‌و‌کارهای رقیب جلوگیری شود، به‌اختصاصی در صنعت فناوری زیاد رایج است و شرکت‌هایی همانند آمازون در قرارداد کارمندان قسمت انبار خود از این چنین بندهایی منفعت گیری می‌کنند.

ادامه مطلب
بسته خبری صدا و سیما| شروع مداربسته در تلویزیون و یک تغییر در شبکه نسیمبسته خبری صدا و سیما| شروع مداربسته در تلویزیون و یک تغییر در شبکه نسیم

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی