خوش آمدید

آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

۲۷ میلیون ایرانی تحت پوشش برنامه سلامت خانواده می باشند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی در تشریح عمل های انجام شده در جهت تحکیم شبکه بهداشت و درمان شهری سرزمین و این چنین گسترش برنامه سلامت خانواده به کل سرزمین، او گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده که تا آخر امسال کل جمعیت شهری سرزمین یعنی معادل ۲۸ میلیون نفر دیگر نیز به برنامه سلامت خانواده بپیوندند.

او گفت: شبکه بهداشتی و درمانی سرزمین از دستاوردها و افتخارات انقلاب اسلامی است که در کنترل بیماری‌ها و افزایش دیدنی شاخص‌های بهداشتی نقش بی‌بدیلی دارد. اکنون ۹۷ درصد جمعیت روستایی سرزمین تحت پوشش برنامه پزشکی خانواده بوده و از این طریق با شبکه بهداشتی و درمانی سرزمین در می باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، با گفتن کوششهای دولت سیزدهم در جهت تحکیم شبکه بهداشتی و درمانی در مناطق شهری، گفت: با اجرای برنامه پویش ملی سلامت و شناسایی تعداد بسیاری از بیماران پرفشاری خون و دیابت که از بیماری خود خبر نداشتند، الزام تحکیم شبکه بهداشت و درمان شهری به اختصاصی جهت دسترسی سنین بالای ۳۰ سال، بیشتر از پیش اشکار شد؛ چراکه اگر در شهرها نیز این شبکه همانند روستاها فعال می بود، قاعدتاً با این چنین آماری روبه رو نمی‌شدیم.

ادامه مطلب
اینفوگرافیک| آیفون ۱۵ + ویژگی ها ، مشخصات و جزئیات

فرشیدی در ادامه گفت: به این ترتیب اجرای برنامه سلامت خانواده در مناطق شهری در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت و بعد از هماهنگی‌های ملزوم با دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی سود از جمله سازمان‌های بیمه‌گر و تدوین و اصلاح دستورالعمل‌های وابسته، برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک» کم کم در شهرستان‌های گوناگون به اجرا گذاشته شد؛ به طوری که اکنون ۱۹۵ شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۲۷ میلیون نفر در این شهرها، تحت پوشش این برنامه قرار دارند و با لحاظ اعتبارات ملزوم، پوشش برنامه در همه شهرها تا آخر امسال کامل شود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
آیا پناهیان نسبت ناروا به پیامبر و حضرت علی (ع) داد؟_تاشکن

وی با گفتن این که با اجرای برنامه سلامت خانواده مقرر شده که برای هر ایرانی و هر کد ملی، یک پرونده سلامت تشکیل شود، اصرار کرد: یقیناً عمل های وزارت بهداشت محدود به راه اندازی پرونده سلامت نمی‌شود، بلکه برای هر ایرانی که دارای کد ملی است یک مواظب سلامت در نظر گرفته‌ایم.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی