خوش آمدید

«اهورا» رونمایی شد؛ نخستین اپراتور هوش مصنوعی کشور با ۸ سرویس و ۱۰ سخت‌افزار تخصصی

«اهورا» رونمایی شد؛ نخستین اپراتور هوش مصنوعی سرزمین با ۸ سرویس و ۱۰ سخت‌افزار تخصصی_تاشکن


به گزارش تاشکن

مراسم رونمایی از «اهورا»، اولین اپراتور خصوصی فراهم‌کننده خدمات زیرساخت هوش مصنوعی ایران، در نخستین روز از بیست‌وهفتمین نمایشگاه «الکامپ» برگزار شد. اپراتور اهورا در اغاز فعالیت خود ۸ سرویس و ۱۰ سخت‌افزار مرتبط با هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در مراسم رونمایی از این اپراتور، «سیدحمید نجم‌آبادی»، معاون دبیر ستاد گسترش فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی ریاست‌جمهوری، «حمید حیدری»، مسئول حکمرانی و سیاست‌گذاری هوش مصنوعی مرکز تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری، «محمد موسی‌زاده موسوی»، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری‌های نوظهور دیجیتال، «محمد مظفری»، معاون فنی هلدینگ «گرین‌وب»، و «نرگس محمدی‌نژاد»، مدیرعامل شرکت «ایران‌جی‌پی‌یو»، وجود داشتند.

اپراتور اهورا را هلدینگ دانش‌بنیان «گرین‌وب» و مجموعه نوآور «ایران‌جی‌پی‌یو» طراحی و اراعه کرده‌اند. اهورا همه خدمات زیرساختی و فنی موردنیاز را در اختیار متقاضیان زیرساخت هوش مصنوعی قرار می‌دهد و بستر ملزوم را برای تسریع حرکت سرزمین در مسیر فناوری‌های نوظهور فراهم می‌کند.

ادامه مطلب
نقد فیلم Abigail (ابیگیل) | دختر دراکولا_تاشکن
«اهورا» رونمایی شد؛ نخستین اپراتور هوش مصنوعی سرزمین با ۸ سرویس و ۱۰ سخت‌افزار تخصصی_تاشکن ۱۹

نجم‌آبادی با اشاره به فراگیری هوش مصنوعی در همه جهان، درمورد حالت ایران گفت: «در ایران همت جدی برای پرداختن به هوش مصنوعی وجود دارد اما فاصله زیاد بسیاری با کشورهای پیشرو این حوزه داریم که می‌توان آن را جبران کرد.» او ابراز امیدواری کرد که ایران با سیاست‌های دولت بتواند در ۱۰ سال آینده بین ۱۰ سرزمین اول حوزه هوش مصنوعی قرار بگیرد.

معاون دبیر ستاد گسترش فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی ریاست‌جمهوری از حمایتجدی این معاونت از شرکت‌های قسمت خصوصی فعال این حوزه برای رسیدن به اهداف مورد نظر خبر داد.

ادامه مطلب
برون سپاری برخی امور غیرحاکمیتی سازمان غذا و دارو - تاشکن

مسئول حکمرانی و سیاست‌گذاری هوش مصنوعی مرکز تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری نیز درمورد نیازها و گسترش و کاربرد هوش مصنوعی او گفت: «برخی از چالش‌ها به زیرساخت‌های هوش مصنوعی برمی‌گردد و محصولاتی همانند اپراتور اهورا می‌توانند این چالش‌ها را رفع کنند.»

حیدری با اشاره به همکاری مؤثر ستاد هوش مصنوعی، معاونت علمی ریاست‌جمهوری و شرکت‌هایی که خدمات زیرساخت اراعه خواهند داد، درمورد تداوم و تحکیم این همکاری‌ها ابراز امیدواری کرد.

در ادامه،  مدیرعامل صندوق فناوری‌های نوظهور دیجیتال به این قضیه پرداخت که برخلاف برخی اختلاف نظرها درمورد تعدادی از فناوری‌ها، خوشبختانه همه به این نتیجه رسیده‌اند که ظرفیت هوش مصنوعی زیاد بالاست و راهی جز وجود فعال در این عرصه وجود ندارد. موسی‌زاده  اپراتور اهورا را نمونه‌‌ای از برنامه‌های موفق اجراشده برای منفعت‌گیری از ظرفیت‌های هوش مصنوعی برشمرد و حمایتاز این نوع سرویس‌ها و خدمات را مهم و نتیجه‌قسمت برسی کرد.

وی  افزود: «چند سالی است که در این حوزه فعالیت می‌کنیم و به این نتیجه رسیده‌ایم که گسترش زیرساخت‌های کلیدی هوش مصنوعی برای کسب‌وکارها اولویتی جدی است و به‌اندازه گسترش بازار اهمیت دارد.»

ادامه مطلب
رکود بازار ماشین فراگیر شده است!_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

گردهمایی زیرساخت‌های هوش مصنوعی در اهورا

1719728324 32 اهورا رونمایی شد؛ نخستین اپراتور هوش مصنوعی سرزمین با ۸
«اهورا» رونمایی شد؛ نخستین اپراتور هوش مصنوعی سرزمین با ۸ سرویس و ۱۰ سخت‌افزار تخصصی_تاشکن ۲۰

مظفری، معاون فنی گرین‌وب، هم درمورد چگونگی شکل‌گیری ایده ورود این هلدینگ به صنعت هوش مصنوعی او گفت: «از نزدیک به سال ۱۳۹۷ ما در گرین‌وب مدل ساردینی را پیاده کردیم و صورت‌قضیه ما این می بود که مگاپروژه‌هایی تشکیل کنیم که شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکار‌های کوچک را به هم وصل می‌کند. براین‌مبنا برتری گرین‌تک حوزه خدمات حرفه‌ای هوش مصنوعی، امنیت اطلاعات و هوشمندسازی شهری تعیین شد و ما در راستای این برتری‌ها به‌جستوجو تیم‌های قوی و مگاپروژه‌ها رفتیم.»

به حرف های مظفری، یکی از نخستین عمل های گرین‌وب اراعه سرویس‌های ابری در عرصه زیرساخت هوش مصنوعی در سال ۱۳۹۸ می بود که در قسمت خدمات ابری ایران‌سرور اراعه شد. بعد‌ازآن تیم‌ها و صورت‌قضیه‌های جدیدی اضافه شدند؛ به‌اختصاصی در عرصه انقلاب صنعتی چهارم که بنگاه‌های اقتصادی بزرگ سنتی با آن مواجه می باشند.

ادامه مطلب
همراه اول و یک دنیا نوآوری در الکامپ_تاشکن

او تصریح کرد سرویس‌هایی که در اپراتور اهورا اراعه می‌شود، مجموعه‌ای از سرویس‌های ابری فعال است  که در قالب یک مجموعه گردآوری شده تا در کنار هم صورت‌قضیه‌های بزرگ را حل کنند. معاون فنی گرین‌وب برای همکاری با تیم‌های تازه در این اپراتور هم اظهار آمادگی کرد.

اپراتور متکلم واحد نیست

محمدی‌نژاد، مدیرعامل «ایران‌جی‌پی‌یو»، با اشاره به این که اگر نتوانیم از هوش مصنوعی به‌جای کالایی کاربردی منفعت گیری کنیم، به کالایی لوکس تبدیل می‌شود، او گفت: «ما برای گسترش بازار هوش مصنوعی در ایران و گسترش اقتصاد دیجیتال به‌گفتن اولین اپراتور خصوصی هوش مصنوعی، زیرساخت‌های هوش مصنوعی را فراهم کرده‌ایم.»

او دو دغدغه جدی در عرصه هوش مصنوعی در ایران را قضیه زیرساخت‌های هوش مصنوعی و تنوع‌ دیتاسیت‌ها گفت و او گفت: «تلاش کردیم در سه لایه زیرساخت، سرویس و پلتفرم، خدمات متنوعی اراعه دهیم.»

ادامه مطلب
مزایا بیشمار ورزش برای نگه داری سلامت مغز - تاشکن

مدیرعامل «ایران‌جی‌پی‌یو» افزود: «از نظر ما اپراتور متکلم واحد نیست بلکه مجموعه‌ای از واحدها، شرکت‌ها و افراد را راه اندازی می‌دهد. مقصد ما این می بود که نیاز شرکت‌ها، محققان و اشخاص دیگر را در هر سه لایه پوشش بدهیم. در همین جهت، هشت سرویس در اهورا راه‌اندازی شد  و بیشتر از ۱۰ مدل سخت‌افزار gpu به‌روز را فراهم کرده‌ایم.»

ازجمله سرویس‌های اراعه‌شده در اهورا می‌توان به AI-Serverless و AI-Storage اشاره کرد.

محمدی‌نژاد در آخر او گفت: «امیدواریم بتوانیم با خدمات و سرویس‌هایی که در اپراتور اهورا اراعه می‌کنیم، به گسترش صنعت هوش مصنوعی و رشد اقتصاد دیجیتال سرزمین پشتیبانی کنیم.»

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی