خوش آمدید

بهترین فیلم های جنگی با موضوع جنگ های ناپلئونی

بهترین فیلم های جنگی با نوشته جنگ های ناپلئونی_تاشکن


به گزارش تاشکن

جنگ‌های ناپلئونی دقیقاً همان چیزی است که می توانید از عنوانی این چنین انتظار داشته باشید: یک سری درگیری‌ها در وقتی که ناپلئون بناپارت به گفتن امپراتور فرانسه سلطنت می‌کرد. این دوره بین سال‌های ۱۸۰۳ و ۱۸۱۵ ادامه داشت و با دقت به این که این نبردها در دورانی رخ داده که تا این مدت دوربین های عکاسی اختراع نشده بودند، بازآفرینی و به عکس کشیدن این چنین دوره ای از تاریخ نیز همانند قبل هم چنان بر مسئولیت محمل هایی همانند آثار هنری و سینما است.

بهترین فیلم های جنگی با نوشته جنگ های ناپلئونی_تاشکن ۷۰

فیلم‌های بسیاری با تم یا بعد عرصه جنگ‌های ناپلئونی ساخته شده اند، فیلم هایی که برخی از آن ها به طور طبیعی بر روی ناپلئون به‌گفتن یک شخصیت کلیدی تمرکز کرده اند، در حالی که برخی دیگر از نمایش چیزهای بسیاری نبردهای این دوره اجتناب می‌کنند، در عوض داستان‌های شخصی یا شخصیت محور بیشتری را در طول آن دوره از تاریخ روایت می‌کنند. مجموعه‌ای از فیلم‌هایی که از جنگ‌های ناپلئونی به گفتن قسمت بزرگی از روایت یا عنصر بعد‌عرصه منفعت گیری می‌کنند، در زیر رتبه‌بندی شده‌اند، فیلم هایی به ترتیب کیفیت رتبه بندی شده اند. این شما و این ۱۰ فیلم جنگی برتر تاریخ سینما در رابطه جنگ های ناپلئونی.

بهترین فیلم های جنگی با موضوع جنگ های ناپلئونی
بهترین فیلم های جنگی با نوشته جنگ های ناپلئونی_تاشکن ۷۱

۱۰- The Terror (1963)

کمتر تهیه کننده ای در تاریخ سینما به اندازه راجر کورمن پرکار بوده است، تهیه کننده ای که از دهه ۱۹۵۰ تا زمان مرگش در سال ۲۰۲۴ فیلم های بسیاری را تهیه کنندگی کرد. او تا یک دهه و نیم از دوران تهیه کنندگی اش، کارگردانی تعداد بسیاری از فیلم هایش را نیز بر مسئولیت داشت و The Terror ساخته سال ۱۹۶۳ یکی از ده ها فیلم، و یکی از موارد قابل دقت کارنامه هنری کورمن است، به اختصاصی به این خاطر که جک نیکلسون جوان در آن نقش آفرینی می کند.

داستان این فیلم در سال ۱۸۰۶ اتفاق می‌افتد و نیکلسون نقش سربازی را در ارتش ناپلئون به عکس می‌کشد که از سربازان همراهش جدا می‌شود قبل از این که در یک قلعه شگفت و غریب دچار حوادث ماوراء الطبیعی شود. جنبه‌های جنگ ناپلئونی این در عمل تنها به‌گفتن فضایی برای یک فیلم ترسناک/رازآلود وجود دارد، اما The Terror به لطف فضای تاریخی‌اش، مقداری رنگ و بوی دلنشین باکیفیت تری اشکار کرده است و تا آنجایی که انتظاراتتان را از یک فیلم قدیمی ترسناک با بودجه محدود در حد منطقی نگه دارید، از تماشای آن لذت خواهید برد.

ادامه مطلب
چرا مکان اختتامیه نمایشگاه «رصتا» تحول کرد؟
بهترین فیلم های جنگی با موضوع جنگ های ناپلئونی
بهترین فیلم های جنگی با نوشته جنگ های ناپلئونی_تاشکن ۷۲

۹- Désirée (1954)

ناپلئون بناپارت یک شخصیت تاریخی زیاد شناخته شده و بزرگ می بود، و همین را می توان در رابطه مارلون براندو به گفتن یک بازیگر او گفت، به این علت احتمالا بهترین گزینه باشد که دومی در فیلم Désirée در سال ۱۹۵۴ نقش اولی را ایفا کند. داستان این فیلم تقریباً ۲۰ سال قبل از آخر جنگ های ناپلئونی اغاز می شود و در نهایت به ناکامی و تبعید نهایی ناپلئون می پردازد و در عین حال بر رابطه او با دزیره کلاری معروف نیز می پردازد.

کلاری از خانواده ای ثروتمند دارای ارتباطاتی با خانواده سلطنتی می آمد و در مقطعی با ناپلئون بناپارت نامزد می بود، اگرچه این دو هیچ زمان ازدواج نکردند. Désirée زیاد تر به رمانتیک و ملودرام سرنوشت بناپارت می پردازد تا این که نبردها و جنگ هایی که ناپلئون در آن ها وجود داشت را به عکس بکشد، اما از وقایع جنگ های انقلاب فرانسه و سپس جنگ های ناپلئونی بعدی به گفتن بعد عرصه ای برای کشف یک رابطه کلیدی در زندگی ناپلئون منفعت گیری می کند.

بهترین فیلم های جنگی با موضوع جنگ های ناپلئونی
بهترین فیلم های جنگی با نوشته جنگ های ناپلئونی_تاشکن ۷۳

۸- Napoleon (2023)

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ناپلئون ساخته ۲۰۲۳ این سوال را نقل می کند: «چه می شود اگر ناپلئون بناپارت واقعاً یک بازنده بوده باشد؟»، سوالی که بلافاصله آن را به نوعی از فیلم حماسی تاریخی تبدیل می کند که علتایجاد اختلاف بین سینماروها و منتقدان نسبت به کیفیت فیلم شده است. این فیلم یک کمدی مطلق نیست، اما تا این مدت شوخی‌های بسیاری در رابطه شخصیت مهم ساخته می‌شود؛ که تلاش او برای فتح اروپا را از همان ابتدا محکوم به فنا می‌کند، و داستان زندگی او را به روایتی از ظهور و سقوط تبدیل می نماید.

ادامه مطلب
خرید فیگما توسط ادوبی به رقابت در بازار صدمه می‌زند

امکان پذیر روایت این فیلم همیشه از نظر تاریخی دقیق و صحیح نباشد، اما این او گفت و گو نیز وجود دارد که هر فیلمی که داستان آن قبل از یک نقطه خاص در تاریخ اتفاق می‌افتد (احتمالا قبل از این که همه چیز از طریق عکس یا فیلم مستند شود) در داشتن دقت تاریخی مشکل خواهد داشت. اگر فردی بتواند با چیزی که ناپلئون در چنته دارد کنار بیاید و از چیزی که در خود ندارد زیاد غمگین نشود، چیزهایی در این فیلم وجود دارد که شما را تحت تاثییر قرار داده و سرگرمتان می کند.

بهترین فیلم های جنگی با موضوع جنگ های ناپلئونی
بهترین فیلم های جنگی با نوشته جنگ های ناپلئونی_تاشکن ۷۴

۷- Quills (2000)

احتمالا مقداری همانند فیلم The Terror که در بالا به آن اشاره کردیم، فیلم Quills از سلطنت ناپلئون بر فرانسه به گفتن یک بعد عرصه برای روایت خود منفعت گیری می کند، چون این فیلم اساساً یک فیلم زندگی نامه ای در رابطه مارکیز دو ساد بدنام است. او نویسنده‌ای می بود که آثارش زیاد او گفت و گو برانگیز شد و طبق معمولً به گفتن آثاری کفرآمیز و/یا هرزه‌نگار برچسب‌گذاری می شد که علتتوهین تعداد بسیاری از افراد عالی رتبه جامعه فرانسه، از جمله ناپلئون و همتایانش می‌شد. خود Quills نیز یک فیلم او گفت و گو برانگیز و بالقوه هشداردهنده است که احتمالا با نوع انرژی آثار مارکی دو ساد مطابقت داشته باشد و با مقصد به چالش کشیدن بینندگان در اغاز قرن بیست و یکم ساخته شده باشد، تقریباً به همان روشی که به نظر می‌رسید آثار این نویسنده علتتحریک تماشاگران در اغاز قرن نوزدهم می‌شد، آن وقتی که ناپلئون در قوت می بود.

این چنین دلنشین این که واکین فینیکس – که نقش ناپلئون را در فیلم ناپلئون در سال ۲۰۲۳ بازی کرد – در این فیلم یک نقش مکمل را بر عهدده دارد، اما نه در نقش ناپلئون (شخصیتی که در فیلم نیز وجود دارد، اما در عوض بازیگری به نام ران کوک نقش او را بازی می‌کند).

بهترین فیلم های جنگی با موضوع جنگ های ناپلئونی
بهترین فیلم های جنگی با نوشته جنگ های ناپلئونی_تاشکن ۷۵

۶- Love and Death (1975)

فیلمی به نویسندگی و کارگردانی وودی آلن، با بازی او و دایان کیتون و تنها دو سال قبل از فیلم موفق و تحسین شده آنی هال، فیلم Love and Death یا عشق و مرگ امکان پذیر بامزه ترین و کمدی ترین فیلم با روایتی از جنگ های ناپلئونی باشد. این فیلم تصمیم دارد ادبیات روسی را هجو کند و روایتی پر هرج و مرج دارد که شامل یک سرباز و یک زن است که در تلاشی بی فرجام برای ترور ناپلئون بناپارت شرکت می کنند.

ادامه مطلب
معاون پایش و نظارت محتوای ساترا اشکار شد_تاشکن

این فیلم به قدر کافی مسخره و کمدی است، به حدی که حتی افرادی که خواهان دقت تاریخی می باشند، اهمیتی نمی‌دهند که عشق و مرگ چه مقدار سورئال و غیرواقعی پیش می رود، و حتی برای افرادی که فیلم های هجوآمیز آشنا نیستند، به‌گفتن یک کمدی سرراست زیاد خوب عمل می کند. همانند تعداد بسیاری از کمدی های بزرگ، این فیلم نیز زمان بسیاری را تلف نمی کند و کمتر از ۹۰ دقیقه است، به این علت پیشنهاد کردن تماشای آن زیاد آسان به نظر می رسد.

بهترین فیلم های جنگی با موضوع جنگ های ناپلئونی
بهترین فیلم های جنگی با نوشته جنگ های ناپلئونی_تاشکن ۷۶

۵- The Duellists (1977)

فیلم ناپلئون ساخته سال ۲۰۲۳ اولین باری نبوده است که ریدلی اسکات برای ساخت یک فیلم سینمایی در دوران ناپلئون تلاش می کرد، چون اولین توانایی کارگردانی او، The Duellists، نیز در این دوره پرتلاطم در تاریخ روایت می شود. این فیلم در ۱۵ یا مقداری زیاد تر سال ابتدایی دهه ۱۸۰۰ روایت می شود، اما همه چیز را در مقیاس کوچک نگه می دارد، تمرکز بر ماجرای دو افسر رقیب (یکی حمایتکننده ناپلئون) و مجموعه ای از دوئل هایی است که آنها در طی بیشتر از یک دهه و نیم با یکدیگر انجام می دهند.

The Duellists فیلمی می بود که پتانسیل اولیه اسکات به گفتن یک فیلمساز برجسته را نشان داد، و اگرچه او در سال های سپس فیلم های بهتری ساخت، اما The Duellists هم چنان تا آنجا که پای اولین فیلم های کارگردانان در بین باشد زیاد تاثیرگذار است. این فیلم از نظر احساسی پرتنش است و دارای تعدادی سکانس های اکشن به یاد ماندنی است، همانطور که امکان پذیر از فیلمی که The Duellists نام دارد، انتظار داشته باشید.

بهترین فیلم های جنگی با موضوع جنگ های ناپلئونی
بهترین فیلم های جنگی با نوشته جنگ های ناپلئونی_تاشکن ۷۷

۴- Waterloo (1970)

ناپلئون در اتفاقاتی مشهور دو بار تبعید شد، در حالی که بار اول تبعید او به نتیجه نرسید، و تلاش او برای “برگشت” – به کلمه – تبدیل نبرد مشهور واترلو شد. هرکسی که تاریخ و/یا آهنگ‌های ABBA را بشناسد، می‌داند که روایت فیلم واترلو ساخته سال ۱۹۷۰ چطور به آخر می‌رسد، اما این فیلم تا این مدت هم یک شاهکار حماسی تاریخی دیدنی است که برای افرادی که از نبردهای در مقیاس بزرگ روی پرده سینما لذت می برد، زیاد خوشایند خواهد می بود.

ادامه مطلب
در خصوص نسل طلایی تیم‌ملی باید مردم نظر بدهند

این چنین فیلم واترلو با وجود بازیگران طراز اولی در نقش های مهم ساخته شده است، جایی که راد استایگر در نقش ناپلئون و دیگر بازیگران از جمله کریستوفر پلامر و اورسن ولز، و این چنین منفعت گیری از تعداد بسیاری سیاهی لشگر در سکانس‌های نبرد. این فیلم یک تاثییر حماسی در مقیاس زیاد بزرگ است و حتی اگر روایتش تا حدودی ساده باشد و مقداری معمولی روایت شود، در به عکس کشیدن آخر جنگ های ناپلئونی موفق بوده و از منظر فنی زیاد تاثیرگذار است.

بهترین فیلم های جنگی با موضوع جنگ های ناپلئونی
بهترین فیلم های جنگی با نوشته جنگ های ناپلئونی_تاشکن ۷۸

۳- Master and Commander: The Far Side of the World (2003)

فیلم Master and Commander: The Far Side of the World فیلمی دلنشین و شوق انگیز است که ژانرهای ماجراجویی و جنگی را با نمود های اختصاصی ای خیره کننده ترکیب می کند. این فیلم این چنین یک فیلم با نوشته جنگ های ناپلئونی است که از منظر فرانسوی ها روایت نمی شود و یقیناً مستقیماً ناپلئون بناپارت را دچار داستان نمی کند. در عوض این فیلم بر روی ماجرای یک کاپیتان در نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا و تلاش بی محابای او برای ردیابی یک کشتی جنگی فرانسوی که قبلاً به کشتی او دعوا کرده است تمرکز دارد.

روایت این فیلم عمدتاً در دریا صورت می گیرد، و در بردن بینندگان به نزدیک به ۲۰۰ سال پیش کار فوق العاده تاثیرگذاری انجام می دهد، که علتمی شود عظمت این جنگ ها و جنون نهفته در آن (و مسلماً همه جنگ ها) را حس کنید. فیلم Master and Commander: The Far Side of the World از نگاه منتقدان فیلم خوب و موفقی می بود اما در باکس آفیس به همان اندازه کارکرد مساعد نداشت. با این حال، این فیلم تا به امروز جایگاه خود را به گفتن یکی از بهترین فیلم های جنگی با تمرکز بر نبردهای دریایی نگه داری کرده و قیمت تماشا دارد، برای افرادی که امکان پذیر به هر دلیلی تا این مدت موفق به تماشای آن نشده اند.

بهترین فیلم های جنگی با موضوع جنگ های ناپلئونی
بهترین فیلم های جنگی با نوشته جنگ های ناپلئونی_تاشکن ۷۹

۲- Napoleon (1927)

این فیلم قطعاً یک فیلم تماماً ناپلئون بناپارتی، که نام آن نیز ناپلئون است (با فیلم سال ۲۰۲۳ نادرست نشود) اما چندان درمورد جنگ‌های ناپلئونی نیست… حداقل نه کاملاً. این فیلم داستان سال‌های اولیه ناپلئون را روایت می‌کند، از دوران کودکی‌اش اغاز می‌شود و به وقتی می رسد که او لشکرکشی‌های نظامی خود را اغاز کرد، که اوج آن از اواخر دهه ۱۷۰۰ تا اغاز دهه ۱۸۰۰ ادامه داشت، همان دورانی که جنگ های موسوم به جنگ های ناپلئونی رقم خورد.

ادامه مطلب
ابلاغ دستورالعمل ملی البسه اختصاصی بیماران - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

در این فیلم ناظر سکانس های تعداد بسیاری از جنگ و نبرد هستیم که برجسته کننده نبوغ نظامی ناپلئون است، و آبل گانس، کارگردان فیلم، قطعاً تصمیم داشت به طور خاص جنگ های ناپلئونی را پوشش دهد، اما او فقط یک فیلم درمورد ناپلئون بناپارت ساخت، علیرغم این که برای ساخت چند فیلم در رابطه این شخصیت مشهور و الهام قسمت تاریخی برنامه ریزی کرده می بود. با این حال، تنها یک ناپلئون او نیز امکان پذیر برای تعداد بسیاری از بیننندگان کافی باشد، با در نظر گرفتن این که این فیلم صامت حماسی جاه طلبانه بیشتر از پنج ساعت و نیم زمان دارد و علیرغم زمان طویل اش، اصلاً خسته کننده نیست.

بهترین فیلم های جنگی با موضوع جنگ های ناپلئونی
بهترین فیلم های جنگی با نوشته جنگ های ناپلئونی_تاشکن ۸۰

۱- War and Peace (1966-1967)

چند سال قبل از واترلو، سرگئی بوندارچوک فیلم بزرگتری در رابطه ناپلئون بناپارت ساخت که به جنگ های ناپلئونی می پرداخت، نام این فیلم جنگ و صلح می بود. این یکی از بزرگ‌ترین و جسورانه‌ترین فیلم های حماسی همه دوران است، با چهار تکه که مجموعاً نزدیک به هفت ساعت طول می‌کشد، فیلم هایی که همه انها اقتباس های سینمایی به‌طور شگفت‌آوری کامل و منسجم از رمان لئو تولستوی به همین نام می باشند.

داستان جنگ و صلح از سال ۱۸۰۵ تا نزدیک به ۱۸۱۲ را در بر می گیرد و همه اینها در زمان جنگ های ناپلئونی روایت می شود، حتی اگر هنگامی بزرگی این فیلم را در نظر می گیرید، ناپلئون تنها یک شخصیت فرعی در داستان آن به شمار می آید. با این حال، ناپلئون تا حد بسیاری مسئول قسمت‌های جنگی فیلم جنگ و صلح است، اما فیلم چیزهای بیشتری غیر از صحنه‌های نبرد دارد، چون قسمت‌هایی از داستان درمورد عشق، قسمت‌هایی درمورد بقا، و قسمت‌های دیگر مربوط به جو سیاسی/اجتماعی روسیه در زمان تهاجم ناپلئون به روسیه است. این فیلم قطعاً یک شاهکار حماسی بی نظیر در تاریخ سینماست که نمونه آن به ندرت ساخته شده است.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی