خوش آمدید

تبلیغات دروغین در مقابله با تب دنگی/ نه مکمل تاثیر دارد نه روغن - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تبلیغات دروغین در مقابله با تب دنگی/ نه مکمل تاثییر دارد نه روغن – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد اسماعیل زاده، با دقت به تبلیغات صورت گرفته در فضای مجازی در خصوص فروش ویتامین‌ها و مکمل‌ها برای پیشگیری از بیماری تب دنگی، او گفت: هیچ‌گونه شواهد علمی متقن در رابطه نقش مکمل‌های غذایی در پیشگیری و کنترل علائم بیماری تب دنگی تا بحال وجود نداشته و تبلیغات اراعه شده در این خصوص هیچ‌گونه وجهه علمی ندارد و مورد قبول وزارت بهداشت نیست؛ لذا افراد جامعه نباید خودسرانه به مصرف مکمل‌های غذایی روی بیاورند.

او گفت: مصرف مکمل‌های غذایی در افرادی که دچار افتمواد مغذی خاصی می باشند، باید تحت نظر پزشک یا کارشناسان تغذیه صورت گیرد و مصرف بی رویه برخی از این مکمل‌ها می‌تواند برای سلامت انسان زیان آور باشد.

اسماعیل زاده اصرار کرد: هموطنان برای پیشگیری از بیماری تب دنگی به پیشنهاد‌های متخصصان و کارشناسان وزارت بهداشت دقت کنند و اطلاعات صحیح را از کانال وزارت بهداشت دریافت کنند و به اطلاعات غلط و گمراه کننده فضاهای مجازی که در زیاد تر موارد دارای منافع مادی برای برخی افراد می باشند، دقت نکنند.

ادامه مطلب
ساختارهای قیمت گذاری که باید هنگام تعیین هزینه های آژانس خود در نظر بگیرید

وی خاطر نشان کرد: هموطنان فریب تبلیغات فضای مجازی در رابطه مکمل‌های غذایی و نقش آنها در پیشگیری و یا درمان علائم بیماری تب دنگی توسط برخی افراد سودجو را نخورند.

اسماعیل زاده، منفعت گیری از روغن‌های گوناگون روی پوست را برای دور کردن پشه آئدس فاقد شواهد علمی مستند دانست و برخی تبلیغات صورت گرفته در این مورد را بی پایه و مبنا گفت.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اضافه کرد: در فضای مجازی اخیراً تبلیغاتی در خصوص منفعت گیری از روغن‌های گوناگون همانند روغن نعناع، روغن میخک، روغن درخت چای یا اکالیپتوس بر روی پوست بدن به منظور دفع پشه آئدس، انتشار و در این تبلیغات ادعا شده که با این روش فرد از گزش این پشه در امان می‌ماند، در حالی که در هیچ منبع علمی مستنداتی برای اثربخشی این روغن‌ها وجود ندارد و هموطنان در این عرصه نیز مواظب باشند که فریب عطاری‌ها و افراد فاقد تحصیلات آکادمیک طب سنتی را نخورند.

ادامه مطلب
فیلمی می سازم که قبل از «دادگاه» را روایت کند_تاشکن

اسماعیل زاده خاطر نشان کرد: به کارگیری هر عاملی در نگه داری سلامت انسان، نیازمند مستندات علمی است و بدون وجود مستندات علمی نمی‌توان عامل یا ماده‌ای را برای سلامت تجویز کرد.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی