خوش آمدید

سیارک‌ها

امروز در فضا: بزرگداشت روز جهانی سیارک‌ها_تاشکن


به گزارش تاشکن

هرساله ۳۰ ژوئن به‌گفتن روز جهانی سیارک‌ها شناخته می‌شود. این روز برای بزرگداشت صدمه‌زننده‌ترین اتفاقات مربوط به سیارک در تاریخ زمین است که ما با آن آشنا هستیم. اتفاقات مربوط به برخورد سیارک تونگوسکا در سیبری است که سال ۱۹۰۸ رقم خورد.

اجرام نزدیک به زمین (NEOs) تهدیدات فاجعه‌باری برای سیاره ما محسوب خواهد شد. NEO یک سیارک یا دنباله‌دار است که از نزدیک مدار زمین می‌گذرد.

به حرف های مرکز مطالعات NEO ناسا، بیشتر از ۱۶,۰۰۰ سیارک نزدیک به زمین کشف شده است. دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد سال‌ها روی NEO کار کرده است و خطر ضربه اجرام آسمانی را به‌گفتن یک نوشته جهانی که نیازمند جواب بین‌المللی است، تشخیص داده‌ است.

پرداختن‌ به این چنین خطری، ازجمله شناسایی اجرامی که تهدیدی برای تأثیر بر حیات می باشند و برنامه‌ریزی مقابله با آن، الزام عمل مشارکتی در راستای امنیت عمومی از سوی جامعه جهانی است.

ادامه مطلب
ژاپن مأموریت هایابوسا را به سیارک پرتاب کرد_تاشکن
آخرین مطالب

مقصد این بزرگداشت افزایش آگاهی عمومی درمورد خطرات برخورد سیارک با زمین و خبر‌رسانی به مردم درمورد عمل های مربوط با این بحران است. قطعنامه این بزرگداشت در دسامبر ۲۰۱۶ تصویب شد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی