خوش آمدید

اپل احتمالاً در آیفون 16 فناوری جدیدی برای تعویض باتری معرفی می‌کند

اپل به گمان زیادً در آیفون ۱۶ فناوری جدیدی برای معاوضه باتری معارفه می‌کند_تاشکن


به گزارش تاشکن

بر پایه گزارش‌های منتشرشده، انگارً اپل روی فناوری جدیدی کار می‌کند که معاوضه باتری آیفون را ساده‌تر می‌کند و به گمان زیادً اواخر امسال در سری آیفون ۱۶ ناظر آن خواهیم می بود.

قانون تازه اتحادیه اروپا از تولیدکنندگان تلفنهای هوشمند می‌خواهد که تا سال ۲۰۲۵ در محصولات خود از باتری‌هایی منفعت گیری کنند که به‌راحتی توسط ابزارهای در دسترس قابل‌معاوضه باشند. اکنون The Information در گزارش تازه خود به نقل از منبع های زنجیره تشکیل آیفون می‌گوید که اپل درحال بازدید منفعت گیری از فناوری چسب القاشده به‌صورت الکتریکی برای رسیدن به این مقصد است.

تغییرات فناوری تازه معاوضه باتری آیفون

اپل به گمان زیادً در آیفون ۱۶ فناوری جدیدی برای معاوضه باتری معارفه می‌کند_تاشکن ۱۴

روش جاری معاوضه باتری آیفون نسبتاً چالش‌برانگیز است. به‌گفتن مثال ابتدا باید نوارچسب‌ها را جدا کرد و بعد از بیرون‌آوردن باتری قدیمی، برای نصب باتری تازه به یک دستگاه تخصصی نیاز است.

ادامه مطلب
استقرار نخستین رایزن سلامت ایران در عراق - تاشکن

اما در فناوری تازه، اپل به گمان زیادً باتری را در یک محفظه فلزی (به‌جای فویل) قرار می‌دهد و با پشتیبانی برق ولتاژ پایین، باتری تازه به‌سادگی قابل معاوضه است. عکس بالا سال قبل آشکار شده می بود که باتری آیفون ۱۶ پرو با محفظه فلزی و هیت‌‌سینک گرافنی را مشخص می کند.

یقیناً حتی بااین‌وجود نیز کاربران هم چنان باید خودشان گوشی آیفون را باز کنند که به‌علت منفعت گیری از چسب و پیچ برای ثابت‌نگه‌داشتن نمایشگر آیفون و نگه داری مقاومت آن در برابر آب، کار پیچیده‌ای است.

ادامه مطلب
اردن ۱ - ایران ۲

پیش‌بینی می‌شود که این روش تازه برای معاوضه باتری حداقل در یکی از مدل‌های آیفون ۱۶ که اواخر سال جاری میلادی اراعه خواهد شد، منفعت گیری شود. این چنین امکان پذیر در صورت پیروزی‌آمیزبودن، همه نسخه‌های آیفون ۱۷ سال آینده از آن منفعت ببرند.

حتی با وجود این تغییرات که به‌منظور ساده‌کردن فرایند معاوضه باتری آیفون طراحی شده‌اند، انتظار می‌رود که اپل با دقت به پیچیدگی و خطرات احتمالی مرتبط با آن، هم چنان به کاربران پیشنهاد کند که برای انجام این کار از افراد متخصص و حرفه‌ای پشتیبانی بگیرند.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

ادامه مطلب
اولین بنچمارک‌های مک‌بوک ایر M3 انتشار شد

اخبار تکنولوژی