خوش آمدید

چرا کادر درمان مهاجرت می کند/ ویزیت ۳.۵ میلیونی در عمان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

انجام پیچیده ترین جراحی‌ها در ایران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، در بیست و نهمین نشست کشورهای عضو گروه ۵، با محوریت “خدمات بین المللی سلامت”، با اصرار بر تأثیر نیروی انسانی توانمند در ارتقا و پیشرفت حوزه سلامت، او گفت: جمعیت کشورهای عضو گروه ۵ بیشتر از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون نفر برآورد می‌شود که اشتراکات فرهنگی و مذهبی تعداد بسیاری دارند؛ در این جمعیت بزرگ، دانشمندان، نخبگان، پزشکان متخصص و فوق تخصص و نیروهای ماهر و توانمندی وجود دارد که با هماهنگی و هم افزایی زیاد تر بین کشورها، عرصه ترقی سطح بهداشت و درمان در کشورهای عضو را فراهم می‌کنند.

او گفت: اکنون پیچیده‌ترین جراحی‌ها در ایران قابل انجام است؛ بیشتر از ۱۵۰ هزار پزشک در سرزمین داریم که ۶۰ هزار نفر آنها، متخصص و فوق تخصص می باشند.

ادامه مطلب
حامیان شعار «زن، زندگی، آزادی» امروز بر سر زنان و کودکان غزه بمب می‌ریزند

کریمی خاطرنشان کرد: در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب، امید به زندگی ۵۷ سال می بود و اکنون به ۷۸ سال رسیده، یعنی در این بازه وقتی، امید به زندگی در ایران حدوداً ۲۰ سال افزایش یافته است. به منظور افزایش امید به زندگی نیز باید بر روی شاخص‌های بهداشت و درمان در هر کشوری تمرکز شود. چراکه بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی تبدیل افزایش امید به زندگی خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، بر شناخت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دیگر کشورها به منظور گسترش همکاری‌های دو یا چند جانبه اصرار کرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
سرویس تپسی VIP آمد؛ سفرهای لوکس چند صد هزارتومانی با سمند، کمری و سوناتا

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی