خوش آمدید

فعالیت خیرین میراث فرهنگی به جذب سرمایه گذاری برای احیای بناهای تاریخی کمک خواهد کرد

فعالیت خیرین میراث فرهنگی به جذب اندوخته گذاری برای احیای بناهای تاریخی پشتیبانی خواهد کرد_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عصر یکشنبه در مراسمی با وجود فریدون فعالی مشاور عالی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و تعدادی از خیرین، فعالیت انجمن خیرین میراث فرهنگی بعنوان چهارمین استان سرزمین در قزوین راه اندازی شد و فعالیت خود را اغاز کرد.

علیرضا خزائلی مدیریکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در این نشست که در اداره کل میراث فرهنگی برگزار شد اظهارداشت: استان قزوین با داشتن بناهای تاریخی و فرهنگی بیشمار، جایگاه خاصی در عرصه میراثی دارد که مرمت، احیا، نوسازی و بازسازی و نگهداری از این اندوخته های مورد قیمت رسالتی سنگین است که با جدیت انجام می شود.

وی فرمود: بدون تردید با محدودیت منبع های اعتباری رسالت مهم نگهداری و مرمت و احیای آثار تاریخی تنها با اتکا به منبع های دولتی ممکن نیست و سالها طول می کشد لذا در این عرصه حشور اندوخته گذاران قسمت خصوصی و بویژه خیرین برای جلب شراکت از راهکارهایی است که در حال اجراست.

ادامه مطلب
فراخوان ثبت نام در دومین نمایشگاه «رصتا»/ زمان مجدد ای برای معارفه سکوهای نمایش خانگی

خزائلی تصریح کرد: با راه اندازی انجمن خیرین میراث فرهنگی بعنوان یک نهاد جدا گانه و کاملا مردمی توسط وزارت میراث فرهنگی، خوشبختانه در یک سال تازه در چند استان این انجمن فعال شده تا در مسیر اهداف تعیین شده قدم بردار که به علت تعداد و اهمیت جایگاه بناهای تاریخی میراثی در استان قزوین توانستیم با همکاری خیرین و افراد دلسوز عرصه میراثی بتوانیم امروز بعنوان هفتیم استان دفتر انجمن خیرین میراث فرهنگی را در استان راه اندازی کنیم.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
نکاتی درمورد فعالیت سکوهای پرمخاطب خارجی در سرزمین

فعالیت خیرین میراث فرهنگی به جذب سرمایه گذاری برای احیای بناهای تاریخی کمک خواهد کرد

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین یادآورشد: برای اغاز بکار انجمن از تعدادی خیرین صاحب نام و نیکوکار استان دعوت کردیم تا در شکل گیری این نهاد همراهی کنند و شخصیت هایی چون اقای رئوفیان از زیاد سازان، محمدزاده از معماران برجسته و خیرین استان، عصار زاده ،  خانم احسانی از فعالان و علاقمندان میراث و اندوخته گذاران در قسمت گردشگری، دعوت کردیم تا به گفتن اعضای محترم در سال اول به ما پشتیبانی کنند تا این انجمن را فعال کرده و در مسیر اهدافش رهنمون سازیم.

خزائلی اظهارداشت: با فعالیت انجمن خیرین میراث فرهنگی عرصه شراکت خیرین میراث فرهنگی در داخل و خارج از سرزمین به منظور جلب و جذب اندوخته گذاری معنوی و مادی برای نگه داری و مرمت و احیای بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی و فرهنگی، میراث طبیعی ثبت شده و شراکت در راه اندازی موزه ها و پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس و اموال غیرمنقول فرهنگی و تاریخی سرزمین محقق خواهد شد.

ادامه مطلب
متا در سال 2026 پلتفرم ارتباطات سازمانی Workplace را تعطیل می‌کند_تاشکن

فعالیت خیرین میراث فرهنگی به جذب سرمایه گذاری برای احیای بناهای تاریخی کمک خواهد کرد

در این مراسم از سوی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، علیرضا خزائلی به زمان دو سال بعنوان رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین میراث فرهنگی استان قزوین منصوب شد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

انتهای مطلب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع